Ik ben bezig met een afstudeerscriptie waarin een aantal Europese ccTLD registries centraal staan. Onderdeel hiervan is het bepalen van de betrouwbaarheid van de nameservers van een registry. Hierover wil ik graag in eerste instantie zelf informatie verzamelen (in een later stadium worden de registries benaderd). Nu heb ik http://dnsmon.ripe.net/ gevonden waarop de bereikbaarheid van nameservers van diverse registries beschikbaar is. Ik heb alleen wat moeite om de gegevens te interpreteren en de site zelf is er niet duidelijk over. Hoe kan ik deze informatie gebruiken om uitspraken over de bereikbaarheid van nameservers in een bepaalde periode voor een bepaalde TLD te doen?
Daarnaast vroeg ik me af waarom zoiets als de SIDN storing van 28 mei van dit jaar niet terug te vinden is in deze statistieken?
Of zijn er andere manieren om hierover uitspraken te doen? Daarnaast wil ik ook graag informatie over bijvoorbeeld gem. snelheid van nameservers van een TLD.
Alle serieuze hulp is welkom..
PS mijn achtergrond is bestuurskunde.
Daarnaast vroeg ik me af waarom zoiets als de SIDN storing van 28 mei van dit jaar niet terug te vinden is in deze statistieken?
Of zijn er andere manieren om hierover uitspraken te doen? Daarnaast wil ik ook graag informatie over bijvoorbeeld gem. snelheid van nameservers van een TLD.
Alle serieuze hulp is welkom..
PS mijn achtergrond is bestuurskunde.