Toon posts:

Sitecom WL-161 i.c.m. Casema (ziggo)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Mijn vriendin heeft al een tijdje internet bij Casema. Dit heeft altijd zonder problemen gewerkt. (op wat storingen na) Een half jaar geleden heeft zij besloten een laptop te kopen. Dit om de vrijheid lekker te hebben om op de bank zonder draden te internetten. Aan het begin nog even een tijdje met draad gedaan (internet) omdat we nog geen wireless router hadden.

Na een maandje heb ik besloten om een Sitecom router te kopen. Dit omdat mij werd verteld dat de Motorola modem niet zal werken met een Linksys bijvoorbeeld. Goed, ik heb toen gekozen voor de Sitecom WL-161. Setup was erg gemakkelijk. We konden zo draadloos het net op.

Na een dag merkten we al dat het internet vreselijk traag liep draadloos. Enorm veel keren dat het internet er gewoon uitlag en als je dan een site bezoekte moest je een stuk 0f 10x op F5 drukken. Dit was erg irritant. Dit is af en toe op te lossen door naar de commandprompt te gaan en het volgende te doen:
  • ipconfig /release
  • ipconfig /renew
Ook valt er in de modemsoftware nog iets op te lossen door de DHCP te ''renewen''. Maar om dat nou om de zoveel minuten te doen is natuurlijk onbegonnen werk. Zodra we gaan internetten met de lan-kabel er weer in gaat alles weer perfect zonder problemen. Je zal dan zeggen dat het aan het draadloze gedeelde ligt. Wat me wel opvalt is het volgde:

In mijn modem sofware is er een tabblad genaamd "DHCP". Als ik draadloos verbonden ben, staan daar geen gegevens. Ben ik bedraad verbonden, dan opeens wel. Het volgende staat er dan:

IP Address MAC Address Time Expired(s)
192.168.0.100 00:1b:38:be:44:90 858736

Heeft er iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de DHCP eens uitgezet in mijn router.. loopt tot nu toe wel goed. Kan dat de oplossing zijn of lijkt jullie dat onwaarschijnlijk?

Verwijderd

Onwaarschijnlijk. Blijkbaar staan de TCP/IP instellingen van de draadloze netwerkkaart niet op automatisch. Zonder DHCP werkt het immers nog en de DHCP server vermeldt ook geen lease. Zet 'm eens op automatisch en schakel DCHP op de router weer in.

Verwijderd

Ik heb deze router sinds vandaag aangesloten, en wij zitten met hetzelfde probleem.
Enorm traag internet. Net toen ik de router resette ging het eventjes goed, maar op het moment is het weer hetzelfde gezeur.

Ga hm gewoon morgen omruilen bij Mediamarkt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 00:07:
Ik heb deze router sinds vandaag aangesloten, en wij zitten met hetzelfde probleem.
Enorm traag internet. Net toen ik de router resette ging het eventjes goed, maar op het moment is het weer hetzelfde gezeur.

Ga hm gewoon morgen omruilen bij Mediamarkt.
Ja, dit modem werkt zeer slecht en traag i.c.m. een Ziggo internet aansluiting

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bedoel je niet router, moely? Modem wordt voor zover ik weet door Ziggo geleverd.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

Pagina: 1