Toon posts:

software Acces Point in andere IP range

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer via een huisgenoot van mij een AP in te stellen zodat ik via zijn computer draadloos met m'n wii en Nokia N82 op internet kan (en evt huisgenoten met de laptop)

Maar ik heb nu zo goed als alles lopen, maar hij verstuurd niks. na lang zoeken heb ik gevonden dat het draadloze netwerk in een andere ip range zit dan het normale netwerk. Ik denk dat dit de bottleneck is. Weet iemand hoe ik dat aan kan passen?

- al het bedrade internet en netwerk gaat via een sitecom DC-202 router naar het Zeelandnet modem. Deze router heeft tevens een dhcp server lopen.
- De wireless kaart is een realtek RTL8187L op een ASUS M2N-VM DH moederbord.
- Ik heb het eerst geprobeerd met de ASUS wifi-ap Solo die op de cd zat, maar dat werd na lang zoeken op internet afgeraden. Ik draai nu de REALTEK RTL8187 wireless lan utility (v500.1510.1203.2007) nieuwste van de site.

ik heb alle keys uitgezet en een heel open netwerk geprobeerd, maar ik kom er niet op. Hij zegt dattie verbonden is, maar doet verder niks. Hij stuurt niks door.

Maar dit lijkt mij het probleem

http://people.zeelandnet.nl/kerstens/netwerk.JPG

het draadloze netwerk zit dus op een andere ip range en ik kan dus niet op het netwerk/internet met m'n wii en gsm.

weet iemand hoe ik het wifi netwerk onder de dhcp van m'n router kan laten vallen?

(PS. In het boekje en op de site staat dat het moederbord een Nforce 430 chipset heeft, maar als ik Nvidia zelf laat zoeken komt ie met een 530 op de proppen, hoe kan dit? kan dit kwaad? ik wilde nieuwe netwerk drivers installeren omdat daar misschien een programma bijzit om de netwerk kaart anders in te stellen)