Geen monitor output/signaal met 2 HD4870X2's

Pagina: 1
Acties:

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Vanavond 2 HD4870X2's aan de praat proberen te krijgen, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Elk van de GPU's draait afzonderlijk prima, maar in combinatie, geen beeld/monitorsignaal direct vanaf het starten van de PC.

Heb alle connectoren al geprobeerd en alles 6- en 8-pins pcie-kabel zijn aangesloten.
Daarbij gebruik ik nog een dvi-vga converter.

Ik vermoede eerst dat m'n 1000 W PSU te kort schoot, want het opspinnen van de fan is in geval van 2 kaarten tegelijk veel minder dan met 1.
Echter, verbruiken deze GPU's tijdens het booten al zoveel power dat voor het laden van windows, en drivers die nog niet eens geinstalleerd, zijn wel zoveel power?

Niet op voorraad.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:59
1000W moet genoeg zijn. Ook onder LOAD.
Met of zonder crossfire bridge (of hebben ze dat al niet meer nodig :P) maakt ook niet uit ?
Anders ligt het aan het moederbord of het is een hele brakke voeding.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Het enige wat ik mij op het moment kan bedenken is het moederbord of de voeding, er kan natuurlijk bij voedingen altijd een rotte appel zitten die het vermogen van 1k nooit levert, probeer is wat dingen te ontkoppelen.
Het moederbord lijkt mij overigens het meest waarschijnlijke, dat deze het simpelweg niet ondersteund, misschien is het handig om de bios te updaten naar de nieuwste, of je zou google even kunnen afstruinen of er meer problemen zijn met dit moederbord icm 2x 3870x2 oid. (voor een 4870x2 zul je ze namelijk nog niet vinden :P).

Veel success met testen in ieder geval ;).

http://specs.tweak.to/15535

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Bridge was ook aangesloten btw :)

Een brakke voeding zou in principe natuurlijk altijd kunnen, kan me voorstellen dat bij het booten als die fans even in de "naverbrandingsstand" staan er veel power gevraagd wordt.

Morgen maar eens alle casefans en randapparatuur even lostrekken en kijken of ik een bootscherm krijg.

BTW, de BIOS is de laatse. Er heeft al eens quad CF met 2 HD3870X2's op gedraaid en 2 single HD4870's. Overigens ligt het niet aan het type chipset, de X38, omdat ik al reviews gezien hiermee.

Dan blijft nog wel het type, merk (asus P5E) en de PSU over.
Of er zit een bug in het vga-signaal met 2 X'2??

[ Voor 33% gewijzigd door edward2 op 13-08-2008 00:45 ]

Niet op voorraad.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Opgelost. Heb wat zitten klooien met de 2 jumpers. Testing :)

Niet op voorraad.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:59
Welke jumpers ?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1