[iPhone 2G] wil niet in DFU mode

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270997

Topicstarter
Ik krijg mijn iphone niet in DFU mode, misschien dat iemand me kan helpen.
Heb van alles geprobeerd, de meeste stappen heb ik gevolgd, maar lukt niet.

Alvast bedankt voor het helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251767

ik las in een ander topic dat je een i-tunes logo en een sterkertje kreeg.
zover ik weet is dit DFU mode.
als je hem dat aan je pc/mac plugt meld i-tunes dan niet dat die een phone heeft gevonden in recovery mode?

en als je wil dat mensen je goed kunnen helpen is wat meet info wel makelijk zoals:
heb je een windows pc of een mac om wat voor iphone gaat het ect.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 251767 op 13-08-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bweap
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-05 12:23
Je iphone uitzetten met power en home knop tegelijk. Je usb kabel in de pc doen (nog niet in je iphone)
Zorg dat itunes draait op de pc. Houd nu de home knop ingedrukt en duw het usb kabeltje in de iphone. Als het goed is gaat nu je iphone aan en zie het het appeltje verschijnen. Laat de home knop nog niet los (na 10 sec veschijnt er een itunes +stekkertje / apple logo). Als je dat ziet dan is je iphone in DFU mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-05 18:21
Anoniem: 251767 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:02:
ik las in een ander topic dat je een i-tunes logo en een sterkertje kreeg.
zover ik weet is dit DFU mode.
als je hem dat aan je pc/mac plugt meld i-tunes dan niet dat die een phone heeft gevonden in recovery mode?

en als je wil dat mensen je goed kunnen helpen is wat meet info wel makelijk zoals:
heb je een windows pc of een mac om wat voor iphone gaat het ect.
Heb je zelf een iphone?

Wanneer je een stekkertje ziet, zit je telefoon in Recovery mode. Niet in DFU mode!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
Je moet gewoon ff ZiPhone 2.5 downloaden en met de knop in de applicatie je tel in DFU zetten. Kan je hem er namelijk ook weer makkelijk uithalen.

Heb je een 3G? Kijk dan wel uit dat je geen opties als Jailbreak of unlock gaat gebruiken met ZiPhone, anders loop je kans op een brick...

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gideon82 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:16:
[...]

Heb je zelf een iphone?

Wanneer je een stekkertje ziet, zit je telefoon in Recovery mode. Niet in DFU mode!
ja ik heb er inderdaat zelf 1 maar ik wist niet dat er verschil tussen zat.
heb hier voor een touch gehad en die heb ik dan dus via recovery mode vaak goed kunnen redden.
met mijn I-Phone heb ik nog geen raare vratsen uit gehaad dus daar heb ik nog nisk mee gedaan.

waar wat is dat het verschil tussen recvery mode en DFU mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zal even precies uitleggen, wat het probleem is en waardoor dit probleem is ontstaan.
Ik heb per ongeluk de officiele update 2.0.0.1 geinstalleerd en toen deed ineens mijn iphone het niet meer. Heb een 2G.
Nu heb ik gelezen, dat ik hem eerst in de DFU mode moet zetten, dat betekend niet het itunes logo en stekkertje, maar een zwart beeld.
Dus powerknop en homebutton tegelijk vasthouden, daarna, als het beeld zwart is, nog even de homebutton vast houden en dan moet hij uit gaan, tenminste, naar het shutdown slider gaan.
Ten eerste zie ik die shutdown slider niet en ten tweede, als ik dan de homebutton ingedrukt hou, dan ga ik meteen naar het apple logo to en dan krijg ik weer het stekkertje en het itunes logo.

Volgende probleem is... dat ik itunes 7.5 moet gebruiken, om allemaal stappen te doen, om mijn iphone weer aan de praat te krijgen, zoals...nee, weet je wat, kijk wat ik van plan was, als je wilt bij deze link: http://www.ifoneguide.nl/?p=193

Bij het 3e punt loop ik al vast....dussss ik wilde graag help hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Anoniem: 270997 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:39:
Zal even precies uitleggen, wat het probleem is en waardoor dit probleem is ontstaan.
Ik heb per ongeluk de officiele update 2.0.0.1 geinstalleerd en toen deed ineens mijn iphone het niet meer. Heb een 2G.
Nu heb ik gelezen, dat ik hem eerst in de DFU mode moet zetten, dat betekend niet het itunes logo en stekkertje, maar een zwart beeld.
Dus powerknop en homebutton tegelijk vasthouden, daarna, als het beeld zwart is, nog even de homebutton vast houden en dan moet hij uit gaan, tenminste, naar het shutdown slider gaan.
Ten eerste zie ik die shutdown slider niet en ten tweede, als ik dan de homebutton ingedrukt hou, dan ga ik meteen naar het apple logo to en dan krijg ik weer het stekkertje en het itunes logo.

Volgende probleem is... dat ik itunes 7.5 moet gebruiken, om allemaal stappen te doen, om mijn iphone weer aan de praat te krijgen, zoals...nee, weet je wat, kijk wat ik van plan was, als je wilt bij deze link: http://www.ifoneguide.nl/?p=193

Als je een 2G hebt is het helemaal geen probleem om ZiPhone te gebruiken en je telefoon in DFU/Recovery/Normal mode te zetten.

Heb met 1G/2G's vaak genoeg vastlopers en rare fratsen gehad. Werkt altijd.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
waar krijg ik de ziphone 2.5? heb je een link voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Anoniem: 270997 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:51:
waar krijg ik de ziphone 2.5? heb je een link voor me?
Ivm met policydingen enzo, mag ik niet direct linken naar software die de iPhone kan unlocken (denk ik).

Tip: google is you friend - eerste link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:17
Zet dit de volgende keer meteen in je topicstart, dan kunnen mensen je ook makkelijker helpen ;) .

Kijk de volgende keer ook eerst even met de GoT search of Google of je het antwoord op je vraag kunt vinden en meldt hier ook even wat je hebt geprobeerd. Lees het algemeen beleid #topicplaatsen en de Policy Apple Talk (update 2 oktober 2007) door, zodat je weet wat we van een topicstart verwachten :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar kan iemand mij dan vertellen wat het verschil is van recovery mode en DFU mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, heb nu itunes 7.7 weer even geinstalleerd, omdat met de 7.5 de iphone niet wil herstellen...
En, als ik hem niet herstel, dan ziet Ziphone ook mijn iphone niet, terwijl de usb kabel er wel in zit (aan allebei de kanten lol).
Dus even afwachten of zometeen Ziphone hem wel in DFU mode kan zetten...trouwens, ik zie dat ik Ziphone 3.0 heb, is dat erg, of moet het echt de 2.5 zijn?
Trouwens, mijn pc liep vast, vandaar dat ik wat later reageer!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 270997 op 13-08-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Anoniem: 270997 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:58:
Oke, heb nu itunes 7.7 weer even geinstalleerd, omdat met de 7.5 de iphone niet wil herstellen...
En, als ik hem niet herstel, dan ziet Ziphone ook mijn iphone niet, terwijl de usb kabel er wel in zit (aan allebei de kanten lol).
Dus even afwachten of zometeen Ziphone hem wel in DFU mode kan zetten...trouwens, ik zie dat ik Ziphone 3.0 heb, is dat erg, of moet het echt de 2.5 zijn?
Trouwens, mijn pc liep vast, vandaar dat ik wat later reageer!
Neuh 3.0 lijkt me alleen maar beter. Ik ken alleen de versie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben nu bezig in Ziphone...er staat, rebooting phone in recovery mode....maar hij blijft maar lopen.... iphone was wel even opnieuw opgestart toen ik dit ging doen..van het apple logo en nu weer op die itunes logo en stekkertje...toen de iphone opnieuw opstartte, zag ik bij itunes weer het schermpje: itunes heeft een iphone gevonden, die in herstelmodus actief is. U moet deze iphone eerst herstellen.. Dit bericht krijg ik elke keer als ik iphone opnieuw aan de kabel hang. Ik blijf herstellen, maar het werkt niet. Ziphone blijft ook maar lopen en doet niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
Anoniem: 270997 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:15:
Ik ben nu bezig in Ziphone...er staat, rebooting phone in recovery mode....maar hij blijft maar lopen.... iphone was wel even opnieuw opgestart toen ik dit ging doen..van het apple logo en nu weer op die itunes logo en stekkertje...toen de iphone opnieuw opstartte, zag ik bij itunes weer het schermpje: itunes heeft een iphone gevonden, die in herstelmodus actief is. U moet deze iphone eerst herstellen.. Dit bericht krijg ik elke keer als ik iphone opnieuw aan de kabel hang. Ik blijf herstellen, maar het werkt niet. Ziphone blijft ook maar lopen en doet niets.
Moment, wat probeer je precies te doen?
Probeer je de 1.1.4 firmware op je iPhone weer werkend (lees gekraakt) te krijgen? Als dat het geval is, moet je iLiberty downloaden. Kan je makkelijk via Google vinden.

Of probeer je van 2.0.1 je firmware terug te flashen naar 1.1.4 en heb je daar zoveel moeite mee?

Mocht je toch 2.0.1 willen gebruiken. Dan is hier een mooi stappenplan ( http://sleepers.net/news/2008/07/25/winpwn-20-guide/ ). Moet je ook weer de DFU mode voor hebben ;) .

Als je het stekkertje ziet staat je telefoon in recovery modes. Het is niet super eenvoudig om van recovery modus om te schakelen naar DFU modus, maar niet onmogelijk. Ik weet niet meer hoe ik het laatst had opgelost. Geloof gewoon blijven proberen om DFU modus te activeren. Wanneer je telefoon aanstaan, home+power indrukken voor ongeveer 10 seconden, je scherm gaat ongeveeer uit na 8 seconden. Blijf gewoon de HOME knop indrukken tot je computer zegt dat die nieuwe hardware gevonden heeft. (je telefoon moet wel aangesloten zijn op de pc via de usb kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 20:07
Ziphone helpt niet deze is volgens mij nog niet klaar voor 2.0.1.

Wat je kan doen is download de costum firmware via iPhoneclub.nl je hebt meeerdere opties op de site maar kijk naar de 2G met of zonder installer (Cydia is ongeveer hetzelfde als Installer en die zit er zo wie zo bij) en zet je iPhone of in DFU of in Recovery mode.

Voor de Mac druk op Alt + Herstellen om je eigen firmware te kiezen (downgraden kan niet in iTunes 7.7) en Windows Shift + Herstellen .

Wacht even en na een tijdje is jouw iPhone hersteld met 2.0.1, wil je downgraden dan kan wel maar moet je eerst de huidige iTunes verwijderen en iTunes 7.5 downloaden en installeren.
Is niet moeilijk maar nogal een gedoe, maar staat een goede uitleg op iPhoneclub.nl bij de foutmeldingen over error 6 zie link hier onder.

Krijg je foutmeldingen klik dan HIER.

Succes er mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Queenfanmichel op 13-08-2008 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat ik probeer is mijn iphone weer werkend te krijgen en dat betekend, dat ik hem van 2.0.0.1 naar de 1.1.4 moet krijgen, maar dat kan alleen in DFU mode.
Heb liberty al geprobeerd en winpwn en ook die 10 seconden power en home button en daarna nog de homebutton vasthouden, gaat ie meteen naar het apple logo, niks in DFU mode.
Ook Ziphone werkt niet, om hem in die mode te zetten.

Ik heb ook de shift knop met herstel ingedrukt...heb de 1.1.4_4A102 Restore geprobeerd, maar dan lukt het ook niet! Dan geeft ie weer een foutcode 20 aan, dat betekend, dat hij niet in de recover mode maar in de DFU mode moet staan...en daar krijg ik hem dus niet in.

Heb itunes 7.5 gedownload en het allemaal dus geprobeerd volgens het boekje!!!

Nothing!
Daarom ben ik ook hier, op dit forum, maar het ziet er naar uit, dat ik hem naar iemand moet brengen, die er nog veeeeel meer verstand van heeft.
Alhoewel ik het idee heb, dat wat ik nu allemaal al gedaan en gelezen heb, ik zelf een studie kan geven LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
DFU is als volgt
1. Sluit je iPhone aan op je Mac of PC - en zorg ervoor dat iTunes openstaat.

2. Druk de "home button" en "power button" tegelijkertijd in.

3. Wacht totdat de "shutdown slider" verschijnt, blijf de buttons nog 4 a 5 seconden vasthouden.
de iPhone sluit nu helemaal af.

4. Laat nu de "power button" los, en hou de "home button" ingedrukt.
Er verschijnt geen apple logo, als deze wel verschijnt heb je de "power button"
te lang vastgehouden, probeer het dan opnieuw.

5. Wacht 5 a 10 seconden, iTunes geeft de melding dat er een iPhone is aangetroffen in "restore mode"

Dan is je iPhone in DFU (zwart beeld dus geen iTunes logo en aansluitstekker), winpwn, iliberty, ziphone zullen je iPhone met 2.0.1 waarschijnlijk niet herkennen.

Is dit gelukt handel dan als volgt om te downgraden naar 1.1.4

1. Download de laatste firware: http://appldnld.apple.com.edgesuite....2_Restore.ipsw

2. Breng je iPhone in restore mode en selecteer de firmware

3. Je krijgt een melding met een "error 1015"; negeer dit en sluit iTunes.

4. Download iLiberty+ en haal de iPhone uit de restore mode.

5. Unlock de iPhone en jailbreak hem iLiberty+

6. Ga naar de installer op je iPhone en voeg deze source toe: iClarified - Apple News and Tutorials

7. Installeer dan eerst BSD Subsystem

8. Zoek daarna het programma op in de map van iClarified waar je de baseband mee kan downgraden, en installeer deze. (ZORG DAT JE AUTOLOCK UITSTAAT!!!!!)

9. Daarna kun je via iTunes zoals de gebruikelijk manier een herstel uitvoeren en is je baseband weer gedowngrade naar 04.04.05_G

Hoop dat je hier iets aan heb ik hoor het wel.

[ Voor 34% gewijzigd door Queenfanmichel op 13-08-2008 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heel lief, dat je dit allemaal typt voor me, maar bij stap 3 gaat het fout! Daar is het al die tijd al fout gegaan...er is geen Shutdown-slider. DFU lukt dus echt niet, met alle progjes waar je de DFU mode kan doen, lukt het niet.

Ikke weet het niet meer!!! lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
herkent itunes je iPhone wel????

koppel je iPhone eens los en probeer hem dan uit te schakelen, dus de sleepbutton (boven op de iPhone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
itunes ziet mijn iphone wel...maar altijd als ik hem aansluit, dan moet ik herstel doen en daar heb ik dan de itunes 7.7 voor nodig, want 7.5 doet geen herstel, zegt, dat ik dan de nieuwere versie nodig heb, dus als ik bijvoorbeeld ziphone of wat dan ook wil gebruiken, om te proberen, dan moet ik altijd eerst herstellen, dus weer opnieuw itunes 7.7 installeren, anders doet een ander programma het niet....

Kan hem niet uitschakelen, ook niet als ik hem los gekoppelt heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Wat je kan doen in iTunes 7.7 installeren en dan de costum 2.0.1 installeren dan werkt alles.
Als ik het goed heb heb jij Windows, dan kan je met shift + herstel in iTunes de costum kiezen en de iPhone naar 2.0.1. herstellen.

Daarna werkt je iPhone (hopelijk) weer, kijk anders eens op iPhoneclub en deze topic.

[ Voor 40% gewijzigd door Queenfanmichel op 13-08-2008 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja ik ben ook bij Iphoneclub....daar lees ik heel veel, die zeggen, dat ik weer terug moet naar de 1.1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Terug gaan naar 1.1.4. is niet nodig, gewoon iTunes upgraden naar 7.7 en dan de costum firmware downloaden.

iPhone aansluiten en dan shift + herstel zoeken naar de costum firmware op je harde schijf en laten herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
Queenfanmichel schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 20:49:
Terug gaan naar 1.1.4. is niet nodig, gewoon iTunes upgraden naar 7.7 en dan de costum firmware downloaden.

iPhone aansluiten en dan shift + herstel zoeken naar de costum firmware op je harde schijf en laten herstellen.
Zo werkt het niet. Je moet iTunes ook pwnen. Dat kan via de iPwner knop in winpwn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Nee is niet nodig, via de pwnage tool (Mac) en Winpwn maak je een costum firmware aan die je kan gebruiken om via iTunes je iPhone naar 2.0.1 te zetten.

iTunes pwnen is onzin heb ik ook niet gedaan, download de costum firmware met Installer en Cydia *knip* geen links naar aangepaste firmwares upgrade iTunes naar 7.7 en zoals ik al aangaf met shift + herstel de firmware keizen en de iPhone herstellen.

[ Voor 17% gewijzigd door Daedalus op 13-08-2008 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb ik gedaan, kreeg ik foutmelding 6. Als je bij foutmelding 6 kijkt, dan moet je wat dingen veranderen, dat gaat nog wel, daarna je pc opnieuw opstarten en....itunes 7.5 weer installeren, tot zo ver ook prima.......maar dan...dan moet je hem in DFU mode zetten, om verder te gaan...

Ik geef het op LOL

• mrFoce
Queenfanmichel schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 21:20:
Nee is niet nodig, via de pwnage tool (Mac) en Winpwn maak je een costum firmware aan die je kan gebruiken om via iTunes je iPhone naar 2.0.1 te zetten.

iTunes pwnen is onzin heb ik ook niet gedaan, download de costum firmware met Installer en Cydia [mbr]*knip* geen links naar aangepaste firmwares[/] upgrade iTunes naar 7.7 en zoals ik al aangaf met shift + herstel de firmware keizen en de iPhone herstellen.
Is geen onzin! Anders geeft iTunes een 16xx melding. Zie bv de volgende 'note' voor Winpwn 2.0.03 [NOTE: 2.0.0.3 fixes the Ipwner crash problem and 16xx errors. It will also fix the iPod ipswBuilder failure bug.]

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:37
Ik heb zonder ook maar iets te pwnen een custom 2.0.1 op mijn iPhone gezet (die ik had gedownload via iPhoneclub.nl). Geen errors gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door MarcoC op 14-08-2008 00:38 ]

• mrFoce
MarcoC schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 00:37:
Ik heb zonder ook maar iets te pwnen een custom 2.0.1 op mijn iPhone gezet (die ik had gedownload via iPhoneclub.nl). Geen errors gehad.
Toevallig een MAC? Misschien dat het niet hoeft bij een firmware die aangemaakt is op een MAC. Als ik het niet deed, kwam iTunes met een 1601 melding. Ik patchte de firmware zelf met Winpwn.

• Queenfanmichel
@ Gideon82,

Hier een quote van iPhoneclub...
Custom firmware 2.0 geschikt voor windows en Mac
Deze custom firmware gemaakt door supermod Michael heeft het normale Apple-logo en niet het ananas-logo van het iPhone Dev Team. Je kunt de firmware hier vinden: Michael's custom firmware (Mirror: MegaUpload).

Met behulp van Restore kun je deze custom firmware op je iPhone zetten. Zet hiervoor je iPhone in recovery mode door de iPhone eerst uit te schakelen en vervolgens met je computer te verbinden terwijl je de Home-knop ingedrukt houdt. Kies daarna in iTunes (versie maakt niet uit) de knop Herstel (Mac OS X: Alt/Option ingedrukt houden, Windows: Shift-toets ingedrukt houden). Blader dan naar de bestandslocatie waar je de custom firmware hebt opgeslagen en laat iTunes je iPhone herstellen.
Je hoeft dus niet iTunes te patchen gewoon de costum downloaden Shift + Herstellen en klaar.

• Queenfanmichel
gideon82 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 00:26:
[...]
Is geen onzin! Anders geeft iTunes een 16xx melding. Zie bv de volgende 'note' voor Winpwn 2.0.03 [NOTE: 2.0.0.3 fixes the Ipwner crash problem and 16xx errors. It will also fix the iPod ipswBuilder failure bug.]
Error 16xxx krijg je door het volgende en de oplossing is....
Error 16XX
Probleem: Alle Error 16XX foutmeldingen betekenen dat je iPhone in DFU staat. Je kunt de custom firmware 2.0 niet installeren als je iPhone in DFU staat; dat moet in recovery mode gebeuren.

Oplossing: Zet je iPhone uit door je vingers op de Home- en Power-knop te houden voor een aantal seconden. Als je iPhone daarna weer opstart ben je uit DFU. Om alsnog de custom firmware 2.0 op je iPhone te kunnen zetten moet je de iPhone in recovery mode zetten. Haal je iPhone van de oplaadkabel of uit de dock en schakel hem uit. Hang je iPhone nu weer aan de kabel, maar houd je vinger op de Home-knop. Als nu je iPhone weer opstart, zie je een iTunes-logo en stekker.

• Queenfanmichel
Anoniem: 270997 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 21:55:
Heb ik gedaan, kreeg ik foutmelding 6. Als je bij foutmelding 6 kijkt, dan moet je wat dingen veranderen, dat gaat nog wel, daarna je pc opnieuw opstarten en....itunes 7.5 weer installeren, tot zo ver ook prima.......maar dan...dan moet je hem in DFU mode zetten, om verder te gaan...

Ik geef het op LOL
Michien dat de oplossing op iPhoneclub kan helpen...
Error 6 betekent dat je al eerder de officiële firmware 2.0 hebt geïnstalleerd via iTunes (of de verkeerde firmware bij de restore hebt geselecteerd). Je kunt nu helaas niet meer downgraden naar firmwareversie 1.1.4, omdat iTunes 7.7 dat niet toestaat (dus: Error 6). Je zult nu eerst moeten zorgen dat je iTunes 7.5 op je PC of Mac installeert.

Oplossing: Je moet als eerste zorgen dat je iTunes 7.5 bemachtigt. Die vind je onder andere via deze link. De volgende stappen zijn afhankelijk van of je Mac OS X of Windows gebruikt.

Mac OS X
Verwijder iTunes 7.7 met AppCleaner
Open op je Mac nu de volgende map: Macintosh HD > Systeem > Bibliotheek > PrivateFramework
In die map vind je het onderdeel MobileDevice.Framework. Gooi deze in de Prullenbak
Open op je Mac nu de map waar je iTunes-bibliotheekbestand wordt opgeslagen (Apple-supportdocument)
Hernoem het bestand ‘iTunes Library’ naar ‘Backup’
Start je Mac opnieuw op en leeg daarna de Prullenbak
Windows
Verwijder iTunes 7.7 via Start > Configuratiescherm > Software (zoals je elk programma deïnstalleert)
Open op je Windows-PC nu de map waar je iTunes-biblioheekbestand wordt opgeslagen (Apple-supportdocument)
Hernoem het bestand ‘iTunes Library’ naar ‘Backup’
Herstart je PC
Vervolg
Installeer nu iTunes 7.5
Zet je iPhone nu terug naar firmware 1.1.4 via de DFU-methode. Het kan zijn dat je Error 1015 krijgt, maar die fout mag je negeren
toon volledige bericht
Maar het hoeft natuurlijk niet, je kan ook gewoon iTunes 7.7 installeren en dan de costum firmware selecteren en herstellen naar 2.0.1 zie link van iPhoneclub waarin dit beschreven staat..

http://www.iphoneclub.nl/...getool-verzameltopic.html
@ Mod. Is geen link naar een firmware maar naar een uitleg..

• mrFoce
Queenfanmichel schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 08:37:
[...]

Error 16xxx krijg je door het volgende en de oplossing is....

[...]
Ok, ik hou de discussie verder niet aan. Ik beschrijf de guide die ik heb gevolgd -> http://sleepers.net/news/2008/07/25/winpwn-20-guide/ . Zo te lezen is DFU mode niet in alle gevallen noodzakelijk en volstaat de recovery mode ook. Echter, gaat dat niet op voor telefoons die nog nooit 'pwned' zijn door Winpwn. Voor pwnage kan ik niet spreken, die gebruik ik niet.

• Queenfanmichel
Wimpwn en Pwnage zijn van dezelfde makers iPhone Dev Team als ik het goed heb.

Maar iTunes pwn is niet nodig en als je iPhone nog nooit is gepwnd makt het ook niet uit.

Volg gewoon zoals ik het aangaf heb ik ook gedaan werkt perfect, er zijn genoeg mensen op het forum van iPhoneclub die ook Windows hebben en die precies hetzelfde hebben gedaan als mij.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:37
gideon82 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:01:
[...]

Ok, ik hou de discussie verder niet aan. Ik beschrijf de guide die ik heb gevolgd -> http://sleepers.net/news/2008/07/25/winpwn-20-guide/ . Zo te lezen is DFU mode niet in alle gevallen noodzakelijk en volstaat de recovery mode ook. Echter, gaat dat niet op voor telefoons die nog nooit 'pwned' zijn door Winpwn. Voor pwnage kan ik niet spreken, die gebruik ik niet.
Als je de custom firmware gemaakt met Pwnage Tool downloadt, moet je die erop zetten door shift + herstellen aan te klikken in iTunes, that's all. Geen errors.

Topicstarter
Ik heb alles wat hierboven staat geprobeerd..echt alles...ben begonnen te lezen bij Iphoneclub, daar hebben ze heel veel geschreven. Maar het blijft dus een probleem, om mijn iphone weer aan de praat te krijgen. Ben nu op zoek, naar iemand in de provincie Groningen, die mij kan helpen en die dan een vergoeding hiervoor krijgt... Want anders weet ik het ook niet... Via msn mag het niet, iemand die er verstand van heeft...want dan krijg ik meteen van een moderator een standje...zucht.
In ieder geval heeeeeeeeel erg bedankt voor al jullie hulp!

• Queenfanmichel
Dus je hebt ook al het volgende geprobeert.....
  1. iTunes upgraden naar 7.7
  2. downloaden van costum firmware 2.0.1 van iPhoneclub
  3. iPhone koppelen
  4. shift+herstel
  5. zoeken naar de costum firmware
  6. even wachten
Stel anders de vraag op iPhoneclub, daar is een mod (Michael) die er helemaal thuis in is.

[ Voor 15% gewijzigd door Queenfanmichel op 14-08-2008 20:49 ]

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:23

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Queenfanmichel schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 20:45:
Dus je hebt ook al het volgende geprobeert.....
  1. iTunes upgraden naar 7.7
  2. downloaden van costum firmware 2.0.1 van iPhoneclub
  3. iPhone koppelen
  4. shift+herstel
  5. zoeken naar de costum firmware
  6. even wachten
Stel anders de vraag op iPhoneclub, daar is een mod (Michael) die er helemaal thuis in is.
Zoiets werkte hier prima ja. Heb 1 keer de DFU mode gebruikt van 1.1.4 naar 2.0. Maar toen ik van 2.0 naar 2.0.1 ging heb ik gewoon in Itunes Shift + Herstel gedaan met een custom 2.0.1 firmware. Dat ging prima.

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Topicstarter
Bij mij gaat dat dus niet prima, denk dat die iphone echt helemaal vast staat....maar ik heb Michael gevraagd, de MOD van de iphoneclub....
Wat een toestand voor een telefoon he! lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
En is het inmiddels gelukt?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179917

Wie weet helpt dit iemand, dus hier komt het hele verhaal:

Ik had gisteren dezelfde problemen als Lisanka. Ik was zo dapper (ahum...) om via WinPwn mijn firmware te upgraden van 2.0 naar 2.0.1. Alle stappen netjes via een noob omschrijving gevolgd en iTunes ging de software uitpakken en installeren.... Althans tot iTunes de melding gaf dat mijn SIM niet ondersteund werd en dus niet geactiveerd kon worden. De iPhone kon vanaf dat moment alleen een noodoproep doen, verder niks.

Nog maar een keer proberen, ik zal vast iets fout hebben gedaan. Misschien het Activate Phone vinkje laten staan. Dus wederom Custom firmware opgebouwd met WinPwn en nog maar eens proberen. Helaas... zelfde resultaat.

Na een zoektocht via Google las ik dat ik in dit geval het beste kon downgraden naar firmware 1.4, dus iTunes deïnstalleren en versie 7.5 erop. Fanatiek aan de slag, maar ook dit werkte niet. iTunes gaf toen een fout 20 en mijn iPhone bleef in restore mode hangen en wilde hier niet meer uit.

Ik was het einde bijna nabij, maar toen las ik dat ik de custom firmware 2.0.1 van Michael (iPhoneclub.nl) maar eens moest proberen. iTunes dus weer updaten naar 7.7 en daar dan maar mee aan de slag. Enig puntje van zorgen was dat de iPhone in DFU moest staan en die van mij dus bleef hangen in restore mode.

Toch maar aan de gang met de custom firmware van Michael en na een lange installatiepoging gaf iTunes een error 6. Het voordeel van deze error 6 was dat mijn iPhone uitging en ik deze hierna weer in DFU kon zetten. Zo kon ik uiteindelijk toch de custom firmware installeren en doet mijn iPhone het weer als een zonnetje.

Dus geen WinPwn meer voor mij, maar mooi het custom pakketje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Anoniem: 270997 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:39:

Power en home vasthouden als de iPhone AL UIT IS. Wordt in de meeste guides vaak vergeten ;)

Tijdens de hele DFU procedure blijft het scherm zwart overigens, is dit niet het geval doe je het fout. Zorg ook dat elke 10s exact 10s is.

[ Voor 5% gewijzigd door Dutch_Razor op 19-08-2008 20:50 ]

Pagina: 1