"Slapend" domein overnemen

Pagina: 1
Acties:

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:50
Ik zou graag een bepaald domein (.nl) willen overnemen die al enkele jaren geleden door iemand geregistreerd is maar waarop (voor zover ik kan nagaan) al tijden geen activiteit meer is.

Naar SIDN gaan en de houder achterhalen, zou je zeggen. Helaas is deze info al dermate verouderd dat ik met deze gegevens niet veel kan (bedrijven zijn meerdere malen overgenomen, namen kloppen niet meer, telefoonnummers zijn dood etc). De postmaster email werkt niet en de huidige technische contact (Priority Telecom) geeft geen antwoord. Iemand een idee hoe dit aan te pakken?

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Kom je er ook niet uit via de nameservers die bij SIDN staan? Of via google (cache) dat je nog iets tegenkomt waarmee je de huidige eigenaar (qua bedrijf) kunt achterhalen?

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 17:24

jep

Ik denk niet dat er in dat geval een oplossing is. Je kunt de SIDN deelnemer proberen te benaderen, maar dan houd het op. Blijkbaar betaald de persoon in kwestie nog wel voor 't domein, dus blijft 't online.

• tyson69
Thanks, jullie hebben me wel op een idee gebracht!

Via http://web.archive.org/ heb ik inmiddels op het domein lopen zoeken en kom enkele pagina's tegen uit 2001 en 2002, daarna is er geen activiteit meer geweest. De source van deze gearchiveerde pagina's bracht mij echter wel naar de houder ervan, die op dit moment nog bestaat als bedrijf maar dan onder een ander domein. Morgen maar eens bellen en hopen dat hij het domein kwijt wil (eventueel voor een paar euri)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik gok eigenlijk dat iemand die 5 jaar een domein aanhoudt zonder er iets mee te doen, dat niet doet om hem voor een paar euro te verkopen...

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Niet geschoten is altijd mis...

• tyson69
Daar ben ik ergens ook wel bang voor. Volgens mij zijn er 4 mogelijke scenario's:
  • Domein is inderdaad aangehouden om rijker van te worden
  • Domein is aangehouden voor email-gebruik (zou ik dit ergens kunnen checken?)
  • Domein is aangehouden voor toekomstig gebruik (al is 6 jaar aanhouden wel erg lang, misschien is hij waarzegger)
  • Men is het domein vergeten en de lage kosten ongemerkt blijven betalen. Is goed mogelijk aangezien het een boomkwekerij betreft, die zijn niet dagelijk met internet bezig, mede gezien de sumiere website die ze nu hebben.
Heb er overigens wel een een anatal euri's voor over, misschien volgt er alsnog een deal!

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
tyson69 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:42:
• Domein is aangehouden voor email-gebruik (zou ik dit ergens kunnen checken?)
Je kunt op mxtoolbox.com kijken of er MX records voor het domein ingesteld zijn.

• tyson69
Arjen Tempel schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:48:
[...]
Je kunt op mxtoolbox.com kijken of er MX records voor het domein ingesteld zijn.
Die site geeft aan dat er geen MX records gevonden zijn. Ik kan hier dus uit opmaken dat niemand op dit moment dit adresje (technisch) gebruikt, toch? Geen mail, geen page, geen ftp, geen niets...

[ Voor 0% gewijzigd door tyson69 op 12-08-2008 22:03 . Reden: typo's ]

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 19:56

Simkin

Bzzzzz

tyson69 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:51:
[...]

Die site geeft aan dat er geen MX records gevonden zijn. Ik kan hier dus uit opmaken dat niemand op dit moment dit adresje (technisch) gebruikt, toch? Geen mail, geen page, geen ftp, geen niets...
Die conclusie is voorbaardig :) Je weet niet welke services hij allemaal gebruikt op welke poorten.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 20:25
Op mijn domein zegt die site ook dat er geen records zijn, terwijl ik gewoon alles gebruik. Zegt dus weinig.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 15:17

lier

MikroTik nerd

MX zal wel iets met mail te maken hebben...ofzo :P

Eerst het probleem, dan de oplossing

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 23:09

The CarNagE Man

SüperG33K

Gewoon even een nslookup doen op de domeinnaam met set q=mx...
Dan weet je of er MX records ingesteld zijn ;)
Je zegt dat er wel een site op staat. Dus het ziet er naar uit dat er iemand de moeite heeft genomen een hostingpakketje af te sluiten. Misschien dat je op het ip-adres van de server het bedrijf kan vinden welke dit geregeld heeft.

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 11:01
Om welke domeinnaam hebben we het hier?
Gooi dat even neer, dan draai ik wel even een dns rapportje, heb je overzichtelijk alle technische info in 1 pdf'je ;).

Als de domeinnaam geen nameservers heeft die de naam adverteren, en de gegevens bij de SIDN verouderd zijn, is het een idee om contact op te nemen met de SIDN.
Dit zijn namelijk 2 dingen die niet mogen. Kans is dat ze de naam dan gaan vrijgeven, of in ieder geval contact opnemen met de partij waar de naam geregistreerd is, om er weer geldige gegevens te krijgen.

Als de nameservers wel kloppen, dan kan je uitzoeken bij welke provider het is, en die vragen om een bericht naar de betreffende klant door te geven.

Mocht de SIDN niet mee willen werken, dan staat er altijd nog een registrar bij, waarmee je contact op kan nemen, om uit te zoeken of de klant van hun je verder kan helpen (zonder de domeinnaam, is het moeilijk te zeggen hoeveel schakels er tussen de registrar en de eind klant zitten, qua reselling).

===
Right, ik lees net nog even iets beter het bericht door... Ik werk niet bij Priority, maar kan er mogelijk wel achteraan via via...

Note, Priority Telecom heeft echt honderden domeinnamen die niet in gebruik zijn, geen website eraan, geen MX records... Dus officieel is het tegen de SIDN regels in, maar onofficieel betalen ze de SIDN gewoon, dus geen haan die ernaar kraait.

sebsoft.nl

Pagina: 1