Hallo,
Ik probeer middels VBA in Excel een INSERT-INTO query uit te voeren in mijn database. Echter lukt dit mij niet. Het gaat om een veld van het type 'double' ( double(6,3) ) welke ik vul met een numerieke waarde. Om deze numerieke waarden kunnen geen quotes geplaatst worden en er kunnen geen komma's in geplaatst worden, omdat de DB deze dan ziet als 2 waarden. Wanneer ik dit allemaal wel doe krijg ik foutmeldingen.
Dit zijn de queries die ik tot dusver heb geprobeerd:
INSERT INTO tabel (veld) VALUES ('4,56') -- Error in Assignment
INSERT INTO tabel (veld) VALUES ("4,56") -- Syntaxerror
INSERT INTO tabel (veld) VALUES (4,56) -- insert value does not match column list
Het stukje VBA wat hierbij hoort (misschien kan het daaraan liggen) :
Het gaat hierbij om het veld 'inkp_verp' welke een double(6,3) betreft.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Google is hierbij niet echt mijn vriend dus ik zoek naar ervaringen en/of mensen die hiervoor een oplossing weten
Tnx
Ik probeer middels VBA in Excel een INSERT-INTO query uit te voeren in mijn database. Echter lukt dit mij niet. Het gaat om een veld van het type 'double' ( double(6,3) ) welke ik vul met een numerieke waarde. Om deze numerieke waarden kunnen geen quotes geplaatst worden en er kunnen geen komma's in geplaatst worden, omdat de DB deze dan ziet als 2 waarden. Wanneer ik dit allemaal wel doe krijg ik foutmeldingen.
Dit zijn de queries die ik tot dusver heb geprobeerd:
INSERT INTO tabel (veld) VALUES ('4,56') -- Error in Assignment
INSERT INTO tabel (veld) VALUES ("4,56") -- Syntaxerror
INSERT INTO tabel (veld) VALUES (4,56) -- insert value does not match column list
Het stukje VBA wat hierbij hoort (misschien kan het daaraan liggen) :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Dim conn As Object
Dim rs As Object
Dim strSQL As String
Dim ConnectionString As String
Set conn = CreateObject("ADODB.Connection")
Set rs = CreateObject("ADODB.Recordset")
'query
strSQL = "INSERT INTO arprsw (artcode,crdnr,datum,user_id,verkp_verp,inkp_verp) VALUES ('1410.3456',' 456','2008-08-13','USER1','-1','4,56')"
ConnectionString = "Driver=Pervasive ODBC Client Interface;ServerName=server1; dbq=@db1"
With conn
.Open ConnectionString 'Open connection.
Set rs = .Execute(strSQL)
End With
conn.Close |
Het gaat hierbij om het veld 'inkp_verp' welke een double(6,3) betreft.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Google is hierbij niet echt mijn vriend dus ik zoek naar ervaringen en/of mensen die hiervoor een oplossing weten
Tnx
Tannoy Revolution R3 105W 6ohm, Marantz PM-7003 2x70W 8ohm, 2x JVG goud/goud, Marantz CD-6003, Marantz ST-6003