Toon posts:

server boot niet meer na vervangen koelpasta

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een server aan het omtoveren tot workstation met win xp. Het os is al geïnstalleerd en alle hardware heeft al bewezen te functioneren, maar nu heb ik de heatsink opnieuw van koelpasta voorzien en start het beestje niet meer op.

In eerste instantie gebeurde er niets, heb toen het cmos handmatig gereset maar geen verschil.. Toen bleek de cpu (xeon) niet goed genoeg in het socket (s771) te zitten, maar dit gaf slechts een kleine verbetering; nu gaat de pc aan, maar er verschijnt geen beeld.

Waar normaal gesproken een bootscherm verschijnt blijft het nu zwart, en waar normaal gesproken de cpu fan na twee of drie seconden in snelheid zakt blijft deze nu als een gek spinnen. |:(

Hulp zou zeer worden gewaardeerd..

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
Heb je de P4 stekker naast je CPU wel aangesloten? Die zul je wel los hebben gemaakt bij het neerplanten van je CPU koeler ;)

Overigens gaan de fans meestal ook draaien en heb je zwart beeld als de CPU pinnetjes kapot zijn, dus kan ook een hardwarematig defect zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Avalaxy op 12-08-2008 20:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kabels zitten allemaal goed..

Cpu pinnetjes zijn nog scherp. Kost ook geen moeite om de cpu in t cosket te doen, allemaal heel soepel. De reden dat het de 1ste keer misging is dat het hendeltje van het socket naar beneden valt en de openingen voor de pinnetjes dan dus niet perfect uitgelijnd zijn als ik het hendeltje verder naar beneden doorhaal met de cpu erin..

Lijkt me zo raar als de igp ineens kapot is gegaan :/

Heb geen alternatieve videokaart die op het enige pci x1 slot of een pci slot past..

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Lijkt me niet dat de IGP kapot is. Maar eerder de CPU omdat die niet goed in de socket zat en misschien kortsluiting heeft veroorzaakt.
Maar gaat de PC helemaal aan, dus laat die ook een windows geluidje horen en zijn de HD's aan het ratelen of draaien alleen de fans maar? En zou dus het mobo of CPU wel defect kunnen zijn. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat de pc erg aan gaat. Geen windows geluidje te horen, ook geen biep ofzo. De harde schijf ratelt niet noemenswaardig, en lijkt niet warm te worden. De dvd drive krijgt wel adem; hij kan in ieder geval openen en sluiten.
De heatsink op de cpu word (op gevoel) net zo warm als voor de problemen begonnnen. Alle fans die worden aangesloten op de drie pin stekkers van het mobo spinnen op 12v. Is het niet onwaarschijnlijk dat die cpu heet wordt als hij al dood is?