• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Duidelijkheid:
- Snapclone
Totale kopie van je disk

- Snapshot (Demand)
Laat de orginele disk met rust en slaat de wijzingen wel op

- Snaphost (Fully)
Hetzelfde als Demand, maar reserveert alsvast de ruimte dat gelijk is aan de orginele disk

Situatie A:
Server heeft meer ruimte nodig. Dat kan helaas niet in diskgroup X, maar wel in andere diskgroup (Y).

Oke, ik maak een snapclone van die disk in andere diskgroep. De server kan blijven draaien.
Het duurt wel even.

Dus volgende dag is de snapclone klaar.
De server kan uit. De oude disks niet meer presenteren, maar de snapclones wel.
De server kan weer aan.

Maar:
Helaas mist de server de (nieuwe) bestanden. Logisch, zodra de snapclone klaar is wordt er van nieuwe bestanden geen kopie gemaakt en meegenomen naar snapclone.

Een collega mompelt iets van incremental.... Ja hoe gaat dat in zijn werk????

Oplossing is eigenlijk mirror-clone.

Ik zoek oplossing
Ik beschik dus niet over mirror-clone. Maar het moet wel lukken met de manier van snapclone.
De server kan dan wel uitstaan, maar dan voor half uurtje tot 1 uurtje.

Ik zit nu uit te zoeken hoe het zit met snapclone en dan incremental.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-02 07:18

SpamLame

niks

Dus je vraag is?

Waarom maak je dan geen mirriclone (moet je local replication license voor hebben)
Nevermind zag te laat dat je geen mirroclone hebt, misschien wel de mogelijkheid een temp license te verkrijgen, versimpelt de zaak enorm.
Welke CVE versie en XCS versie draai je eigenlijk?

Time whise zou je een preallocated snapclone moeten maken, hiervoor moet je eerst een container maken. Hoe je dit in detail moet aanpakken staat in het cve admin guide.

De term incremental ben ik alleen tegengekomen bij DR groups waarbij je repliceerd tussen 2 (of meer) EVA's.

[ Voor 84% gewijzigd door SpamLame op 13-08-2008 16:20 ]

Verwijderd

Welk SAN platform betreft het hier? Ik weet dat de EMC CLARiiON CX lijn een migratie optie heeft die precies doet wat je wil. Erg handig als je LUN groter wil maken of wil verplaatsen naar een andere disk group. Gaat allemaal netjes online. Al zegt iets mij dat je waarschijnlijk een ander platform gebruikt.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-02 07:18

SpamLame

niks

TS heeft, als ik op de termen en afkotingen af moet gaan een HP EVA als storage array staan. Hoe de interconnect is is onbekend, maar maakt niet uit voor de vraag.