Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Na vergroten partitie geen boot

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 14:40
Heb natuurlijk al wat rond gezocht, Windows zelf zegt dat ik de originele Windows DVD moet gebruiken om het te herstellen, maar voordat ik ga hobbyen zou ik graag jullie idee hier over willen weten.

Ik heb gebruik gemaakt van Acronis om de C schijf te vergroten en de D schijf te verkleinen (C was te klein natuurlijk), echter nu boot hij niet meer en krijg ik een foutmelding.

Wat is de beste manier om dit te repareren? Waarschijnlijk is dit een standaard iets, maar omdat ik het niet zo zie zitten om maar wat aan te hobbyen (heb de data die er op stond overigens wel gebackupped), graag jullie mening hier over. :)

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Waarschijnlijk is de MBR kapot, die kan je inderdaad herstellen met de Windows DVD. Maar welke foutmelding kreeg je dan precies?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:48

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Vreemd, ik had juist met Gimp dit probleem. Acronis ging daarintegen wel goed....

Anyway, liggende aan de error die je krijgt kan je prolly in Recovery console van je windows DVD een fixmbr commando doen :)

Xbox Live ID:Notna8310

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 14:40
Het gaat om winload.exe en foutnummer 0xC0000225, kwam toen op het programma EasyBCD uit, maar daar heb ik nu niet zo veel aan, maar na verder zoeken zou het moeten kunnen met de originele Vista DVD, dus dan ga ik het daar maar mee proberen...

/edit
Na 2 seconden was het opgelost. Windows DVD er in, herstelopties, hij gaf zelf al aan dat er iets mis was met het opstarten, 1 klik, herstarten, en klaar is Kees... Hoe makkelijk wil je het hebben... |:(

[ Voor 30% gewijzigd door eX0duS op 13-08-2008 09:57 ]