[Dual Screen] Paar vragen/problemen

Pagina: 1
Acties:

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020
Info:
Asus Geforce 8800GTS
Samsung SM 226BW
Samsung SM 931c
Windows XP

Ik zat te twijfelen of ik mn oude scherm ging verkopen, maar probeerde toch eerst dual screen maar even. Het valt nogal tegen om een paar redenen:
De grootste reden dat dit handig voor mij zou zijn zou zijn omdat ik terwijl ik een film of game kijk/speel in fullscreen in mijn hoofdmonitor ik daarnaast nog wat kon internetten/werken/msnen in mn 2e scherm.
Helaas is het 2e scherm compleet leeg en je kan daar alleen applications naartoe schuiven.
Is er een manier om de complete taskbar te kopieëren naar het 2e scherm? Dus inclusief het systeemvak, snel starten en de Start knop? Ik gebruik nu UltraMon die er wel voor zorgt dat je startbalk doorloopt, maar niet de start knop, snel starten en het systeemvak weergeeft.
Een ander probleem wat ik heb is dat ik mijn dock niet op beide schermen kan weergeven. Ik gebruik Rocketdock en ik kan alleen kiezen of ik hem op beide schermen laat zien (dus half op elke), of op de ene of de andere. Ik wil gewoon de volledige dock zien op beide van mijn schermen. Is dit mogelijk met rocketdock? Of zijn er andere dock applications die dit wel mogelijk maken?
Derde vraag: Als ik een spel oid in fullscreen speel in mn hoofdscherm, dan kan ik logischerwijs niet door mn muis naar rechts te bewegen komen in het rechter scherm. Hoe kom ik alsnog in dat rechter scherm? Ik heb een keer eerder gewerkt met dual screen en toen kon dat simpelweg door alt-tab. Nu minimaliseert die dan het spel, ook als alle vensters open staan in het 2e scherm.
En tenslotte: Als ik een screenshot maak zal ik in de meeste gevallen dat willen doen van maar 1 van de 2 schermen. Toch krijg ik altijd beide als ik op print screen druk.

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-05 15:27

Joran

<3 natalee

Ik denk dat jij gewoon meerdere desktops moet maken!

Google hiervoor naar iets in de zin van "multiple desktops windows xp".

Microsoft zelf heeft iets dat heet Virtual Desktop Manager (http://download.microsoft.../DeskmanPowertoySetup.exe). Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar het lijkt erop dat je iets als dit nodig hebt. Succes!

edit:
hier nog een wikipedia-artikel over virtual desktops: http://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_desktop. Misschien kan je hierin vinden of dit is wat je zoekt?

[ Voor 18% gewijzigd door Joran op 13-08-2008 12:24 ]

Send me your gameboys