melding clients op computer via AD 2003

Pagina: 1
Acties:

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2025
Ik wil graag een melding weergeven op een pc indien deze op het netwerk komt.
Dit probeer ik via group policy te doen. Batch bestand gemaakt die een txt
weergeeft indien pcxx zich op het netwerk aanmeld. Dit txt wordt alleen
weergegeven indien de policy onder de OU users wordt geplaatst. Ik weet
echter niet welke user zich op een pcxx aanmeld. Daarom wil ik de policy
alleen onder de computers plaatsen onder een startup script en dit werkt dus
niet, alleen als het onder users geplaatst wordt. Kan ik dit wel voor elkaar
krijgen op een bepaalde manier?

monta

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Onduidelijke tekst.

Maar je wilt weten welke user op welke pc zich aangemeld heeft?

[ Voor 79% gewijzigd door Silver7 op 13-08-2008 10:01 ]

• monta
Silver7 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:00:
Onduidelijke tekst.

Maar je wilt weten welke user op welke pc zich aangemeld heeft?
Nee, ik wil weten of pc met de naam pcnr zich op het netwerk begeeft ofwel zich aanmeld ongeacht met welke user. Dus het gaat me niet om de user maar op de pc met nummer...
De naam van de pc is bijv. pc1 en pc2 enz.

Ik wil weten of pc5 en pc8 nog bestaan, dus of deze pc's ergens aangemeld zijn. Deze pc's staan nog in active directory maar kan ze niet verwijderen want ze bestaan misschien nog wel. Daarom wil ik een melding genereren.

monta

• Twinlife
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2021
Het lijkt me makkelijker/sneller werken om pc5 en pc8 te disabelen in de AD. Dan kom de betreffende user vanzelf bij jou ;)

Fotosite

• monta
Twinlife schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 11:13:
Het lijkt me makkelijker/sneller werken om pc5 en pc8 te disabelen in de AD. Dan kom de betreffende user vanzelf bij jou ;)
Daar heb ik inderdaad ook aan gedacht maar dat is een wat minder subtiele methode. De gebruiker kan zich dan niet meer aanmelden op die pc.

Het moet toch mogelijk zijn om een melding te maken voor degene die zich op een van die pc's aanmeld zonder de policy onder de user te hangen maar onder die lijst met pc's die ik onder een apart OU hang

monta

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mwah.

Als je wilt loggen of die client wel of niet geboot wordt - want dat bepaalt of ie actief is of niet - dan heb je aan een startup script wat b.v. naar een share logt genoeg toch?
Of je kijkt of je ze kan pingen of niet, beheren of niet...

Waarom ga je dan nog naar Users lopen kijken als dat je interesse niet eens heeft? :)

alternatief is dat je gewoon je Eventlogs af gaat speuren op aan/afmeld events op dat specifieke werkstation nummer (ja dat kan).

[ Voor 25% gewijzigd door alt-92 op 13-08-2008 12:57 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op je domain controller het volgende command ingeven in een dos prompt

dsquery computer -inactieve 8

Dit geeft een overzicht van alle computers welke reeds 8 weken niet aangemeld zijn op de domain controller. Alles wat zich 8 weken niet laat zien gewoon verwijderen. Je kunt van de 8 eventueel een ander nummer maken als je 8 weken te kort vindt.

dsquery user -inactive 8 geeft een soortgelijk overzicht alleen dan voor useraccounts.

Helemaal mooi is om audit software mee te laten lopen op je computers tijdens het inloggen van gebruikers( getriggerd via gpo of loginscript) Weet je gelijk alle specs, software, wie iwanneer inlogt enz enz enz

http://www.lansweeper.com is een opensource pakket en moet zeggen het bevalt mij erg goed.
Nooit meer rondjes lopen om te zien wat er nou in het bedrijf staat. Effe een query over de sql database en ik weet meer dan genoeg.

[ Voor 51% gewijzigd door bgrr op 13-08-2008 22:26 ]

• monta
Ga ik eens proberen.

Thx.

monta

• monta
bgrr schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:17:
Op je domain controller het volgende command ingeven in een dos prompt

dsquery computer -inactieve 8

Dit geeft een overzicht van alle computers welke reeds 8 weken niet aangemeld zijn op de domain controller. Alles wat zich 8 weken niet laat zien gewoon verwijderen. Je kunt van de 8 eventueel een ander nummer maken als je 8 weken te kort vindt.

dsquery user -inactive 8 geeft een soortgelijk overzicht alleen dan voor useraccounts.

Helemaal mooi is om audit software mee te laten lopen op je computers tijdens het inloggen van gebruikers( getriggerd via gpo of loginscript) Weet je gelijk alle specs, software, wie iwanneer inlogt enz enz enz

http://www.lansweeper.com is een opensource pakket en moet zeggen het bevalt mij erg goed.
Nooit meer rondjes lopen om te zien wat er nou in het bedrijf staat. Effe een query over de sql database en ik weet meer dan genoeg.
Kan ik bovenstaande ook in een Query plaatsen? Ik heb wel query's staan voor users bijv. users die x aantal dagen niet ingelogd zijn maar niet van computers.
Via google kan ik geen voorbeeld query's voor AD vinden waarmee een aantal zaken gezien kunnen worden?

monta

Pagina: 1