• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Hallo,

we hebben hier sinds kort een aantal cisco 500's ... met GLC-FE-100FX= modules.
Echter we hebben het volgende fenomeen :

- Feit : we gebruiken multimode LC-LC fibers (verschillende kabels geprobeerd)
- Feit : modules zijn volgens cisco gesupporteerd op Cisco 500 en volgens TAC moet dit werken
- Feit : met 1000-SX modules werkt het wel tussen de Cisco 500's

Het lukt ons niet om tussen 2 cisco 500's met deze modules een verbinding te krijgen. Zetten we deze 2 modules in 2 2960's met dezelfde fiber dan lukt het wel. (Conclusie : modules & fiber goed?)

De settings staan gewoon auto/auto (zoals cisco voorschrijft) maar toch lukt het ons niet om dit in gang te krijgen. Stappen op http://www.cisco.com/en/U...uide/custom.html#wp166994 gevolgd.

We hebben een hoop ervaring met 2960 & 3560 maar met deze cisco 500 lukt het ons toch niet.

Het lijkt er op dat deze niet compatibel zijn (Cisco 500 & module).

Heeft er iemand tips of ervaringen op dit gebied ?

Edit : ik merk net iets ... GLC-FE-100FX= werkt dit wel in een cisco 500 ... zouden we geen GLC-GE-100FX modules nodig hebben ?! Aangezien de bay waar deze in moeten Gigabit is ? (GE / FE-)

[ Voor 11% gewijzigd door Dieter op 13-08-2008 09:44 . Reden: Feit .... ]

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Als je nou ff erheen telnet en de debug informatie naar je pc stuurt met het commando term mon, kun je precies zien wat er gebeurt zodra je die module erin steekt. Dan meldt ie vanzelf of de module compatible is of niet.

Vicariously I live while the whole world dies

• Dieter
Vicarious schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:25:
Als je nou ff erheen telnet en de debug informatie naar je pc stuurt met het commando term mon, kun je precies zien wat er gebeurt zodra je die module erin steekt. Dan meldt ie vanzelf of de module compatible is of niet.
Maar de cisco 500 heeft geen CLI ....enkel webbased interface en daar zie je dus niets in .... jammer genoeg.

[ Voor 5% gewijzigd door Dieter op 13-08-2008 11:02 . Reden: Bla ]

• Dieter
Ter info : mijn redenering was juist :

"Edit : ik merk net iets ... GLC-FE-100FX= werkt dit wel in een cisco 500 ... zouden we geen GLC-GE-100FX modules nodig hebben ?! Aangezien de bay waar deze in moeten Gigabit is ? (GE / FE-)"

TAC had zich vergist en heeft gecorrigeerd....

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Aha ok... wel raar dat er geen CLI is, je kan er dus niet heen telnetten? Ken dat model verder ook niet overigens...

Vicariously I live while the whole world dies

• Dieter
Vicarious schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:08:
Aha ok... wel raar dat er geen CLI is, je kan er dus niet heen telnetten? Ken dat model verder ook niet overigens...
nope is een instap model van cisco. Kost niet veel, maar je krijgt ook niet veel. Simpel device welk geen cli heeft. enkel een webinterface & daarenboven een windows tool om hem te configureren.

een klant heeft deze toestellen aangekocht omwille van de voordelige prijs.

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De GLC-SX-MM zie ik wel bij de CE500 staan in de compatibility matrix.
De CE500 wordt in de compatibility matrix voor 100Mbps SFP's niet genoemd.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Dieter schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:47:
[...]

nope is een instap model van cisco. Kost niet veel, maar je krijgt ook niet veel. Simpel device welk geen cli heeft. enkel een webinterface & daarenboven een windows tool om hem te configureren.

een klant heeft deze toestellen aangekocht omwille van de voordelige prijs.
Ik geloof dat je ook niet eens kan achterhalen welke MAC adressen die geleerd had, of op welke poorten ;(

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Tja, er staat cisco op maar zou de linksys kleuren in mijn optiek niet misstaan, het is geen product zoals we dat van cisco gewend zijn.

Aan de andere kant moeten ze ook mee met de concurentie.
Pagina: 1