Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB-Serieel converter onder Vista 64Bit

Pagina: 1
Acties:

• bart0l0meus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-11-2022
Hallo,

Ik heb voor men laptop een USB-Serieel converter gekocht op basis van een PL2303 chip.
Echter was er standaard op de driver cd geen vista 64Bit driver te vinden.
Na veel zoekwerk op internet heb ik dan de Vista 64Bit driver gevonden die volgens alle mensen met dezelfde converter zou moeten werken.
Echter krijg ik elke keer bij het inpluggen van de converter de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/1089/foutnd3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img385.imageshack.us/img385/4518/fout1cu7.jpg
Zoals te ben ik al bij COM22, waar ik ook niks aan heb, omdat de meeste programma die seriele communicatie gebruiken maar gaan tot COM4.
Elke keer als ik hem inplug wordt hij ook een hoger, ooit begon ik bij COM1.

Heeft iemand een idee??
Ik kan hier verder niks over vinden op internet wat zou kunnen leiden tot een oplossing voor mij.

[ Voor 19% gewijzigd door bart0l0meus op 13-08-2008 12:33 ]

“If Your Only Tool Is a Hammer Then Every Problem Looks Like a Nail” (Abraham Maslow)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je al geprobeerd de driver opnieuw te installeren? Misschien wil dat helpen.
Kijk trouwens ook even welke IRQ-poort gebruikt word door de USB -> Serieel converter.
Wellicht is deze IRQ al naar een ander apparaat toegekend.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 17:56
het omhoog schoppen van het topic binnen 24 uur is niet echt gewenst. De meeste mensen werken hier en zijn pas om 18:00 thuis... maar dat buiten kijf gelaten verder

Maar heb je al geprobeerd de 32bits driver te forceren? Heb je al andere drivers geprobeerd? Blijkbaar is het apparaat nog in gebruik door een andere applicatie. Misschien een keer alle drivers van het apparaat verwijderen en dan eens kijken wat hij doet.

Carpe Diem

• bart0l0meus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-11-2022
sorry van het omhoog shoppen!
als ik de driver compleet verwijder en opnieuw installeer zet hij hem weer op een nieuwe com-poort.
ik heb er verder niet veel verstand van, ma ergens worden die compoorten onthouden, en dat zou ik moeten resetten ofzo, zodat hij om te beginnen bij compoort 1 begint.
Met de drivers kan niks mis zijn, ik ga er tenminste niet van uit dat er een driver verschil is tussen vista en sp1, ik heb nl sp1 en veel andere mensen hebben hem gewoon werkend.

“If Your Only Tool Is a Hammer Then Every Problem Looks Like a Nail” (Abraham Maslow)