Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] 32-bit product code gebruiken onder 64-bit systeem

Pagina: 1
Acties:

• SanderNB
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-10 00:36
Goedemorgen mede-tweakers,

ik heb al een paar weekjes zo nu en dan lopen rondzoeken op internet, waaronder natuurlijk tweakers, maar ik kan mijn vraag niet duidelijk beantwoord vinden.

Mijn probleem:
ik heb een (legale) Windows XP 32-bit CD en ben bezig met een nieuwe computer samen te stellen.
Dit systeem kan 64-bit draaien, welk nieuw systeem tegenwoordig niet, en ik zou daar graag gebruik van willen maken. Maar ik heb dus geen 64-bit Windows XP.

In een nieuwsbericht van enkele dagen geleden, Nieuws: Populariteit 64-bit versie Windows Vista Explodeert, heb ik deze vraag ook al gesteld, maar niet een echt duidelijk antwoord gekregen.

Ik heb Microsoft een e-mail gestuurd, en in dit bericht geven zij aan dat het niet mogelijk is.
Geachte heer Bos,

Dank u voor uw email aan Microsoft.

De Windows XP 32bits versie is niet om te ruilen naar een 64bits editie.
Als u een 64bits editie wilt, zult u deze moeten aanschaffen. Deze kunt u kopen bij een computerzaak bij u in de buurt.

Met vriendelijke groet,

Microsoft B.V.

Microsoft Contact Center
Tel.: +31 (0) 20 500 1500
Fax: +31 (0) 20 500 1970
How can we assist you?

http://www.microsoft.nl
Ondertussen heb ik natuurlijk niet stil gezeten en ook op internet wat rondgesnuffelt.
Op tweakers heb ik wel gezien dat de 32- en 64-bit edities van Vista qua product code gezamenlijk zijn te gebruiken.

Er schijnt een tijd geleden een actie te zijn geweest waarbij je, door de eigen (legale) product code, op te geven een 64-bit CD toegestuurd kon krijgen voor Windows XP. Mij lijkt het dan dat Microsoft zichzelf hier tegenspreekt, en dat het dus wel mogelijk is.

Mijn vraag: zijn de product codes van Windows XP 32 en 64 bit uitwisselbaar met elkaar?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Sander

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-10 23:01

ODF

Die mogelijkheid is al verlopen:
Q. Can I upgrade from 32-bit Windows XP Professional to Windows XP Professional x64 Edition?

A. No, you can't upgrade. You can use the Technology Advancement Program until the end of July, 2005, to exchange your copy of Windows XP Professional for the x64 Edition of Windows XP Professional, but doing so replaces your existing license with the new license. The actual installation of Windows XP Professional x64 Edition is a fresh install, not an upgrade. All your programs will have to be reinstalled, and if you have data on the same drive as your operating system, it will be wiped out. Make a thorough backup of your important files before doing the installation.
Kijk hier maar.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Alleen bij Windows Vista zijn de keys uitwisselbaar, bij xp zijn er andere keys voor 64bit,
Je zou dus echt een licentie moeten aanschaffen...

http://specs.tweak.to/15535

• SanderNB
@ ODF:

naar die pagina heb ik dus echt lang zitten zoeken maar niet kunnen vinden.
Bedankt! Op deze pagina staat alle informatie die ik nodig heb :)

@ tjtristan:

Duidelijk, even balen maar dan weet ik genoeg.

Bedankt voor jullie snelle antwoorden.

• SanderNB
Toch nog een extra vraag want hier kom ik niet helemaal uit.

Ik heb in de tweakers pricewatch gekeken voor een nieuwe Windows XP 64-bit editie.
Hier staan 2 producten in:

- Microsoft Windows XP Professional 64-bit (MUL, OEM)
- Microsoft Windows XP Professional 64-bit (UK, OEM)

De 2e weet ik dan wel, maar de eerste (MUL) is dat Multi Language? Ik dacht namelijk dat Windows XP 64-bit alleen in het Engels was te bestellen?

Dan, vraag 2, volgens mij klopt de link waar de (MUL, OEM) heen verwijst niet, maar dit weet ik niet 100% zeker. Klopt mijn veronderstelling? (Meer zodat ik niet een verkeerde versie bestel).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lijkt me meer dat de computershop in kwestie de verkeerde naam heeft gebruikt.

Als dat je vraag is, waarom verifieer je dat dan niet even bij de shop zelf?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SanderNB
Daar heb je volledig gelijk in. Zal dat zo straks ook even gaan doen.

Ik bedoelde de 2e vraag eigenlijk meer als een soort verificatie voor de Tweakers Pricewatch.
Naar mijn weten bestaat er namelijk geen 64-bit editie van Windows XP in een Multi Language pack.
Ik hoopte hier duidelijk te krijgen daarover. Vandaar mijn vragen.
Pagina: 1