Toon posts:

Video out problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,
Ik probeer mijn laptop tevergeefs aan te sluiten op mijn tv. Ik heb de FAQ doorgelezen en alles wat ik ook probeer, het werkt niet...

Uitgang laptop: s-video 7 pins
ingang tv: gele tulp
(Een oude beeldbuis is het nog ;) )

Ik heb een verloopje van de s-video naar de gele tulp. daar doe ik een tulpkabel in. maar de tv geeft helemaal geen beeld. Ik heb met de functieknoppen geprobeerd hem te enablen. Ik heb geprobeerd via het controlepaneel van mijn videokaart hem te enablen. Hij zegt: Kan geen tv vinden, toch enablen? Ik heb op ja gedrukt. Ook heb ik zoals geadviseerd stond mijn resolutie op 800x600 gezet en op 16 bit kleurenweergave. Helaas werkt dat ook niet.

Ik heb uiteraard de nieuwe drivers gedownload en geinstaleerd maar het werkt allemaal niet :(

Wie kan mij helpen??

Ik heb de HP Pavilion dv9860ed
daar zit de nvidia 8400 videokaart in.

Alvast bedankt
Mike

eventuele 2e optie:
p.s. bij conrad zag ik ook een kabel van vga naar scart.
Link

Er staan alleen een paar opmerkingen bij en ik weet niet op mijn laptop/tv daaraan voldoen.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:21
Heb je je tv eerst aangezet en geconnect en vervolgens pas je laptop geboot?
Alles goed aangesloten, maar ik krijg helemaal geen beeld

- Zorg dat je tv aanstaat en je kabel is aangesloten als je je pc opstart, sommige tv-out chips kijken eerst of er wat is aangesloten op de connector voor ze gaan werken.
- Nieuwste drivers van je videokaart installeren (links staan in de V&B FAQ)
- Download TVTool en/of TVCC2000 van www.tvtool.de als je normale videokaartdrivers niet mee willen werken.
- Heb je je tv-out via S-Video aangesloten probeer dan composite en als je composite gebruikt even S-Video testen.
- Als je een SCART-blok gebruikt, zorg dan wel dat je een switchable hebt (die je dus zowel als input en als output kunt gebruiken. Als je geen switchable hebt, kan het zijn dat je een output hebt, terwijl je juist een input nodig hebt.
- Zorg dat je een INGANG op je tv gebruikt en niet een UITGANG.
Uit: De grote tv-out FAQ :)

[ Voor 85% gewijzigd door asfaloth_arwen op 12-08-2008 23:33 ]

Specs

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

welke manier probeer je beeld te krijgen op je tv, clone, span, dualview?
welk besturingsysteem gebruik je?
staat je tv wel op het goede kanaal, zodat je weet of je überhaupt iets te zien krijgt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de tv aangesloten en nadat ik alles geprobeerd had de nieuwe drivers geinstaleerd en toen opnieuw opgestart. hierna weer al die dingen die ik opgesomt heb geprobeerd. De tv is in die tijd constant aan geweest.

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-05 23:25
Ik heb daarvoor zo'n S-video naar S-video kabel, heeft jouw tv zo geen aansluiting ?
Evt kan je ook zo'n plugje met Svid + AV -> Scart kopen ;) Dat werkt ook

[ Voor 16% gewijzigd door Kosty op 12-08-2008 23:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel een 4pins s-video ingang. Maar ik snap niet waarom in mijn laptop dan een 7-pins zit. En waarom het op deze marnier niet werkt.

Ik ben best bereid om een bepaalde kabel/verloopje of weet ik veel wat te kopen, maar ik snap niet waarom dit niet gewoon werkt.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:21
Dit zou ook moeten werken inderdaad. Maar je hebt de volledige De grote tv-out FAQ doorlopen? Als je nu gewoon, rustig aan van het begin begint volgens deze FAQ. Verder kun je ook de search van GoT gebruiken om soortgelijke topics te vinden met daarin tips.
Dus
1) aansluiten
2) tv aan op juiste kanaal
3) laptop booten
4) geen beeld? -> drivers, instellingen etc nakijken

Nog gewoon het standaard OS van de dv9860ed erop ? (Vista?)

Edit: Welkom op GoT *O*

[ Voor 9% gewijzigd door asfaloth_arwen op 12-08-2008 23:49 ]

Specs

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-05 23:25
Ok, je hebt een punt, maar de kabel die ik gebruikte was ook maar zo'n 4 pins ding (TV ook)
Op mijn videokaart heb ik echter ook een 7 pins uitgang... Verder was het geen probleem - Het is wel erg raar dat het niet lukte met die verloopstekker (Ik kreeg zo'n ding bij mijn videokaart bij...?)

@ Hierboven : Bij mij was stap 2 een veelgemaakte fout :9

[ Voor 9% gewijzigd door Kosty op 12-08-2008 23:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
1) Ik heb een verloopje van s-video 7 pins naar tulp. dit is niet het verloopje dat bij de laptop zat maar dat zou niet uit mogen maken lijkt mij
2)tv staat op het juiste kanaal, als ik het tulpkabeltje in me dvdspeler doe heb ik meteen beeld
3)Ik heb net me laptop opnieuw opgestart maar ook niks te vinden.
4) drivers heb ik net geupdate, zoals in me openingspost beschreven zou de s-video aan moeten staan. In de bios staat niks over mijn videokaart, dus daarin kan ik niks aan/uit zetten.

De FAQ heb ik doorgelopen. Alle tips e.d. gedaan maar het helpt helaas nog steeds niet :(
wel zag ik dat sommige verloopjes van s-video naar tulp anders moeten. afhankelijk van de videokaart. maar als ik een 7 pins verloopje heb, dan zou het toch goed moeten zijn?

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik weet niet meer precies hoe het verhaal in elkaar steekt, maar het komt erop neer dat je een andere kabel nodig hebt, aan de ene kant een SCART aansluiting en aan de andere kant een S-VIDEO aansluiting. Enige verschil is dat bij de kabel die ik bedoel nog een schakelaar op de SCART aansluiting zit. Deze doet iets magisch waardoor hij het wel gaat doen. Helaas ben ik ff kwijt hoe dat gedoe heette, iets met chromantie ofzo? Anyway, die kabel moet je dus hebben :P

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ken inderdaad die blokjes met in/uit. maar die gebruik ik niet.
Ik ga bij mijn werk wel een 4 pins s-video kabel halen. die aansluiting heb ik ook in mijn tv, dus dan zou dat moeten gaan werken??

en ik vroeg me nog iets af, bij de conrad hebben ze ook verloopkabels van vga naar scart.
Daar staat bij:
Geschikt voor overdracht van videosignalen (75 Ω). Het weergaveapparaat moet over RGB-signalen bij de SCART-uitgang beschi kken en het afleesinstrument moet over de voorziening "Positieve scan" beschikken.

Heb ik daar wat aan?? Want dan koop ik liever die kabel want dan kan ik het voor alle pc's enzo gebruiken :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2008 00:10 ]

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Volgens mij bedoelen ze progressieve scan. Wat een foute vertaling man...

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

Topicstarter
Mijn tv is hier niet voor geschikt zie ik al. ik heb geen rood/groen/blauw in mijn scart...

Zou een gewone s-videokabel de oplossing bieden?

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2008 12:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inmiddels een gouden hq s-video kabel gekocht. eigenlijk een pc to tv connect kit. de s-video kabel geeft in de s-videopoort in mijn tv zwart wit beeld, als ik een verloopje dat meegeleverd zit van s-video naar tulp neem, en een tulpkabel aansluit is het beeld ook zwart wit, pak ik ook het meegeleverde scart blok en test ik hem achterin de tv. dan werkt het allebij ook niet in kleur

Instellingen van mijn pc heb ik aangepast naar wat er in de tv-out FAQ stond, maar ook dat wil niet ( resolutie, hertz, bits anapassen)
Ik heb al de nieuwste video drivers. Wat zou ik dan nog kunnen doen?

Verwijderd

Probeer eens een andere resolutie ipv. 800-600 :)

Verwijderd

Topicstarter
werkt allemaal niet, heb nu oook de tv resoluties, maar ook die werken niet...

inmiddels de oplossing gevonden:

http://forum.fok.nl/topic/774940

Bovenste 2 pinnetjes met elkaar verbinden...
Ik heb het met een koperdraadje in het scart blok gedaan, werkt super :D

(Zal dus een tv hebben die s-video niet ondersteund. en dat is gek, want ik heb wel een s-video aansluiting op me tv zitten :S)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2008 21:34 ]

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
dit is niet het verloopje dat bij de laptop zat maar dat zou niet uit mogen maken lijkt mij
Daar zit dan ook het probleem volgens mij.

Dergelijke verloopjes willen wel eens verschillen. Afgezien van de detectie, zetten sommige videokaarten gewoon helemaal geen signaal op het ding als er geen weerstand van 50 Ohm word 'gevonden'.

Sommige verloopjes hebben dan ook een weerstandje erinzitten, en sommige niet.

Edit: Om zeker te weten, een hele simpele test. Je hebt toch een laptop, dus ga eens naar buren/vrienden/familie met een andere TV om uit te sluiten of het aan de TV kant of aan de laptop kant zit.

[ Voor 18% gewijzigd door siepeltjuh op 17-08-2008 00:20 ]

Can`t live without the mods

Pagina: 1