Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-12-2024
In verband met de aanschaf van een nieuwe set heb ik diverse producten bekeken en uitgezocht. Nu zit ik nog met enkele vragen.
De wens is om TV en receiver/PS3/decoder/cdspeler zo'n 7 meter uit elkaar te zetten in verband met de indeling van de woonkamer. De meest voor de hand liggende oplossing is om alles via één HDMI kabel van AV receiver naar TV te sturen.

Ik ben op zoek naar de meest handige en kwalitatief goede manier om mijn nieuw aan te schaffen AV receiver, kabelTV decoder, LCD TV en PS3 op elkaar aan te sluiten.

Ik heb de volgende apparatuur in gedachten:
LCD TV: Panasonic Viera TX-37LZD800
HD Decoder: Humax IRHD-5000C
AV receiver: Pioneer VSX-1018AH-K
Reeds in bezit:
SD Decoder: Humax IR-Fox C (vervalt)
BD speler: Sony Playstation 3
CD speler: Technics SL-PD687 wisselaar

Ik heb de volgende zaken reeds zelf uitgezocht:
Alles via HDMI heeft volgens mij één groot nadeel: Je kan dan geen TV kijken en CD's luisteren tegelijkertijd. B.v. met de koptelefoon op CD's luisteren terwjil mijn vriendin TV zit te kijken gaat niet.

De PS3 en decoder kunnen allebei via HDMI en via optische kabel worden aangesloten op de AV receiver. De wisselaar kan via twee cinch stekers worden aangesloten. De Pioneer VSX-1017AV kan geen audio over HDMI aan, de VSX-1018AH kan dit wel. De VSX-1018AH beschikt ook over een AV through functie.

Linkje naar de handleiding van de versterker: Pioneer VSX-1018AH-K

en van de TV: Panasonic TX37-LZD800F

Nu zijn mijn vragen:
- Is de Pioneer VSX-1018AH-K een goede keuze voor dit doel?
- Kan dit ook met de voorganger, de VSX-1017AV-K? Of met een ander merk b.v. Onkyo SR606?
- Kan het geluid van de PS3 via de TV worden afgespeelt als de receiver standby staat?
- Kan het geluid van de decoder via de TV worden afgespeelt als de receiver standby staat?
- Kan ik geluid van een andere bron laten afspelen tijdens TV kijken als de HDMI out op pass-through staat?
- Waar liggen lip-sync problemen op de loer?
- Wordt het beeld door de versterker ongemoeid gelaten of gaat die daar ook nog iets mee doen?
- Heeft het nut om de TV rechtstreeks op de kabel aan te sluiten buiten de decoder om voor analoog kijken? (Volgens mij alleen handig om even snel iets op TV te kijken)

[ Voor 17% gewijzigd door metalant op 12-08-2008 19:24 . Reden: Verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-05 01:01

rossinl

Audio/Videophile

Als oplossing voor je probleem zou je erover kunnen denken om je HD digitale ontvanger niet te koppelen aan je receiver met HDMI, dus je HUMAX gewoon bij de tv zetten met zn eigen HDMI kabel (je kan dan evt. nog een optische kabel naar je receiver trekken als je ook nog geluid over je hifi setup wil horen, maar dat is niet per se noodzakelijk).

Een andere oplossing is een receiver kopen die verschillende Zones ondersteunt. Bij mijn Onkyo TX-SR875 heb je zelfs 3 zones die je elk naar een andere bron kan laten luisteren.
Sowieso zou ik niet gaan voor dit model receiver (volgens Areadvd.de de beste receiver in zijn prijsklasse), kijk maar eens naar de specificaties ervan:
- 450 Watt max. stroomverbruik (en dat voor een receiver die opgeeft 7x150W te kunnen leveren!) Onkyo 875 heeft een power supply van 875 Watt, bijna het dubbele dus
- 13,3 kilogram gewicht, Onkyo 875 weegt 10 kilo meer! Meer gewicht = zwaardere/hoogwaardigere componenten = hogere kwaliteit
- Slechts 2 HDMI ingangen tegenover 4 van de Onkyo
- Slechts THX Select gecertificeerd tegenover Ultra 2 met de Onkyo
- Slechts 103 dB S/N ratio tegenover 110 van de Onkyo, meer ruis dus met de Pioneer
- Ik meen dat de Pioneer niet kan upscalen naar 1080p, de Onkyo kan dat wel en gebruikt daarvoor de hoogwaardige Reon VX chip

En dan te bedenken dat ze net zoveel kosten, vanaf 799 euro.
Voor mij was dan de keuze dan ook snel gemaakt en ben ik voor de Onkyo gegaan.
Enige minpuntje is dat hij erg heet wordt, ik weet niet of je de receiver in een kast wil gaan zetten?

Het is eigenlijk altijd zo dat je receiver wel aan moet staan wil het de audio kunnen doorgeven.
Lip sync problemen ben ik nog nooit tegengekomen met dvd´s of films vanaf de pc, maar er zit vaak een optie in de receiver om het geluid te kunnen vertragen met een aantal milliseconden.
Als je HDMI op Passtrough zet dan zal de receiver niets met het beeld doen, dus stel je voert 720p in dan zal de receiver deze ook als 720p uitvoeren. Je tv zal het beeld dan opschalen om het beeldvullend te maken. Als je echter een mooie upscaler hebt zoals in de Onkyo 875 kan je dit upscalen beter overlaten aan je receiver, die zal dit vaak mooier kunnen namelijk.

Overigens, de Onkyo 606 is ook een prima alternatief, scheelt je aardig wat duiten, je moet alleen wel de meerdere Zones ontberen. Ook deze receiver is de beste in zijn prijsklasse, verreweg zelfs.

[ Voor 23% gewijzigd door rossinl op 13-08-2008 01:10 ]

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalant
Ik zoek bewust in een iets lagere klasse. Mijn woonkamer is 4,5 bij 4,5, daar heb ik echt geen THX Ultra2 versterker nodig. De Onkyo TX-SR875 zit in een andere prijsklasse en is een ouder model. Het vergelijkbare model van Pioneer is de VSX-LX51.

De VSX-1018AH is THX Select2 Plus gecertificeerd en ondersteund Dolby Digital en DTS decodering, inclusief Dolby Digital EX, Dolby Pro Logic IIx, DTS 96/24, DTS-ES, Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, DTS-EXPRESS en DTS-HD Master Audio.

Ik vindt een stroomverbruik van 410W al meer dan genoeg, mijn huidige versterker (Technics SA-EX300) verbruikt maar 220W. Die 875W van de Onkyo vindt ik erg veel.

De VSX-1018AH kan tot 1080P opschalen, maar dat is niet nodig. De PS3 stuurt al 1080P beeld door. De decoder stuurt 1080i beeld, maar TV uitzendingen zijn al in lagere resolutie.

De VSX1018AH beschikt over Multi Zone. Dus op die manier kan ik toch twee dingen tegelijk luisteren.
Handleiding blz 57e.v.: Met deze receiver kunt u maximaal twee onafhankelijke systemen in verschillende ruimten aansturen, nadat u de benodigde MULTI-ZONE aansluitingen hebt gemaakt. Er kunnen gelijktijdig verschillende bronnen in de twee zones worden weergegeven of, afhankelijk van uw wensen, kunt u ook overal dezelfde bron weergeven. De hoofdzone en secundaire zone worden onafhankelijk aangestuurd (de hoofdzone kan uit staan terwijl de secundaire zone aan staat) en de secundaire zone kan worden bediend met de afstandsbediening of de bedieningselementen op het voorpaneel.

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-06 21:09
metalant schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:22:

Nu zijn mijn vragen:
- Kan dit ook met de voorganger, de VSX-1017AV-K? Of met een ander merk b.v. Onkyo SR606?
De VSX-1017AV-K heeft maar 2 hdmi ingangen en kan alleen gebruikt worden als hdmi switch. Je kunt hierdoor niet zonder tv geluid uit je hdmi bronnen krijgen.
- Kan het geluid van de PS3 via de TV worden afgespeelt als de receiver standby staat?
- Kan het geluid van de decoder via de TV worden afgespeelt als de receiver standby staat?
Nee.
Is afhankelijk van je tv. Hoeveel prachtige beeldprocessingopties deze heeft. Hoe meer er aan staat, hoe meer je beeld vertraagd is. Dit is met de VSX-1017AV-K en VSX-1018AH-K wel te compenseren op de frame nauwkeurig.

De vertraging van je beeld is wel altijd het zelfde dus je audio delay hoef je maar 1x in te stellen.
- Wordt het beeld door de versterker ongemoeid gelaten of gaat die daar ook nog iets mee doen?
Als je upscaling uit laat zou de versterker niks met je beeld moeten doen.

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-05 19:46

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

rossinl schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 00:56:
- 13,3 kilogram gewicht, Onkyo 875 weegt 10 kilo meer! Meer gewicht = zwaardere/hoogwaardigere componenten = hogere kwaliteit
Dus als ik 10 KG lood op mijn versterker plak, doet ie het beter? 8)7
- Slechts 103 dB S/N ratio tegenover 110 van de Onkyo, meer ruis dus met de Pioneer
En wat is de S/N ratio van je oren? Of het dynamisch bereik van een CD? (96 dB?)

Ik waardeer het zeer dat je zo'n uitgebreide post doet, maar het is i.m.h.o. veel simpeler. Je zoekt een aantal versterkers uit die binnen jouw price range vallen en de gewenste nuttige specificaties hebben (aantal imputs o.i.d.) en dan gewoon luisteren.

Koop aub geen audioapparatuur op specificaties, en zeker niet die niet ter zake doende als gewicht en S/N ratio

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-05 01:01

rossinl

Audio/Videophile

metalant schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 09:31:
Ik zoek bewust in een iets lagere klasse. Mijn woonkamer is 4,5 bij 4,5, daar heb ik echt geen THX Ultra2 versterker nodig. De Onkyo TX-SR875 zit in een andere prijsklasse en is een ouder model. Het vergelijkbare model van Pioneer is de VSX-LX51.

De VSX-1018AH is THX Select2 Plus gecertificeerd en ondersteund Dolby Digital en DTS decodering, inclusief Dolby Digital EX, Dolby Pro Logic IIx, DTS 96/24, DTS-ES, Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, DTS-EXPRESS en DTS-HD Master Audio.

Ik vindt een stroomverbruik van 410W al meer dan genoeg, mijn huidige versterker (Technics SA-EX300) verbruikt maar 220W. Die 875W van de Onkyo vindt ik erg veel.
Waarom zou je vrijwillig een lagere klasse versterker gaan kopen voor eenzelfde prijs? :O
Je wilt dus een mindere receiver gaan kopen terwijl je voor hetzelfde geld de beste versterker van zn klasse kan kopen? Al heb je de extra specificaties niet nodig, als je meer voor gratis kan krijgen, waarom zou je in hemelsnaam niet doen? En een ouder model, dat valt echt wel mee, hij bestaat pas een jaar...

En wat betreft de voeding,dat snap je niet helemaal volgens mij (no offence):
Het stroomverbruik is niet constant 875 Watt hoor, dat is het maximale vermogen van de voeding in de versterker. Tijdens normaal luisterniveau komt het hier bij lange na niet aan. De Onkyo en Pioneer verbruiken dan net zoveel. Alleen heeft de Onkyo meer headroom bijv. bij een dynamische piek in een film waar er kortstondig veel vermogen geleverd moet worden. Als je flinke speakers op de Pioneer aansluit zullen ze gewoon veel eerder vermogen tekort kunnen komen dan wanneer je ze op de Onkyo aansluit. Het is alleen maar beter als een versterker voor een hoger maximaal opngemomen vermogen is rated. Bij de Pioneer wordt je meer belazerd: ze beweren 150W per kanaal, dus 1050 Watt in totaal te kunnen leveren. Dit is echter never nooit mogelijk gezien de krappe voeding van 450 Watt.
Sparhawk schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:39:
[...]

Dus als ik 10 KG lood op mijn versterker plak, doet ie het beter? 8)7

[...]

En wat is de S/N ratio van je oren? Of het dynamisch bereik van een CD? (96 dB?)

Ik waardeer het zeer dat je zo'n uitgebreide post doet, maar het is i.m.h.o. veel simpeler. Je zoekt een aantal versterkers uit die binnen jouw price range vallen en de gewenste nuttige specificaties hebben (aantal imputs o.i.d.) en dan gewoon luisteren.

Koop aub geen audioapparatuur op specificaties, en zeker niet die niet ter zake doende als gewicht en S/N ratio
Kom nou alsjeblieft niet aan met zo'n kinderachtige opmerking ;(
Ik neem toch aan dat je niet werkelijk gelooft dat men bij Onkyo de receiver op deze manier kunstmatig verzwaart he? Misschien moet je eens kijken naar foto's van de 875, dan zie je welke hoogwaardige componenten erin zitten en hoe mooi hij is afgewerkt.
Een zware versterker is misschien dan niet per definitie top, een top versterker zal wel atijd zwaar zijn...deze regel geldt voor zoveel zaken, ook met speakers. Vertel mij anders maar waarom de top Denon's of B&W's zo idioot zwaar zijn? Omdat er zware, kwalitatief hoogwaardige componenten en materialen inzitten en geen plastic rommel !

En een veel hogere S/N ratio hoor je weldegelijk hoor bij referentie speakers. Ik heb Klipsch THX Ultra II speakers in een 5.2 setup die heel wat minder ruisen nu ze gekoppeld zijn aan een Onkyo 875 ipv een 605.

Tuurlijk heb je gelijk dat je je niet blind moet staren op specs, luisteren is belangrijker, maar opnieuw moeten top versterkers ook goeie specs om top te kunnen zijn :)
Anders had een topmodel Denon ook wel een THD van 1% kunnen hebben in plaats van 0,05%.

[ Voor 30% gewijzigd door rossinl op 15-08-2008 02:42 ]

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-05 19:46

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

rossinl schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 02:23:

Kom nou alsjeblieft niet aan met zo'n kinderachtige opmerking ;(
Ik neem toch aan dat je niet werkelijk gelooft dat men bij Onkyo de receiver op deze manier kunstmatig verzwaart he? Misschien moet je eens kijken naar foto's van de 875, dan zie je welke hoogwaardige componenten erin zitten en hoe mooi hij is afgewerkt.
Een zware versterker is misschien dan niet per definitie top, een top versterker zal wel atijd zwaar zijn...deze regel geldt voor zoveel zaken, ook met speakers. Vertel mij anders maar waarom de top Denon's of B&W's zo idioot zwaar zijn? Omdat er zware, kwalitatief hoogwaardige componenten en materialen inzitten en geen plastic rommel !
Ik snap het wel, alleen jouw post getuigde niet echt van relativeringsvermogen :) Ik probeerde aan te geven dat luisteren een veel betere optie is dan op technische specificaties een versterker kopen. Ik heb het wel eens meegemaakt dat een goedkopere (en idd lichtere) versterker een stuk beter klonk bij bepaalde speakers, dan de duurdere en zwaardere.
En een veel hogere S/N ratio hoor je weldegelijk hoor bij referentie speakers. Ik heb Klipsch THX Ultra II speakers in een 5.2 setup die heel wat minder ruisen nu ze gekoppeld zijn aan een Onkyo 875 ipv een 605.
Het lijkt mij toch echt niet. Hoe verklaar je dan dat een CD een signal to noise ratio van "maar"
92 dB heeft? Dan maakt het toch echt niet meer uit of je versterker op een S/N van 98 of 102 zit 8)7

Maar nogmaals, los van al deze getallen: Computer kun je idd puur op basis van spec's en benchmarks uitzoeken, en dan kom je goed uit. Bij audio geldt in mijn optiek maar 1 ding, en dat is luisteren.
Tuurlijk heb je gelijk dat je je niet blind moet staren op specs, luisteren is belangrijker, maar opnieuw moeten top versterkers ook goeie specs om top te kunnen zijn :)
Anders had een topmodel Denon ook wel een THD van 1% kunnen hebben in plaats van 0,05%.
Nou, en ik denk persoonlijk dat dat geen drol uitmaakt voor het al dan niet top zijn van die versterker :D. Ik heb op dit moment ook geen kleine versterker staan, en ik heb tijdens het kopen werkelijk geen cijfer van dat ding opgezocht qua vermogen S/N rartio, scheiding van kanalen e.d.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:32
Ik heb hier een Pioneer LX60 receiver (met ook zo'n "brakke" voeding er in die niet continu kan leveren wat Pioneer claimt) aangesloten op Infinity Kappa 100's. De luidsprekers zijn enorm hongerig en vragen om een zware versterker. Welnu, de LX60 stuurt dat moeiteloos aan, ondanks de onderbemeten voeding. Als de condensatoren zwaar genoeg zijn is kortstondig audio-geweld echt geen probleem. Als ik kijk naar de Matrix met aan absurd hoog volume heb ik niet het idee iets "tekort" te komen.

Ik denk dan ook dat voor de gemiddelde huiskamer een versterker met een voeding van rond de 500W echt wel voldoende gaat zijn. Al IS het inderdaad zo dat het opgegeven vermogen van de versterker niet *continu* kan worden gehaald. Verkijk je echter niet in Wattages. Een versterker die "echt" 5 of 7 maal 50 Watt levert blaast je al de kamer uit hoor. Of je nu 30/50/80/100/150/200/300W hebt is allemaal oninteressante info. Een 150W versterker speelt echt niet "harder" dan eentje van 100W.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian
  • Laatst online: 04-06 21:09
Heb op dit moment VSX-1017AV-K met twee Mission M35's. Voor zover ik heb kunnen merken zit er power genoeg in.

Als je een 5.1 setup hebt zul je ook geen 5x 150watt nodig hebben omdat je effectspeakers nauwlijks belastworden/power vragen.

De 1017AV-K ga ik vervangen door een LX51. Deze is volgens de specs lichter en verbruikt minder stroom. Zou volgens bovenstaande theorie dus nog slechter moeten presteren dan de 1017AV-K waar ik al erg tevreden over ben :P

[ Voor 14% gewijzigd door Fabian op 15-08-2008 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalant
Ik heb nu een Technics SA-EX300, die heeft 5 kanalen.
De s/n ratio van die versterker is trouwens 75 dB

Ik heb nu 2 Bose 2.2 Series II (max 120W bij 8 ohm) speakers, 2 Technics surround speakers (25watt, 4ohm) en 1 Technics center speaker (50Watt, 8 ohm).

De center en surround speakers zaten bij de versterker, dus daar heb ik nooit andere voor gekocht.

Nu ik deze thread zo lees, vraag ik mij af of ik die nog wel kan blijven gebruiken.
Hoe weet je hoeveel vermogen een bepaalde speaker nodig heeft?
Is dat I = wortel ( P / R), dus in mijn voorbeeld de wortel van 120/8 = 15 = 3,9 Ampere?

[ Voor 5% gewijzigd door metalant op 15-08-2008 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:32
Het belangrijkste bij hoeveel er uit een speaker gaat komen is zijn rendement, uitgedrukt in W/m. Hoe hoger die waarde hoe meer er uit komt bij een zelfde vermogen versterker.

Je kan niet zomaar zeggen bij speaker-X moet je versterker-Y hebben. Een versterker met 10W zal RUIM voldoende vermogen leveren om iets hard te laten klinken. Voor veeleisende speakers met een laag rendement is een wat zwaardere versterker uiteraard wel handig, zeker voor als je wat reserves wilt hebben.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalant
De Multi Zone op de 1018 kan helaas geen geluid van verschillende bronnen weergeven.

Quote van Pioneer support:
Als antwoord kan ik stellen dat de Multi zone enkel van één en dezelfde bron kan gedaan worden. Dit wil dus zeggen dat u vanaf één en dezelfde bron over verschillende geluidsbronnen kan gaan luisteren, bijvoorbeeld uw 5.1 speakers in de living (A) en extra luidsprekers in de keuken (B). Om geluid van verschillende bronnen tegelijkertijd af te spelen heeft u de functie Multiroom nodig en helaas beschikt uw receiver daar niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184252

Weet iemand ook een webshop waar deze pioneer VSX-1018AH-K tegen een scherpe prijs te koop staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Google, pricewatch, kieskeurig.nl...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184252

metalant schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:22:
In verband met de aanschaf van een nieuwe set heb ik diverse producten bekeken en uitgezocht. Nu zit ik nog met enkele vragen.
De wens is om TV en receiver/PS3/decoder/cdspeler zo'n 7 meter uit elkaar te zetten in verband met de indeling van de woonkamer. De meest voor de hand liggende oplossing is om alles via één HDMI kabel van AV receiver naar TV te sturen.

Ik ben op zoek naar de meest handige en kwalitatief goede manier om mijn nieuw aan te schaffen AV receiver, kabelTV decoder, LCD TV en PS3 op elkaar aan te sluiten.

Ik heb de volgende apparatuur in gedachten:
LCD TV: Panasonic Viera TX-37LZD800
HD Decoder: Humax IRHD-5000C
AV receiver: Pioneer VSX-1018AH-K
Reeds in bezit:
SD Decoder: Humax IR-Fox C (vervalt)
BD speler: Sony Playstation 3
CD speler: Technics SL-PD687 wisselaar

Ik heb de volgende zaken reeds zelf uitgezocht:
Alles via HDMI heeft volgens mij één groot nadeel: Je kan dan geen TV kijken en CD's luisteren tegelijkertijd. B.v. met de koptelefoon op CD's luisteren terwjil mijn vriendin TV zit te kijken gaat niet.

De PS3 en decoder kunnen allebei via HDMI en via optische kabel worden aangesloten op de AV receiver. De wisselaar kan via twee cinch stekers worden aangesloten. De Pioneer VSX-1017AV kan geen audio over HDMI aan, de VSX-1018AH kan dit wel. De VSX-1018AH beschikt ook over een AV through functie.

Linkje naar de handleiding van de versterker: Pioneer VSX-1018AH-K

en van de TV: Panasonic TX37-LZD800F

Nu zijn mijn vragen:
- Kan ik geluid van een andere bron laten afspelen tijdens TV kijken als de HDMI out op pass-through staat?
- Heeft het nut om de TV rechtstreeks op de kabel aan te sluiten buiten de decoder om voor analoog kijken? (Volgens mij alleen handig om even snel iets op TV te kijken)
toon volledige bericht
Heb je inmiddels een keuze gemaakt voor wat betreft de versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasjanb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05-2021
Heeft je CD speler geen koptelefoon output?

[ Voor 12% gewijzigd door klaasjanb op 15-10-2008 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP
  • Laatst online: 02-06 12:11

HENNEP

Just Someone

Ik ben sinds gisteravond een gelukkige eigenaar van een Pioneer VSX-1018AH-K !

Momenteel gebruik ik de versterker nog wel alleen voor zijn stereo eigenschappen.! 8)7

Ik heb hier een paar JBL E100 staan en deze speakers worden zeer goed aangedreven door de versterker!

Gisteravond nadat de versterker goed warm gedraaid was,heb ik een 2 uur Minimal Techno setje voluit gedraaid en de versterker heeft geen steken laten vallen ! Temperatuur was ook goed en het geluid bleef perfect!

Ik had de Pioneer voor 697 euro bij Mediamarkt kunnen kopen :) dus 103 euro van het bedrag kunnen afsnoepen :D
En waarom die 3 euro extra ? verwijderingsbijdrage kreeg ik ook kado :D haha!

Groetjes, Hennep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90240

HENNEP schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:13:

Momenteel gebruik ik de versterker nog wel alleen voor zijn stereo eigenschappen.! 8)7

Ik heb hier een paar JBL E100 staan en deze speakers worden zeer goed aangedreven door de versterker!

Gisteravond nadat de versterker goed warm gedraaid was,heb ik een 2 uur Minimal Techno setje voluit gedraaid en de versterker heeft geen steken laten vallen ! Temperatuur was ook goed en het geluid bleef perfect!

Ik had de Pioneer voor 697 euro bij Mediamarkt kunnen kopen :) dus 103 euro van het bedrag kunnen afsnoepen :D

Groetjes, Hennep
hoe komt het dat het prijsverschil met amerika zo groot is?

bij vanns (zomaar ff een snelle link gezocht) koop je hem voor 470 dollar.

Is het aan te raden om zoiets in te voeren? of krijg je dan problemen met de stroomaansluiting?

Iemand hier ervaring ermee? ook qua bijkomende kosten etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212665

HENNEP schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:13:

Groetjes, Hennep
Verwijderingsbijdrage op een versterker? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251174

In sommige reviews staat als nadeel dat de VSX-1018AH geen 1080 upscaling heeft, in andere reviews staat dat ie dat juist wel heeft. Wie heeft er 1 en weet hoe het echt zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:19

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Voorzover ik heb gezien is het als volgt:

Op een HDMI ingangssignaal is geen upscaling mogelijk
Op alle andere ingangssignalen is wel upscaling mogelijk

Dus alle reviews hebben gelijk maar hebben een andere setup geprobeerd (en niet op de specs gelet?)

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151018

Fabian schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:32:
Is afhankelijk van je tv. Hoeveel prachtige beeldprocessingopties deze heeft. Hoe meer er aan staat, hoe meer je beeld vertraagd is. Dit is met de VSX-1017AV-K en VSX-1018AH-K wel te compenseren op de frame nauwkeurig.

De vertraging van je beeld is wel altijd het zelfde dus je audio delay hoef je maar 1x in te stellen.

Als je upscaling uit laat zou de versterker niks met je beeld moeten doen.
Kun je dus niet per input kiezen hoeveel ms delay hij moet doorgeven?
Pagina: 1