Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste Tweaker's,

aangezien ik nergens informatie kan vinden hoe ik mijn probleem zelf kan oplossen, hoop ik dat iemand mijn probleem kan oplossen.

Het probleem is als volgt. Ik heb een Dell Vostro 1700 (laptop) waarbij Vista op een hele aparte manier vast begon te lopen. Kreeg melding of ik proces van Windows wou beëindigen e.d., niks deed het. Toen heb ik de laptop maar opnieuw proberen te starten. Na allemaal dingen te hebben geprobeerd (zie hieronder) is m'n probleem nog niet verholpen, dus mocht je een idee hebben wat ik het beste nu kan doen, laat het dan even weten, alvast bedankt. Maakt niet veel uit wat er met computer gebeurt, beste idee is om hele computer te resetten, staan namelijk geen belangrijke documenten meer op, maar goed, misschien is er een makkelijkere oplossing?!

Hier lijstje van wat ik allemaal al heb gedaan.
  • Computer start opnieuw op, ook de laadbalk verschijnt, alleen het Vista logo start niet op. Kort daarna verschijnt de 0x24 fout. (0x00190445, 0x8499d170, 0xc0000102, 0x00000000)
  • Begon Opstartherstel vanuit computer. Opstartherstel stopt na tijd en geeft de 0x8086 fout.
  • Vista maar wezen opstarten vanuit Veilige modus [F8] --> Systeemherstel-punt was niet aanwezig net als back-up. Daarom maar begonnen met Opstartherstel.
  • Opstartherstel lukte, en begon daarna met consistentie check, alles ging goed, muis zag ik in beeld, 100%. Computer opnieuw opstarten maar toen boote hij ook meer met dat laadbalkje na de BIOS, kon niks. Veilige modus opstarten hielp ook niet, alleen maar een zwart beeld met linksboven een wit liggen-streepje die knipperde. Oftewel niks deed het behalve BIOS.
  • Vista dvd gepakt, opgestart met BIOS en opeens verscheen Vista installeer scherm. Ik dusmaar Vista 'opnieuw' geïnstalleerd waardoor 'oude vista' windows.old genoemd werd.
  • Probleem was dat alleen de Vista installer maar niet opschoot. Hij heeft Windows bestanden gekopieerd, uitgepakt, geïnstalleerd en de evt. updates alleen bleef maar op Installatie voltooien staan. Ik weer opnieuw gestart, maar ook deze Windows draaide niet.
  • Vista dvd maar weer in gedaan maar weet voor de rest niet echt wat ik moet doen. Heb doormiddel van 'Drivers toevoegen' bekeken wat er nog op de computer stond en volgens mij was dat niet echt veel. Misschien staat de computer nu al helemaal leeg en zonder drivers, maar dat weet ik niet.
Ik hoop dat iemand een suggestie heeft wat ik dus het beste kan doen. Computer compleet resetten, Vista clean installeren, Drivers erop en klaar of toch maar schade herstellen wat hij nu doet.

Ik hoor wel wat ik het beste kan doen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even Dell Diagnostic gerunned en daar kwam de volgende foutcode uit:
Error Code 0F00:065D
Msg: IDE device failed: The self-test failed the read portion of the test.
Hopelijk helpt deze informatie me iets verder. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dus ga je Dell bellen en niet hier een topic openen toch? :)

Als je uit de Diagnostics een foutcode krijgt dan kun je met de Servicedesk bellen wat de volgende stap is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device