Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Domein mail via andere SMTP met Outlook 2003

Pagina: 1
Acties:

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-11 20:07
Ik maak gebruik van outlook 2003. Ik heb een eigen domein geregistreerd waar ik een POP-box heb.
Wanneer ik mail wil ophalen uit deze popbox moet ik inloggen. Is normaal en geen probleem.
Wanneer ik mail wil versturen met mijn domein e-mail adres heb ik een SMTP server nodig. Ik gebruik daarvoor de SMTP van gmail en log aan op de SMTP met mijn gmail account.

Als gevolg word mijn domein die ik wil versturen met mijn email@domein.nl verstuurd met mijn gmail adres.

Hoe kan dit en hoe los ik dit op?
Blijkbaar neemt de smtp van gmail het adres over waarmee je aanlogt.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Gewoon de SMTP server van je provider gebruiken dan heb je dat probleem niet.

Wat je ook zou kunnen doen is in je gmail account je eigen mailadres valideren, dan kun je onder een ander emailadres vanuit gmail versturen. Dit kan zeker via de webclient, of dat ook via smtp werkt weet ik niet.

Pvouput live

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-11 20:07
Dat maakt het juist lastig. Thuis zit ik via casema en op mijn werk via KPN.
Ik zou het liefst 1 SMTP server hebben waarmee ik mail vanaf beide locaties kan versturen.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:37

Reptile209

- gers -

Eigen SMTP-server opzetten en die vanaf alle locaties gebruiken? 't Is even wat werk, maar dan heb je ook wat :). Of maak nog een account aan met de tweede SMTP ingesteld, en zorg dat je op locatie de juiste selecteert bij het aanmaken van een mailtje.

Zo scherp als een voetbal!