• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 19:13

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb een nieuwe tv. De Sony 32T2800 LCD.

Deze heeft op de achterzijde een componenten-ingang. Y, Pb en Pr, met daaronder de beide audiokanalen.

Mijn PS2 heb ik proberen aan te sluiten daarop.
De audio van de PS2 is al aangesloten op mijn home cinema set.

Wanneer ik de gele stekker van de PS2 in de Y stop (een groene aansluiting) krijg ik zwart-wit beeld. Is dit normaal? Verder heb ik bij de PS2 geen kabels die in de Pr en Pb zouden kunnen.

De Pb en Pr moet ik dan ook gebruiken om een kleurenbeeld te krijgen?

Voorlopig heb ik het beeld van de PS2 maar in de camcorderaansluitingen aan de zijkant van de tv gestopt.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Verwijderd

dat is normaal. je hebt ook een component kabel nodig. deze heeft 3 stekkers voor beeld en 2 voor geluid. 1 ingang zorgt idd alleen voor zwart-wit.

• lembregtse
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-01 15:39
* Y carries luma (brightness) information.
* PB carries the difference between blue and luma (B − Y).
* PR carries the difference between red and luma (R − Y).
Dus dat je bij Y een zwart wit beeld krijgt is inderdaad normaal. Omdat je display dan helemaal geen kleuren informatie ontvangt.

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 19:13

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 09:26:
dat is normaal. je hebt ook een component kabel nodig. deze heeft 3 stekkers voor beeld en 2 voor geluid. 1 ingang zorgt idd alleen voor zwart-wit.
Dank je wel voor je snelle antwoord!

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200