Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/braid/braidlogo.png
"Braid does everything it can to give you a mind-expanding experience"
Afbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/braid/1.pngWelkom! Braid is een creatie van Jonathan Blow. Het spel is best te omschrijven als een kruising tussen een platformer en een puzzelspel waarbij tijdsmanipulatie centraal staat. Het spel wordt begeleid door een vreemd verhaal over een prinses die door de hoofdrolspeler (genaamd "Tim") gered moet worden: Dit verhaal is grotendeels symbolisch en staat volledig vrij ter interpretatie van de speler. Het doel van het spel is het verzamelen van puzzelstukken doorheen de verschillende werelden: Deze stukken moet je dan in elkaar zien te passen. Wat gebeurt er wanneer je alle puzzels opgelost hebt? Wie weet...
Beschikbaarheid
Afbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/braid/2.pngDe publicatie van Braid ging niet probleemloos. Voor publicatie klopte Jonathan eerst aan bij Sony (Playstation Network), die echter niet geïnteresseerd waren. Microsoft gaf groen licht voor uitgave op Xbox Live, doch Braid moest een moeizaam en langdurig certificeringsproces ondergaan waarbij het aan allerlei eisen moest voldoen. Gelukking is Microsoft volgens Jonathan Blow heel soepel geweest met bepaalde lastigere vereisten: Resultaat is dat sinds 6 augustus Braid te downloaden is van het Xbox Live netwerk voor 1200 punten. In de toekomst staat er ook nog een PC release gepland, doch er is nog geen definitieve datum gekend.
Hoe werkt het spel nu juist?
Afbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/braid/3.pngVaakgehoorde commentaar op het internet is dat veel spelers Braid aanvankelijk aanzien als een ordinaire platform game, waarbij de tijdsmanipulatie niets meer is dan een gimmick die we ook al in andere games tegenkwamen. De waarheid is dat deze tijdsmanipulatie slechts een deel uitmaakt van het grotere plaatje: Het doel in iedere wereld is om puzzelstukken te verzamelen en wanneer je net begonnen bent aan Braid lijkt dat soms absoluut onmogelijk te zijn. Dit komt omdat je je hele nieuwe denkwijze moet aanpassen om Braid te spelen: pas wanneer je bepaalde puzzels doorhebt besef je waar de grote aantrekkingskracht van dit spel ligt.
"Ik krijg een puzzel niet opgelost. Kan er iemand een hint geven?"
Afbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/braid/4.pngEen groot deel van het plezier in dit spel is het zelfvoldane gevoel dat je krijgt wanneer je weer een puzzelstuk te pakken hebt. Dit spel dwingt je om in alternatieve richtingen te denken en het kan daardoor gebeuren dat je er een nacht over moet slapen alvorens je de oplossing in je hoofd te zien krijgt (gevolgd door een "maar dit is zo simpel!" bedenking). Indien je de oplossing niet vindt: ga NIET op zoek naar een walktrough, maar laat het spel even liggen. Slaap er een nachtje over of maak een wandeling en kom dan terug: Misschien maken je hersenen deze keer wel de juiste klik.
Gerelateerde links
Afbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/braid/5.png

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 06:50
Braid is inderdaad erg tof. Heb gister 2, 3 en 4 door gespeeld en ik zit nu in world 5 vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:42

nFo

Ook maar even gekocht, ja wel een leuk spel.
Deed mij denken aan: Mario & Viewtiful Joe

Snap alleen die hoge cijfers niet. :')

[ Voor 19% gewijzigd door nFo op 12-08-2008 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247379

Leuk starttopic, wel wat moeilijk te lezen door die achtergrond. Misschien kan de brightness daarvan wat omhoog? Of het contrast omlaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

nFo schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:02:
Ook maar even gekocht, ja wel een leuk spel.
Deed mij denken aan: Mario & Viewtiful Joe

Snap alleen die hoge cijfers niet. :')
Dan stel ik voor dat je nog een keer kijkt, want het is meer een puzzelspel dan een platformer. In de eerste wereld moet je nog het een en ander springen, daarna wordt dat een stuk minder. Dat kan je ook al in de trial proberen.

En als je eenmaal wereld 1 helemaal hebt opgelost en dus de briljantheid van de puzzels snapt, dan snap je de hoge cijfers ook wel. En vergeet niet het verhaal aan het begin van de werelden te lezen, dat is een deel van de ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Anoniem: 12316 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:15:
[...]

Dan stel ik voor dat je nog een keer kijkt, want het is meer een puzzelspel dan een platformer. In de eerste wereld moet je nog het een en ander springen, daarna wordt dat een stuk minder. Dat kan je ook al in de trial proberen.

En als je eenmaal wereld 1 helemaal hebt opgelost en dus de briljantheid van de puzzels snapt, dan snap je de hoge cijfers ook wel. En vergeet niet het verhaal aan het begin van de werelden te lezen, dat is een deel van de ervaring.
Ik bedoel meer de invoeden van Mario: http://themushroomkingdom.net/games/braid
Het is inderdaad meer een puzzel spel, zit nu in World 4.
Verhaal lees ik ook rustig door, mooi geschreven. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zal 'm morgen 's spelen, vind 1200 wel veel, maar het zal het wel waard zijn denk ik dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Valt wel mee toch ?
Voor veel bagger spellen dokken we ook: € 50 - 70,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Pff, krijg bijna koppijn van het Hunt level in World 4. Ik snap het idee, maar om het nog even uitgewerkt te krijgen, kolere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

nFo schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:59:
Valt wel mee toch ?
Zo is dat. De comic van Penny Arcade hierover (PWM had hem al eerder in het Xbox 360-topic gepost) heeft me wel aan het denken gezet. Ik twijfelde ook, maar toen ik me bedacht dat ik laatst zonder erbij na te denken € 13,- (+ paar euro voor drinken) had neergeteld voor twee uurtjes plezier met de IMAX-voorstelling van The Dark Knight viel die barrière weg. Daarmee zeg ik overigens niet dat ieder Arcade-spel klakkeloos € 15,- waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:46

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Spel eindelijk uitgespeeld, vind het einde maar raar maar dat komt waarschijnlijk omdat ik het verhaal niet gevolgd heb O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Anoniem: 247379 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:16:
Leuk starttopic, wel wat moeilijk te lezen door die achtergrond. Misschien kan de brightness daarvan wat omhoog? Of het contrast omlaag?
Is het echt lastig te lezen? De brightness van de achtergrond werd al met 150% verhoogd omdat het origineel ècht onleesbaar was hoewel ik het best wel een sfeervolle achtergrond voor de TS vond. Ik kan ook de letters vet zetten, maar dat is ronduit lelijk. Ik probeer wat een balans te vinden tussen visuele aantrekkelijkheid en brightness levels: Als er nog mensen problemen mee hebben wil ik het gerust wel aanpassen en de achtergrond nog lichter maken :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04 14:04
Heb zojuist de demo gespeeld en de eerste puzzel compleet gekregen. Erg leuk spel! Zitten nog 1300 points op m'n account, dat zijn er morgen 1200 minder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-04 11:40
Heb hem gisteren ook gekocht, wereld 2 en 3 waren goed te doen, wereld 4 is pittig tot nu toe. Gisteren kwam ik er echt niet meer uit, maar ik weet nu al dat het me vanavond wel lukt. Meesterlijke game.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boeboe schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 00:58:
[...]

Is het echt lastig te lezen?
Ja. Het is niet onleesbaar, maar echt prettig lezen is het ook niet. Ik moet wel goed staren om de letters te zien, en dat lijkt me niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

PWM schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:02:
Pff, krijg bijna koppijn van het Hunt level in World 4. Ik snap het idee, maar om het nog even uitgewerkt te krijgen, kolere.
Inderdaad, ben hier gister ook tegen aan gelopen, ik snap de uitwerking ook nog niet met name omdat het eerdere hunt level nog in mijn hoofd zit te storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-03 17:20
Ik heb gister maar eens op advies een youtube filmpje dan de demo gedownload.

En inderdaad is het nu opeens wel een heel stuk duidelijker geworden. Misschien dat ik hem nu toch eens ga aanschaffen.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

nFo schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:59:
Valt wel mee toch ?
Relatief gezien valt dat mee ja, maar niet in vergelijking met andere Arcade games natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Exorcist schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 12:10:
[...]

Relatief gezien valt dat mee ja, maar niet in vergelijking met andere Arcade games natuurlijk.
Grotere titels zijn wel vaker 1200 punten geweest. Ik heb weinig keren in mijn Gaming geschiedenis (game al ruim 20 jaar) zoveel trots gevoeld als tijdens het uitspelen van bepaalde levels in Braid. Geweldig om een level op te lossen waar je in het begin totaal geen idee had wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 23:02

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik heb gister even snel de demo gespeeld en het spreekt mij wel aan. Snap er bij sommige levels nog niet veel van, maar als je dan achteraf even nadenkt lukt het vaak wel. Erg gaaf, wellicht koop ik het 'origineel' wel. :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60967

Wat een voldoening als je een puzzel goed weet op te lossen :) Vooral de laatste stukjes van World 2 lieten me bijna van mijn stoel vallen toen ik het eindelijk begreep, maar het was wel geweldig. Op naar World 4 vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

World 4 (dus eigenlijk de 3de wereld die je gaat spelen) vind ik tot nu toe de leuktste. Mindfuck in het kwadraat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

PWM schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 19:11:
World 4 (dus eigenlijk de 3de wereld die je gaat spelen) vind ik tot nu toe de leuktste. Mindfuck in het kwadraat
World 4 snap ik nog voor geen meter. 7(8)7
Waar is World 1 eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

nFo schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:33:
[...]

World 4 snap ik nog voor geen meter. 7(8)7
Waar is World 1 eigenlijk ?
World 1 is de wereld waarin je terecht komt als je het spel start :) Als je denkt dat wereld 4 vreemd is, moet je 5 eens proberen :P

• steefje
Nou het is dat ik tegen walktroughs ben, maar anders...Ik kom niet uit 3 puzzels van level 4. En level 5 is helemaal feest. Pffff.

PSN ID Binloading_nl

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09-2024
Nu ik het spel heb uitgespeeld ook even verdiept in het verhaal. Tot mijn schande blijkt dat ik de clue in het laatste level totaal heb gemist. Echt slecht van mij, maar wat gaaf bedacht...

• PWM
  • Niet online

PWM

SeamusXanthus schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:59:
Nu ik het spel heb uitgespeeld ook even verdiept in het verhaal. Tot mijn schande blijkt dat ik de clue in het laatste level totaal heb gemist. Echt slecht van mij, maar wat gaaf bedacht...
Staat het verhaal ook ergens uitgeschreven? Anders ga ik maar eens alle levels weer langs lopen :)

• SeamusXanthus
PWM schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:48:
[...]

Staat het verhaal ook ergens uitgeschreven? Anders ga ik maar eens alle levels weer langs lopen :)
Het verhaal is op verschillende manieren te interpreteren, maar als je dit leest word je gek. MAJOR spoilers staan erin dus let op! Lezen op eigen risico
http://www.rllmukforum.com/index.php?showtopic=190136

Prachtige theorie, ook mocht niet waar zijn

Let bij reacties hierop op spoilers aub

• DemonTPx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-04 10:49
Dit is het beste live arcade spel wat er op dit moment is.
Toen ik de demo geprobeerd had, was ik meteen overtuigd om hem te kopen.
Twee dagen later uitgespeeld.
Jammer alleen dat de replay waarde niet zo hoog is :(

• boe2
  • Niet online
Het verhaal is op verschillende manieren te interpreteren, maar als je dit leest word je gek. MAJOR spoilers staan erin dus let op! Lezen op eigen risico
Hoewel ik niet kan aanraden om het -zelfs al heb je het uitgespeeld- volledig tot het einde te lezen (ik dacht dat ik alles al gezien had in het spel....maar blijkbaar zijn er nog scenarios voor de wel héél speciale laatste level) is het toch een zeer indrukwekkend artikel.
Toen hij in het begin zijn stelling maakte dacht ik "ok, deze jongen is een aandachtshoer en potentiëel geschift". Dan lees je zijn argumenten....en wow....gewoonweg....wow. Dit spel gaat waanzinnig diep.

En toch weer die gedachte die terugkomt: "dat ik dit zelf niet eerder doorhad".

[ Voor 32% gewijzigd door boe2 op 14-08-2008 14:58 ]

• boe2
  • Niet online
Een hele goede Braid videoreview die goed uitlegt waar het spel zoal om draait:
http://www.giantbomb.com/braid-review/17-24/

• nFo

nFo

Snap nu een beetje hoe World 4 werkt, hehe :P
Bij somige weet ik nog niet helemaal.

Maar goed, dit is toch wel het betere puzzelwerk. :7

In de WC zag ik nog: WASD Z staan ?

[ Voor 14% gewijzigd door nFo op 14-08-2008 18:45 ]

• Xtuv
  • Laatst online: 01:46
SeamusXanthus schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:15:
[...]

http://www.rllmukforum.com/index.php?showtopic=190136

Prachtige theorie, ook mocht niet waar zijn

Let bij reacties hierop op spoilers aub
Toch wel een aanrader om te lezen als je het hebt uitgespeeld... eigenlijk een must zelfs. Denk dat er weinig spelers zijn die de betreffende quotes uit hun hoofd kennen en zelf dus dat verband kunnen leggen. Mij viel het einde daardoor in eerste instantie een beetje tegen, simpelweg omdat ik geen flauw idee had...

Dank voor de link!

Opnemen in de startpost zou ik zeggen, met een hele, héle dikke waarschuwing...

spoiler:
Alleen dat laatste snap ik niet.. hoe zit het nu met die sterren, moet je daar net als de puzzelstukjes naar op zoek? Ik heb totaal geen hint in die richting gezien.. iemand een tip?

Ook in de reacties in het aangehaalde topic staan interessante dingen...

the date that Braid was released on is a somewhat notable anniversary - August 6th is when the first Atomic bomb, 'Little Boy' was dropped on Hiroshima. Considering Braid was part of the five-game XBLA Summer line-up, I'm somewhat skeptical as to how much influence Blow himself had on the release date. But it's a hell of a coincidence.

Of over de sterren die je in het openingsscherm ziet.. die beelden het sterrenbeeld Andromeda uit:
Andromeda was a princess. Interestingly "Andromeda is represented in the sky as the figure of a woman with her arms outstreched and chained at the wrists".

Wat ook weer in het verhaal terugkomt: The Princess, somehow harnessed and shackled, looms ominously in the sky, overshadowing everyone and everything with a threat, a power that can’t be taken back. Can’t be reversed.
Wat een geniaal spel :)

[ Voor 37% gewijzigd door Xtuv op 14-08-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
nFo schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 18:44:
Snap nu een beetje hoe World 4 werkt, hehe :P
Bij somige weet ik nog niet helemaal.

Maar goed, dit is toch wel het betere puzzelwerk. :7

In de WC zag ik nog: WASD Z staan ?
Ik vraag nog steeds af wat de betekenis hiervan is, het valt mij ook op ja. Maar daar komt ik misschien wel achter als ik klaar ben.

Ik kom echter niet uit 3 levels van wereld vier. Het level waar ik op die grote wolk moet komen wil me maar niet lukken en het level waar ik de tijdloze monster langs drie vleesetende planten moet lozen, red ik ook net niet. En dan heb je nog het level waarbij je sleutel zo raar doet, geen idee wat ik kan doen daar.

Is het gebruik van vooruit spoelen en pauzeren nog nuttig ergens in het spel, tot nu toe nog niet gebruikt namelijk.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

steefje schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:47:
[...]

Ik vraag nog steeds af wat de betekenis hiervan is, het valt mij ook op ja. Maar daar komt ik misschien wel achter als ik klaar ben.

Ik kom echter niet uit 3 levels van wereld vier. Het level waar ik op die grote wolk moet komen wil me maar niet lukken en het level waar ik de tijdloze monster langs drie vleesetende planten moet lozen, red ik ook net niet. En dan heb je nog het level waarbij je sleutel zo raar doet, geen idee wat ik kan doen daar.

Is het gebruik van vooruit spoelen en pauzeren nog nuttig ergens in het spel, tot nu toe nog niet gebruikt namelijk.
Het is mij wel gelukt, maar je moet niet vragen hoe. :P
Trail & error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

steefje schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:47:
[...]

Ik kom echter niet uit 3 levels van wereld vier. Het level waar ik op die grote wolk moet komen wil me maar niet lukken
spoiler:
op het bovenste platform staan, helemaal naar rechts deze jump gaat op de pixel precies.

en het level waar ik de tijdloze monster langs drie vleesetende planten moet lozen, red ik ook net niet. En dan heb je nog het level waarbij je sleutel zo raar doet, geen idee wat ik kan doen daar.
spoiler:
Deze is super irritant.
Pak de sleutel spring over het gat,ga trap op en beweeg het platform zodat het monster jouw kant op komt. Laat hem de sleutel afpakken en voorbij de trap lopen op de 1e verdieping pak hem dan terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Liefst geen oplossingen geven voor puzzels, zelfs als mensen aangeven dat ze vastzitten: het is echt wel de bedoeling dat je het zelf uitzoekt, hoe wanhopig de situatie ook mag zijn, en als het hier te grabbel staat is de verleiding te groot voor velen om er NIET op te klikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-04 21:35
Ik vond braid best leuk, met zeer originele puzzels maar dat irritante pretentieuze geneuzel op het eind waar iedereen zo lovend over is daar kreeg ik een beetje braakneigingen van. Het is verdomme maar een spelletje, svp niet iets interessants van proberen te maken zodat alle zich oh zo serieus nemende gamesjournalisten er lyrisch over zijn omdat er een (totaal onduidelijke) diepere betekenis aan zit.

Zal wel weer aan mij liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60967

uitgespeeld? laatste stukken hebben me aan het denken gezet... Nu eerst slapen, morgen verder denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grindtegel schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 02:56:
Ik vond braid best leuk, met zeer originele puzzels maar dat irritante pretentieuze geneuzel op het eind waar iedereen zo lovend over is daar kreeg ik een beetje braakneigingen van. Het is verdomme maar een spelletje, svp niet iets interessants van proberen te maken zodat alle zich oh zo serieus nemende gamesjournalisten er lyrisch over zijn omdat er een (totaal onduidelijke) diepere betekenis aan zit.

Zal wel weer aan mij liggen...
Niet alleen aan jou, ik vond het ook iets te interessant-doenerig. Alsof ze wilden zeggen: "Kijk, het is kunst, want we hebben een soort zweverige poezie als verhaal." Dat was mijns inziens niet nodig, het spel is op zich al bijzonder en kunstzinnig genoeg. Enige echte minpuntje wat mij betreft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
....

[ Voor 97% gewijzigd door steefje op 18-08-2008 13:31 ]

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Speel het eerst uit :)

[ Voor 52% gewijzigd door boe2 op 18-08-2008 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kunnen de posts van Steefje en Boebe misschien in Spoiler tags? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Anoniem: 247379 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:14:
Kunnen de posts van Steefje en Boebe misschien in Spoiler tags? :)
Je hebt eigelijk wel gelijk, maar ging er vanuit dat iedereen dit wel zou snappen. Aangeziewn ik de spoilertag niet weet, verwijder ik m wel. Zo boeiend is t ook weer niet.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[ spoiler] en [/spoiler]. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:21
nu nog een keer de demo geprobeerd te hebben vond ik het wel een stuk leuker... alleen ik heb het gevoel dat de replay waarde echt 0,0 is. of zien jullie dat anders. En dan vind ik hem toch niet wat te duur.

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

cybermans schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:32:
nu nog een keer de demo geprobeerd te hebben vond ik het wel een stuk leuker... alleen ik heb het gevoel dat de replay waarde echt 0,0 is. of zien jullie dat anders. En dan vind ik hem toch niet wat te duur.
Je hebt nog altijd de speed runs, replay waarde lijkt me ook laag, maar ik heb het nog steeds niet uitgespeeld. Ik speel dan ook niet elke dag, aan de andere kant is het wel zo dat ik het spel wel erg speciaal vind en in ieder geval de spelbeleving de moeite waard is om er 1200 punten voor neer te leggen.

Door zijn puzzels vormt het spel een unieke uitdaging en daarom is dir voor mij een must buy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Replay waarde is wat mij betreft 0 ja. Ik zie me dit spel eigenlijk nooit meer spelen, of het moet over vijf jaar op zo'n nostalgisch "Oh ja, weet je dit nog!" moment zijn. :P

Ikzelf vond het geen bezwaar, maar als je dat belangrijk vindt zou ik het inderdaad niet kopen. €25 is en blijft een hoop geld voor een kort spelletje.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 247379 op 18-08-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Wel, nadat je de puzzels gevonden hebt kan je naar sterren gaan zoeken. Waanzinnig moeilijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Erg goed spel. Ik ben nu in World 5 maar ik heb er een beetje moeite mee, ik kan die 'shadow' ability maar niet snappen. Ik snap dat hij doet wat je terugdraait maar verder dan dat lukt het me niet echt, ik zie de puzzels en ik zie ongeveer hoe ik ze moet oplossen maar ik krijg m'n hersens gewoon niet om het hele concept heen, erg vreemd. Misschien even paar nachtjes over slapen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Anoniem: 247379 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:46:
Replay waarde is wat mij betreft 0 ja. Ik zie me dit spel eigenlijk nooit meer spelen, of het moet over vijf jaar op zo'n nostalgisch "Oh ja, weet je dit nog!" moment zijn. :P

Ikzelf vond het geen bezwaar, maar als je dat belangrijk vindt zou ik het inderdaad niet kopen. €25 is en blijft een hoop geld voor een kort spelletje.
15 euro.

Gemiddeld retail SP spel duurt ongeveer 20 uur a 60 euro = 3 euro per uur.
Dit spel duurt ongeveer 5 euro voor 15 euro = 3 euro per uur.

Ik vind het redelijk te doen. Enige nadeel is dat je door import of ff wachten bijna altijd minder dan 60 euro betaalt. En die korting kan je niet krijgen bij Braid.
Samenvattend vond ik het het geld meer dan waard, maar het kost gevoelsmatig wel veel geld. Maar dat gevoel hebben (wat ik lees) de meeste mensen alleen vooraf, niet achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt gelijk, ik meen me te herinneren dat het 2100 punten kostte, maar het was 1200. Ben ik nog goedkoper uit dan ik dacht ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:21
mjah ik koop dan ook geen sp only games. Een game als bfbc/cod4/rb/gh3 haal ik het geld wel uit (ik reken een euro per uur). Maar ja ik ben graag een cheapass :P

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Helemaal mee eens, CoD4 heb ik het geld er ook uit gehaald. Maar soms is een ervaring meer waard dan geld. Sommige momenten zijn onbetaalbaar, zo ook de ervaring van bepaalde puzzels bij Braid. Dat heb ik ook nog steeds met mijn eerste ervaringen destijds met Res. Evil. Vond ik zeer orgineel en daardoor onbetaalbaar.

Edit: Gisterenavond even goed voor gezeten en nu veel geklungel het spel uitgespeeld. Snap alleen niet waarom iedereen zo lyrisch is over de laatste puzzel. Naar mijn idee een van de makkelijkere in het spel.

Het verhaal vind ik nog steeds niet echt "wauw" zoals de meesten vinden. Maar ik ben ook niet zo een filosofisch type. Ga nu nog wel ff kijken naar de sterren, maar ik vind het jammer dat dit niet iets duidelijker is gemeld als optie. Nu weet ik het door het lezen van dit en andere fora.

Ben trouwens wel benieuwd welke puzzel jullie de leukste vonden en welke het meest irritant.

Mijn favoriet was toch in wereld 2, het laatste puzzelstukje bij het schilderij. En de meest irritante bevind zich in wereld 5, de sleutel die meebeweegt.

[ Voor 54% gewijzigd door steefje op 19-08-2008 09:26 ]

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb me wel iets verkeken op de moeilijkheidsgraad, maar het is inderdaad prachtig om ergens na een bakje koffie en/of slaap achter te komen. Dit is die 1200p wel waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-04 08:39
Heb dit weekend het spel 'uitgespeeld' en wat mij is opgevallen en waar ik zelf nog niets over heb gelezen is het volgende

spoiler:
Als je in wereld 1 (epilogue?) komt en het spel uitspeelt dan spoel je terug. Nu moet je eens opletten wat er precies gebeurt met de ladder aan de eerste switch (die balk die horizontaal wordt gebracht), om een of andere reden is er nu opeens wel een volledige ladder aanwezig en zou je dus als het ware tot boven kunnen klimmen. Ik heb het nog niet kunnen uitproberen maar is het effectief mogelijk om die ladder op te kruipen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Er is daar een alternatief scenario mogelijk ja, al is het me zelf nog niet gelukt. Blijkbaar heeft het iets te maken met die sterren die je buiten ziet en je moet gaan zoeken.
Wat me zelf ook opviel in wereld 1:
spoiler:
Je hebt de rode boeken met tekst en de groene boeken die blanco zijn. Sommige objecten in wereld 1 maken zo'n zanggeluid wanneer je er achter staat. Wanneer je dat doet terwijl een rood boek openstaat (en de groene dus ontwijkt) verandert de tekst in hele nieuwe tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-04 08:39
Boeboe schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 13:40:
Er is daar een alternatief scenario mogelijk ja, al is het me zelf nog niet gelukt. Blijkbaar heeft het iets te maken met die sterren die je buiten ziet en je moet gaan zoeken.
Wat me zelf ook opviel in wereld 1:
spoiler:
Je hebt de rode boeken met tekst en de groene boeken die blanco zijn. Sommige objecten in wereld 1 maken zo'n zanggeluid wanneer je er achter staat. Wanneer je dat doet terwijl een rood boek openstaat (en de groene dus ontwijkt) verandert de tekst in hele nieuwe tekst.
Er is idd een alternatief scenario mogelijk (
spoiler:
moet je de sterren voor halen en dan zijn enkele schakelaars niet tijdsgebonden, maar volgens verschillende fora moet je dan bij de prinses komen voordat je de tijd terugspoelt, wat toch wel een verschil kan zijn
). Vandaar dat ik mij de vraag stel. :)

Iedereen de Zero Punctuation review al gezien? :) Hij heeft een aantal goeie punten vind ik, vooral de kritiek op die brekende sleutels en het iets te overdreven kunst-gehalte. Toch een van de weinige spellen waarin hij uiteindelijk moet toegeven dat het goed is.

• boe2
  • Niet online
Hij haalt psychonauts en Beyound Good & Evil aan als eerste voorbeelden van originele games, mijn held :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Zoals iemand anders al vermeldde: Braid is nu ook beschikbaar op pc

*edit* De soundtrack is ook beschikbaar

[ Voor 25% gewijzigd door boe2 op 04-08-2009 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Laatst online: 12:52

Grannd

da Granndest

Heb gister uit steam de demo geprobeerd.
Ik kon niets anders doen dan hem meteen kopen, wat een geniaal spel.

De oplossingen voor de puzzels zijn stuk voor stuk makkelijk uit te voeren, als je ze eenmaal bedacht heb. En dat is het geniale.
Ik heb ze tot nu toe allemaal in de eerste 3 werelden (gek genoeg, wereld 2, 3 en 4), en ik kan er 2 niet krijgen in wereld 5, de laatste uit 'crossing the gap' en het laatste puzzelstukje van de laatste kamer.

Maar goed, ik ga mezelf ertoe zetten toch minstens nog een uur te proberen, op het moment dat je de oplossing eindelijk heb is het opeens super simpel en dat geeft een geweldige voldoening.
De sfeer en stijl is ook erg goed. Enig klein minpuntje is wellicht dat hij alleen in 16:9 draait en op mijn 17" 5:4 scherm je dus naar zwarte balken zit te kijken, maar dat is maar een kleine ergernis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:42

Wildfire

Joy to the world!

^^ kick ^^

Nu te verkrijgen via Steam in een mooi gamespack met andere casualgames, zie Wildfire in "Het grote "kleine" mededelingentopic dee..."

€29,99 Voor dit pakket, waarin o.a. ook "World of Goo" en "Crayon Physics DeLuxe".

[ Voor 19% gewijzigd door Wildfire op 08-08-2009 13:51 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-02 23:27
Dan kick ik 'm ook maar even. Aangezien hij nu ook op PSN verkrijgbaar is. Ik heb even via ebay een US psn card aangeschaft (20 dollar kaartje voor 15 euro) en voor 15 dollar braid gekocht.

Voor iedereen die het spel nog niet op de pc of x360 gespeeld heeft een must-have! Volgens sony komt hij ook snel naar de EU store.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:38
Braid is op Steam momenteel €2,24. Ik weet niet of het een tijdelijke actie is (vermoed van wel), maar dat is natuurlijk helemaal geen geld.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49090

Hoe interperteren jullie Braid?

Ik zie het jongetje als iemand die een geniaal idee heeft.
De princess als het idee.

Vervolgens lijkt dit idee zich te ontwikkelen als atoombom, waardoor het jongentje vervolgens de princess wil stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-04 20:46
Pfoe, zover ben ik nog niet, heb 'm net in de Steam-sales gekocht en zit nog even te puzzelen op World 3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RetroTycoon schreef op zondag 06 maart 2011 @ 18:01:
Pfoe, zover ben ik nog niet, heb 'm net in de Steam-sales gekocht en zit nog even te puzzelen op World 3 :P
hehe lucky bastard prachtig spel. Tip los zelf alles op ook kan je hierdoor ff vastkomen te zitten de voldoening door alles zelf op te lossen geeft een prachtig gevoel.

Gelukkig is de maker alweer met een nieuwe game bezig heb er zin aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zelf een recensie geschreven :)

Dit spel is één en al creativiteit. Het verhaal: Hoe een jongetje achter een princes aanzit en dan de voornamelijk de waarom.

Deze waarom kan iedereen namelijk voorzich zelf invullen.

Ik zelf interperteer het verhaal als volgt.

Het jongetje staat voor ALbert Einstein en de princes voor een idee. Uiteindelijk, zodra Einstein realiseert dat dit idee tot de ontwikkeling van de atoombom lijkt. Wil hij het stoppen, maar hij weet dat hij te laat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb het spelletje gekocht in een humble bundel aanbieding voor 1 of 2 euro. Grappig spelletje, toen ik dood ging kwam ik er achter dat je terug kan spoelen naar toen je nog leefde en nu heb ik denk ik de eerste puzzel waarbij ik de tijd moet manipuleren om verder te komen (tot hier was het gewoon een makkelijke super mario ;) ). Ik moet alleen nog even uitzoeken hoe, want bij de controls staat het niet uitgelegd wat je precies kan doen en met welke toetsen. Ik heb ook pas een paar minuten gespeeld :p

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 30-05-2015 20:10 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1