Verwijderd

Topicstarter
Na verschillende forums hebben nagevraagd hoe ik bijvooorbeeld ?pagina=test een /test pagina kan maken, is het mij nog steeds niet helemaal duidelijk. Ik heb ook al verschillende scripts geprobeerd voor de .htacces bestand, maar steeds zonder succes. (404 pagina)

Mijn host is van deziweb, dus ik veronderstel dat dit wel moet lukken normaal gezien?
Laatst kreeg ik nog ergens dit script:

RewriteEngine On
RewriteRule ^/(.*)/(.*)/ ?pagina=$1&pid=$2
RewriteRule ^/(.*)/(.*) ?pagina=$1&pid=$2
RewriteRule ^/(.*)/ ?pagina=$1
RewriteRule ^/(.*) ?pagina=$1

Maar heb verder geen informatie meer gekregen wat ik daarmee moet doen... gewoon in een .htacces plaatsen lijkt mij niet genoeg. Ik hoop verdere info van jullie te ontvangen met een voorbeeldje van zo'n script, zodat ik niet meer verder hoef te zoeken.
Bedankt.

Verwijderd

Hoe bedoel je? Het lijkt je niet genoeg? Impliceer je daarmee niet dat je het niet eens hebt geprobeerd?

En het is leuk dat je liever niet verder wilt zoeken, maar je hebt ook nog nooit iets voor iemand anders gedaan op dit forum. Dus wat staat er tegenover?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2008 21:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee nee, ik heb het zeker geprobeerd, maar het werkt gewoon ook niet en nu lijkt het mij dat het mij dat er iets gewijzigd moet worden aan dat scriptje om het werk werkend te maken, maar heb totaal geen idee wat.

-Edit-
Ik wist niet dat we er iets tegenover moet geven? Achja ik kom hier ook zo weinig hé. Vraag maar wat je wil :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2008 21:49 ]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Google eens naar de mod_rewrite cheatsheet, dat is erg handig en daarmee moet je er zeker uitkomen. Ik vind je inzet erg karig ieder geval dus denk dat je best zelf nog even mag gaan pielen. Een 'werkt niet' heeft niemand iets aan natuurlijk.

En het is niet de bedoeling om in dit topic vragen te beantwoorden om 'credits' op te bouwen maar Cheatah bedoelt dat je hier altijd alleen maar komt als je zelf een probleem hebt en nooit een ander helpt. Met eenrichtingsverkeer zou dit forum niet kunnen bestaan en het is dan ook niet netjes om nooit anderen te helpen zegmaar.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Borizz mompelt iets over een rewrite log of iets dergelijks..

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Cartman, wat je zegt is helemaal waar, maar ik heb nergens een topic gezien waarmee ik iemand kan helpen, omdat het te hoog van mijn niveau ligt of iemand anders heeft al gereageerd. Ik kan moeilijk in iemand zijn/haar topic onzin vertellen hé?

Als je vind dat ik hier niet welkom ben (wat ik jammer zou vinden), mag je het gewoon zeggen, dan klik ik wel op de loguit knop. ;-)

Ohja, ik zoek wel verder met het zoekwoord die je gaf 'mod_rewrite cheatsheet'.

topic mag gesloten worden, bedankt voor de hulp!

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2008 13:43 ]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zeg niet dat je niet welkom bent hoor, alleen een beetje inzet tonen mag best. Er is enorm veel te vinden over mod_rewrite maar dat komt niet naar boven uit je posts.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1