stukje uit DVD selecteren als avi

Pagina: 1
Acties:

• Essence
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09-2011
Ben op zoek naar software om uit een DVD (TS_Video / TS_Audio formaat) een sampletje te selecteren (minuutje ofzo) en als avi te exporteren. Verder hoeft er niets bewerkt of veranderd te worden aan dat stukje. Kan dat met iMovie onder Tiger of is er een ander (liefst gratis pakketje) wat jullie me aanbevelen?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-02 15:20

chem

Reist de wereld rond

ffmpegx ?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 14:14

VisionMaster

Security!

Als het niet direct met FFMpegX werkt, kan je altijd nog met Handbrake je stukje extraheren en dan in iMovie bewerken. Kost wat meer rekenkracht. Als je QuickTime Player Pro hebt met de DVD optie er bij, dan zou je het misschien ook zo er uit kunnen kopieren. Of misschien nadat je het via Handbrake geript hebt.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Essence
Ik heb de VIDEO_TS succesvol geconverteerd met ffmpegx naar een hele avi file (mpeg4 mencoder). Hoe kan ik nu een sample stukje halen uit de hele avi?? Ik kan dit niet vinden in de GUI, bijvoorbeeld hoe ik het 45 sec stukje van 00:02:00 t/m 00:02:45 als een aparte avi eruit haal en wegschrijf. Moet dit via de command line ofzo, met welke parameters kan dat dan?

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Ik raad je gewoon aan quicktime te gebruiken hier kan je stukjes selecteren en trimmen en dat weer exporten. Zo doe ik dat altijd. zorg wel dat je alle plugins hebt er voor zoals perian.

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08-2025
met dit gratis proggie AviSplit kun je zoals de naam al zegt, avi's splitten...

http://www.download.com/AviSplit/3000-13631_4-10674145.html

edit: oh o, niet goed gelezen, dat het voor apple was... 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door dribibu op 12-08-2008 23:44 ]

Verwijderd

Spijtig genoeg is dat alleen voor Windows en wordt de vraag gesteld in AppleTalk... :D
Ik zou zeggen Explicit, maar dat is alleen voor PowerPC..

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2008 23:43 ]

Verwijderd

Je kan de .vob file van de dvd in MPEGstreamclip inlezen en daar bepalen welk stukje je wilt exporteren (als quicktime film / mpeg bestand of avi met de juiste plugins )
karweitje van niks....

• Essence
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:13:
Je kan de .vob file van de dvd in MPEGstreamclip inlezen en daar bepalen welk stukje je wilt exporteren (als quicktime film / mpeg bestand of avi met de juiste plugins )
karweitje van niks....
Bedankt. Ik vond ook nog een andere manier, je kunt ook op de commandline met ffmpeg (ga naar /Applications/ffmpegX.app/Contents/Resources) uit een VOB file een clip halen, en wel zo (10 sec clip beginnend na minuut 2 van de vob):
./ffmpeg -i ~/Movies/totaal.vob -ss 00:02:00 -t 10 -vcodec copy -acodec copy ~/Movies/clip.vob

vervolgens clip.vob met ffmpegx convreteren naar clip.avi.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 14:14

VisionMaster

Security!

Essence schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 00:14:
[...]

Bedankt. Ik vond ook nog een andere manier, je kunt ook op de commandline met ffmpeg (ga naar /Applications/ffmpegX.app/Contents/Resources) uit een VOB file een clip halen, en wel zo (10 sec clip beginnend na minuut 2 van de vob):
./ffmpeg -i ~/Movies/totaal.vob -ss 00:02:00 -t 10 -vcodec copy -acodec copy ~/Movies/clip.vob

vervolgens clip.vob met ffmpegx convreteren naar clip.avi.
Ik ben een commandline junky, dus ik waardeer dit enorm. Ik gebruik ook ffmpegx. Maar de Quicktime (mits voldoende codecs) zou een grafische praktische manier zijn geweest om effe wat te knippen en exporteren. Misschien iets om je .avi te trimmen :)

I've visited the Mothership @ Cupertino

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-01 12:25
met mpgeg streamclip kun je in / out punten zetten.. (met de sneltoetsen i en o ;) )

http://www.squared5.com/

werkt super! aanrader voor dit..

[ Voor 11% gewijzigd door wallie-s op 14-08-2008 08:15 ]

Verwijderd

Ook ik kan je Mpegstreamclip aanbevelen

behalve AVI, kun je nog heel veel andere formaten en/of instellingen aanpassen
Pagina: 1