Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vista Media Center, netwerk traag zodra Media Center draait

Pagina: 1
Acties:

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:54
Nou, ik ben een beetje moedeloos aan 't worden, maar ik weet eindelijk waarom ik niet meer als +/- 10mb/sec over m'n gigabit netwerk haal richting m'n Vista media center.... het is Media Center zelf!
Zie hier een performance overzicht van het kopieren van 5 gig naar een share op m'n media center pc:
Afbeeldingslocatie: http://home.iae.nl/users/termaten/images/test/mediacenter.gif
1: Pc staat net aan, Vista staat op de desktop, media center is nog uit, +/- 60mb/sec (cpu staat <20%)
2: Media Center is opgestart, hup, nog maar 10mb/sec (cpu staat <10%), fullscreen of in een window maakt niet uit
3. Media Center is afgesloten en m'n netwerk schiet weer omhoog naar 60mb/sec.

Feitjes:
- Geen virusscanner
- Geen firewall
- Vista SP1
- IPv6 aan of uit maakt geen verschil
- Het is een Asus M2N-VM met onboard realtek 1 gbps lan, pci-e, laatste bios en laatste realtek drivers.
Heeft iemand enig idee wat hier gaande is? 8)7

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Onder welke steen kom jij vandaan? :P
http://blogs.technet.com/...e/2007/08/27/1833290.aspx

Die link legt uit wat er aan de hand is, en aangezien het ook nog regelmatig in het nieuws is geweest staat er ook vast nog wel wat op de Frontpage over de netwerkservice die dit doet ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Wallie
alt-92 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:27:
Onder welke steen kom jij vandaan? :P
http://blogs.technet.com/...e/2007/08/27/1833290.aspx

Die link legt uit wat er aan de hand is, en aangezien het ook nog regelmatig in het nieuws is geweest staat er ook vast nog wel wat op de Frontpage over de netwerkservice die dit doet ;)
Nou, dank je feestelijk _/-\o_ Ik ga eens wat lezen ;)

Damn, nu ik 't aan het lezen ben... komt me bekend voor eigenlijk O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Wallie op 12-08-2008 20:30 ]

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 19:04
Tja dit was een bekend verschijnsel met de RTM van Vista. Het afspelen van media kreeg prioriteit boven de afhandeling van file transfers. In Vista SP1 zijn veel performance zaken aangepast maar ik kan bovenstaande fenomeen bevestigen. Er zijn wel wat tweaks te maken waardoor de verschillen minder groot worden finale oplossing is mij nog niet bekend.

Hans van Zijl

• Wallie
't Is toch eigenlijk belachelijk dat ie 90% van m'n gigabit verbinding reserveert voor streaming media die ik niet eens heb? Soms zijn er dingen die ik niet helemaal snap geloof ik...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tot het moment komt dat je een HD-stream in z'n hoogste kwaliteit gaat bekijken met een 6MB/sec transfer rate, en dan ga je het wel merken.

Ok, overdreven voorbeeld, en één van de zaken die in Vista overijverig zijn aangepakt. Zoals je ook daar in het artikel kan lezen ook voor verbetering vatbaar.
Uiteraard kun je met
net stop MMCSS
controleren of daarna je transferrate wel op peil blijft.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Wallie
Voor wie d'r nog meer mee zit, ik heb d'r hier mee zitten tunen:
How to use the throttling mechanism to control network performance in Windows Vista

Een reg-setting die werkt vanaf SP1, heb 'm op 70 gezet, en dat is weer genoeg om weer 60 MB/sec erdoor te stampen terwijl media center draait.

Pagina: 1