(remote desktop) Programma's voor lan

Pagina: 1
Acties:

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Ben nogal nieuw met het "remote desktop" gebeuren. Gebruik sinds kort Radmin, en dat werkt best fijn. Simpel en snel.

Maar wat ik me nu afvroeg.

Dat radmin , en waarschijnlijk andere programma's als vnc en windows externbureaublad maken allemaal verbinding "over het internet". Nogal logisch want je wilt als je op een andere plek bent als thuis je pc bedienen.

Maar ik wil gewoon mijn pc boven monitoren en besturen met mijn laptop vanaf onder. Zijn er programma's die het zelfde doen al b.v. radmin maar dan gewoon gebruik maken ban je lan connectie?

Ik ben gewoon naar een wat veiligere olplossing. Want nu staat mijn pc dus open voor mij, maar ook voor alle andere als ze mijn login hebben.

Sorry voor de jip en janneke taal, maar zoals gezegd een echte neewbie.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:07

scorpie

Supra Addict

Je kunt toch gewoon je lan ip invullen van de bak die je wil overnemen....? Werkt prima.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Inderdaad... gewoon het interne IP-adres intypen en overnemen.

Vicariously I live while the whole world dies

• Twanjo
Oke,

Dat werkt inderdaad simpel. Nooit met die ingebakken windows functie gewerkt :D

Maar hoe gaat dat technisch nu? Ik bedoel maak ik dan echt verbinding via mijn lan-kabels. Of gaat het toch via het internet.

Hoe veilig zijn deze programma's nu eigenlijk? Als ik die radmin server dus standaard altijd heb draaien op mijn desktop. Zoals gezegd heb je aleen een login en pasword nodig om de boel over te nemen.

Is dat voor derden gemakkelijk te kraken? Want als iemand zo mee kan kijken met je telebnakieren sessie ezno, lijkt me niet echt safe?

Dus hoe betrouwbaar, of hoe veilig is het nu eigenlijk?

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Als je alleen als bedoeling hebt je bak boven over te nemen vanaf beneden kun je voor de beveiliging gewoon de poorten op je modem/router dichtgooien en je bent zo veilig als je maar zijn kunt.

En die apps gaan inderdaad gewoon over je thuisnetwerk en komen verder niet op het grote boze internet :*) . Kijk anders voor meer informatie eens in de faq.

Succes!

Luctor et Emergo || specs

• Twanjo
En hoe veilig schat je het in zonder dat die poorten dichtgegooid zijn?

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:07

scorpie

Supra Addict

Open poorten hebben is niks ergs aan, zolang de eventueel erachter draaiende services maar niet exploitable zijn. Verder is het aan te raden om niet te makkelijke wachtwoorden te gebruiken, maar dit is allemaal evident.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Pagina: 1