Toon posts:

per ongeluk vcore op 2.0v gezet met e8400

Pagina: 1
Acties:
  • 695 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoe dom kun je zijn, ik wilde undervolten naar 1.0v, veel te gehaast op 2.0v gezet. Mobo schakelde zichzelf steeds uit 4-5 keer voordat ik doorhad wat ik had gedaan. Kan ik er van uitgaan dat er niets is gebeurd of heeft de proc toch een klap gehad?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-05 08:14
Doe even een bios reset en probeer te booten. Mocht het systeem instabiel blijken CPU stresstesten. 2.0 is trouwens wel akelig hoog :X

[ Voor 15% gewijzigd door asfaloth_arwen op 12-08-2008 18:55 ]

Specs

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Anders test je gewoon of je processor 't nog doet? 8)7

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Zet de normale spanning er weer op en probeer of alles nog stabiel is....
Ik hoop voor je dat je geluk hebt.

Verwijderd

Topicstarter
cmos geleegd, en ben in de bios gekomen pwieeeuww, proc draait idle op 30 graden (passief gekoeld)

Maar dat zegt nog niets natuurlijk. Dit is een nieuw systeem dat ik aan het bouwen ben en ik wacht nog op een paar kleine onderdelen. Over een paar dagen ga ik de OS installeren en kan dan pas testen.

Denken jullie dat als alles stabiel blijft met stress-testen het goed is of kan er na verloop van tijd alsnog een probleem ontstaan?

Verwijderd

zit er geen overvoltbeveileging in een 45 mm cpu , lijkt me van wel maar zeker weten doe ik het niet
als er een overvoltbeveileging op zit , moet die het gewoon nog doen

• K4F
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-05 21:13

K4F

Er zijn maar weinig moederborden die zo even 2 volt leveren, waarschijnlijk heeft je proc het ook nooit gekregen.

Verwijderd

Topicstarter
K4F schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:51:
Er zijn maar weinig moederborden die zo even 2 volt leveren, waarschijnlijk heeft je proc het ook nooit gekregen.
je weet niet hoe blij je mij maakt met die woorden ;-)))

het is een trouwens een gigabyte EP35-DS4

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2008 20:08 ]

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-11-2025
Zolang de temperatuur van de processor binnen specs is gebleven zal er wel niks aan de hand zijn denk ik. Maar ja, dat is een micro-plaatselijk begrip.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

@ TS: als je ons eerst eens verteld wat voor moederbord je hebt? Wellicht vinden we dan uit of ie ook echt 2.0v levert. Ik hoop in ieder geval dat je geluk hebt gehad.

@ hierboven: wil je weten (en zéker met passieve koeling) hoe hard de temperatuur oploopt bij voltageverhogingen? Dat gaat heul erg hard, warmt snel op.

Verwijderd

Topicstarter
moederbord is een gigabyte EP35-DS4

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Is dit een oefening in hoe met zo weinig mogelijk informatie te posten :?

GoT Huisregels

We verwachten op GoT dat je doet wat je zelf kunt voordat je een topic opent, en dat je in je topicstart duidelijk en volledig bent. Daar horen dus specs te staan en stap voor stap wat je zelf al gezocht/geprobeerd hebt om je vraag te beantwoorden. Dergelijke inzet ontbreekt hier volledig, dus gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.