Ik heb mijn Coolermaster Hyper TX2 aangesloten op de CPU-fan aansluiting van mijn moederbord, een Asus P5B Deluxe. Omdat dit een vrij luidruchtige koeler is, wil ik deze graag wat zachter laten draaien. Q-fan werkt niet omdat de fan van de Hyper TX2 slechts een 3-aderige aansluiting kent. Dus heb ik op aanraden van deze en gene Speedfan geïnstalleerd.
Maar nu heb ik alles al geprobeerd, maar geen enkele handeling in Speedfan heeft tot effect dat het toerental omlaag gaat. Wat doe ik verkeerd? Het uiteindelijke doel is om een fan te krijgen die rustig draait wanneer ik gewoon in Windows werk en automatisch harder gaat draaien zodra het nodig is, zoals de standaard Core 2 duo koeler ook doet als je Q-fan inschakelt.
Maar nu heb ik alles al geprobeerd, maar geen enkele handeling in Speedfan heeft tot effect dat het toerental omlaag gaat. Wat doe ik verkeerd? Het uiteindelijke doel is om een fan te krijgen die rustig draait wanneer ik gewoon in Windows werk en automatisch harder gaat draaien zodra het nodig is, zoals de standaard Core 2 duo koeler ook doet als je Q-fan inschakelt.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org