Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:48
Goedemiddag,

Eergisteravond heeft een vriend bij het instappen in mijn leaseauto per ongeluk de autodeur tegen een paaltje laten openvallen. De deur glipte uit zijn vingers en (de deuren van de Peugeot 207 zijn redelijk zwaar als je het niet gewend bent) klapte tegen het paaltje. In eerste instantie dacht ik dat de stootstrip werd geraakt en het meeviel, maar nu blijkt er toch een deukje/putje in de deur te zitten.

Gisteren heb ik onze personeelsgids nagekeken en daarin stond dat ik binnen 24 uur contact op moest nemen met de lease maatschappij en dat dit wel gemaakt moest worden, anders krijg ik de rekening aan het einde van het contract als ik de auto in moet leveren...

Ik heb gebeld met de leasemaatschappij en die vertelde mij dat ik het formulier wat in de auto zou liggen in moet vullen. Nu denk ik dat zij bedoelde het aanrijdingsformulier. Ik heb hier even naar gekeken en dit in willen vullen met mijn maat, maar ik vraag mij echt af of dit het juiste formulier is?? De vragen zijn totaal niet relevant en de achterkant van dat formulier al helemaal niet. Er moet toch een ander formulier zijn lijkt mij? Wat nou als er een kind met een voetbal een deuk in de auto trapt? We willen het wel via onze verzekering laten lopen, maar moet dat nu echt met een aanrijdingsformulier? Ik heb werkelijk waar geen idee welk ander formulier de leasemaatschappij bedoeld...

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:29
Bel ze om het te vragen?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:01

momania

iPhone 30! Bam!

Het is geen 'aanrijdingsformulier' , maar een schade formulier. ;)

Gewoon zover als je kan invullen, opsturen, verzekering inlichten, en gegevens van die vriend doorgeven, dan kunnen ze hem aansprakelijk stellen. :)

En je vriend moet ook even zijn verzekering inlichten dat het er aan zit te komen, dan is het vaker allemaal wat sneller afgehandeld :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Europees Schadeformulier gewoon invullen en bij tegenpartij object invullen. Werkt goed.

Alleen de relevante vragen invullen.

Ik heb een keer een garagedeur ingerost met mijn leaseauto. Auto - Deur : 1 - 0. Ook gewoon formulier ingevuld.

Bij twijfel of het uberhaupt schade is kan je misschien een foto opsturen? Een putje zullen ze niet over vallen.

[ Voor 19% gewijzigd door Motrax op 13-08-2008 13:32 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
Vorig jaar waren moest mijn auto APK gekeurd worden, maar helaas was het chassisnummer niet meer goed genoeg leesbaar op het kentekenbewijs (te lang in portemonnee meegedragen). De auto kon dus niet gekeurd worden en ik moest via de lease maatschappij een nieuw kentekenbewijs aanvragen.

En ja, zelfs daarvoor vroegen ze me om een schadeformulier in te vullen. Ik heb er maar gewoon wat belachelijke dingen opgezet (lokatie: in portemonnee, enz...) en nooit meer wat van gehoord. Ze vragen echt bij alles om een schadeformulier 8)7

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:16
Bij een schade vul je het Europees Schadeformulier in, ook bij eenzijdige schade. Dus gewoon a l t i j d invullen tenzij een duif een deuk in je auto vliegt. Maar zelfs dan meld je de schade bij je leasemaatschappij en ga je met de auto naar een erkend schadebedrijf.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11 13:35

Stoffel

Engineering the impossible

Leasemaatschappijen hebben vaak ook nog een ander formulier in de auto liggen waarop kleine schades aangegeven kunnen worden. Van ING car lease heb ik een mapje gekregen waarin naast de papieren van de auto ook een formuliertje zat voor dit soort dingen. Dat is niet hetzelfde als een europees schadeformulier inderdaad.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Schadeformulier invullen voor zover mogelijk. Heb ik toen (Leaseplan) ook moeten doen toen mn vriendin een haas had aangereden en de compressor kapot was geslagen.
Heb toen zelfs nog ingevuld dat de Haas het haasje was, want mn vriendin had voorrang :P

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 19:25
Gewoon invullen dat formulier :)

Heb inmiddels al tig formulieren ingevuld: parkeerdeukjes, inbraak, barst in voorruit (ja, ook dan). Kijk er tegenwoordig niet meer van op.

.....

• Erwin_Br
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-11 14:08
Kun je zo'n formulier ook een paar keer kopieeren? Anders moet je zo vaak een nieuwe aanvragen, en daarop wachten.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Nee drukt door. Ik krijg het alleen via de lease maatschappij, zelfs de ANWB winkels hebben het niet liggen.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En anders bij je verzekeringsmaatschappij.

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-11 14:35
Erwin_Br schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:40:
Kun je zo'n formulier ook een paar keer kopieeren? Anders moet je zo vaak een nieuwe aanvragen, en daarop wachten.
ik heb er nog wel een paar liggen...

was op vakantie en had kleine parkeer schade, toen ik terug kwam 3 herinneringen dat ik dat ding in moest vullen met bij elke herinnering zo'n formulier + dat er 1 in mijn auto en we voor het invullen een noors formulier gebruikt hadden (van de tegenparty) en op de dag van verzenden kwam er ook nog een brief van mijn werkgever met nog z'n formulier... |:(
|:(
overigens staat er op het achterblad een adres waar je ze kan aanvragen, is het verbond van verzekeraars ofzo.

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• Snelle Henkie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 07:25
Kan dit niet gewoon geregeld worden vis da wa-verzekering van je vriend? Lijkt me een stuk makkelijker.

• MaVeNwg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 09:23
Exorcist schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:27:
Schadeformulier invullen voor zover mogelijk. Heb ik toen (Leaseplan) ook moeten doen toen mn vriendin een haas had aangereden en de compressor kapot was geslagen.
Heb toen zelfs nog ingevuld dat de Haas het haasje was, want mn vriendin had voorrang :P
Bekend fenomeen. Heb ooit op een donkere dijk in Zeeland een konijn aangereden (sorry Flappie :'( ). Moest ook een formulier invullen (had hem helaas al in een kliko gedropt, anders had ik nog een pootafdruk als handtekening kunnen neerzetten) en heb op de achterkant de schuld aan het konijn geveven. Hij/Zij stak immers over zonder voldoende uit te kijken ;)

Ben wel eens benieuwd naar de meest originele reden op die stapel formulieren die bij de lease maatschappijen binnenkomt.

[ Voor 7% gewijzigd door MaVeNwg op 13-08-2008 23:16 ]

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11 20:28
Aparte formulieren voor kleine schades zijn niet universeel, ik heb ze nog nooit gezien. Euro schadeformulier gebruik je voor eigenlijk alle schade's aan je leasebak.

Hoe het zou moeten gaan:
Schade zsm tijdens kantooruren melden aan de leasemaatschappij, geven die een nummer noteer dat dan. Kun je meteen even vragen bij welke schadeboer je je leasebolide mag laten maken. Zijn je formulieren op vraag dan meteen of ze je een paar toesturen. Heb je collega's dan kun je daar misschien een van lenen. Schadeformulier moet vervolgens dezelde dag nog op de bus (wel even kopie maken natuurlijk). Als je tijd hebt ga dan meteen even naar de schadeboer voor een inspectie en afspraak, kleine schade's worden nl nooit meteen gemaakt.

Verder hebben alle grote leasemaatschappijen tegenwoordig een mooi gidsje (leaseplan heeft de mooiste) waarin precies staat wat nog acceptabele gebruiksschade is en wat niet. Valt je schade hieronder dan hoef je uiteraard de procedure niet te volgen.

[ Voor 12% gewijzigd door Wijnands op 13-08-2008 23:24 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:49
Werk bij een maatschappij die deze formulieren afhandelt, en ja, ook voor eenzijdige schades dien je die in te vullen. En let er bij op dat je de achterkant ook doet, want anders komt ie net zo hard retour.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Pagina: 1