Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win98&XP] Directe kabelverbinding

Pagina: 1
Acties:

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11 23:49
Ik heb nog een oude laptop gekregen zonder USB, CDROM en LAN. Verder zijn de PCMCIA-sloten kapot. Om bestanden over te zetten naar de laptop, wil ik gebruikmaken van de functie "Directe kabelverbinding" in Windows (met een null-modemkabel). Echter, wil dat nog niet helemaal lukken. Als ik op de Win98-laptop verbinding wil maken naar mijn WinXP-desktop, dan geeft hij na de melding "Bezig met verifieren van gebruikersnaam en wachtwoord" meteen aan dat de verbinding verbroken is...

De Windows XP-pc is trouwens ingestelt m.b.v. de Wizard nieuwe verbinding zodat hij luisterd op de COM-poorten naar binnenkomende verbindingen.

Wie heeft een idee wat hier fout gaat?

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 20:30

JohnD

Bernd

Staat er niets in je Windows XP logboek?

Ik weet niet hoeveel data je moet overzetten maar misschien kan je beter zoiets http://www.informatique.n...n/iqshop.cgi?M=I&A=450504 aanschaffen bij de lokale computerboer.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• Josefien
Zo'n converter heb ik thuis ook al liggen, daarmee heb ik de installatiebestanden voor Windows al overgezet. Maar het gaat erom dat ik uiteindelijk ook de internetconnectie wil delen over de nullmodemkabel :) Ik weet niet of dat mogelijk is?

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 09:10
Username aangemaakt in Windows XP die gelijk is aan die van de Windows98 machine (als dat geldt)?

Battle.net tag

• Josefien
Op zowel de Windows XP, als de Windows 98-machine heb ik een gebruiker met dezelfde naam/wachtwoord. Ik heb net echter ook in de logboeken gekeken, en daar kwam ik de volgende melding tegen met event-ID 20050:
code:
1
2
3
De verbinding met gebruiker <niet-geverifieerde gebruiker> die is verbonden via poort COM1 is verbroken omdat het niet is gelukt om te onderhandelen over netwerkprotocollen.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Wat houdt deze melding precies in? Het event-ID door Google gooien levert niet een werkende oplossing op... Op beide computers is trouwens TCP/IP geïnstalleerd.

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:15
Ik denk dat het er mee te maken heeft dat je bij xp even netbeui of hoe dat ook al weer heette aan moet zetten.

Als het goed is werkt het dan wel.....

who put a "stop payment" on my reality check

• Josefien
Ik heb NetBEUI op beide computers geïnstalleerd, maar ik kom nog steeds tegen dezelfde fout aan :'( In de logboeken staat ook weer dezelfde fout...

• DaRk PoIsOn
Bestond er niet vroeger zoiets als FastLynx for Windows?

Ik weet nog wel uit m'n dostijd dat we altijd zaten te kloten met FastLynx en Norton Commander.

OE, OE OE.

Norton Commander zou je kunnen proberen onder windows.
Moet je alleen even googlen op een niet nader te noemen abandonware site waar ik de naam niet van weet dus ook niet kan noemen en je niet verder mee kan helpen. hint hint hint

Maargoed, volgens mij kun je ergens nog wel een demo van FL for Windows vandaan toveren.

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:29
of met een add-on van Totalcommander via Totalcommander de meuk overslingeren :D

• DaRk PoIsOn
MadDog11 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:50:
of met een add-on van Totalcommander via Totalcommander de meuk overslingeren :D
Daar had ik nog niet eens over nagedacht :P

Wat buurman hierboven zegt:

www.ghisler.com voor total commander en dan deze: http://www.ghisler.com/serial.htm

[ Voor 29% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 14-08-2008 21:35 ]

Pagina: 1