Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TODT.EXE spyware?

Pagina: 1
Acties:

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:29
Op een systeem op mijn werk draait bij het opstarten het volgende proces: todt.exe en pikt 50% cpu...
Is gewoon te killen en komt dan niet terug tot de volgende reboot. Geen idee hoe het er op komt en stond er al op toen ik hier ging werken (2 weken terug). De eene dag is het er wel, de andere dag niet 8)7

Maar eens gegoogled en krijg de volgende resultaten...
http://www.google.nl/sear...odt.exe&btnG=Zoeken&meta=

Juist ja maar 1 hit. En goh toevallig een pagina waar je maar even e.e.a. moet downloaden om te verwijderen... Ja ja...

Komt iemand deze bekend voor? Erg vreemd ook dat er maar 1 hit komt binnen google.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
pc formateren.
Of gaan zoeken wat op je google pagina staat, 995 file namen die gbruikt worden.
Dus keus aan jezelf, zelfs al zou je het verwijderen, dan weet je het nog niet zeker of het weg is.
Dus schoon beginnen, goed beveiligen met nieuwe/schone software.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Volgens de Prevx site (hint van google) is het familie van de adware betterinternet.
Symantec heeft daar een removal tool voor klik. Je kan ook even met Hijackthis kijken en die log door hijackthis.de halen.

Persoonlijk zou ik gewoon herinstalleren / goede backup terug zetten.
Maar als het op je bedrijfspc is en er is een Systeembeheerder zou ik het even aan hem voorleggen ipv je eigen oplossing bedenken:+

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:29
Die fix van Symantec maar eens gedownload. Geeft bij starten een C++ runtime error...
Wel frappant is als ik hem gedraaid heb en daarna FireFox opstart er een update is voor de BetterGmail add-on... Juistum... Die maar eens verwijderd en kijken of het verdwenen is.

Verwijderd

Bestanden die je niet vertrouwt even laten scannen op http://www.virustotal.com
En je kunt altijd even een snelle scan doe met Prevx CSI