Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

SugarCRM data wel in de database, niet zichtbaar op de webi

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11 20:56
Wij hebben hier SugarCRM draaien icm (php/mysql en apache), nu blijken er accounts verdwenen te zijn.

De contacten staan er nog wel, maar de account(firmanaam) staat er niet meer in.
In de accounts tabel staat echter nog wel de account(firmanaam) als ik met de Mysql querybrowser kijk.

Nu zie ik in een hoop tabellen, dat er een deleted row is, welke 1 of 0 kan zijn.

Is het kort door de bocht om te denken dat dit betekent dat het record uit sugar gedelete is en dat de mysql database dit uit het zicht van sugar houd?

In dat geval moet ik in 1 van de tabellen de deleted op 0 zetten. De vraag is alleen waar?

Iemand een idee wat dit kan zijn.

Hop,hop,hop!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

ik zou gokken de deleted-tinyint van het account ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

ik heb wel wat ervaring met vTiger, wat gebaseerd is op SugarCRM (van een tijdje geleden). Daar heb je een tabel crmentity (met evt. een prefix ervoor). Daar moet je wezen.
Als je die tabel niet hebt, helaas, dan zit 't bij sugarCRM anders :)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Houd wel in je achterhoofd dat er ook nog een aantal extra dingen tijdens een verwijder actie kunnen gebeuren. Waarschijnlijk is het niet 1 veldje, maar zijn bijv ook de koppelingen op verwijderd etc gezet...

Ik zou niet zomaar rechtstreeks in je dbase gaan pielen als je niet zeker weet of je goed zit.
Anders heb je een risico dat je het wel ziet, maar als iemand iets gaat repairen ziet SugarCRM misschien een inconsistentie en zet hij het veld weer op deleted.

Of de gegevens die eraan hangen zijn opeens leeg.

[ Voor 43% gewijzigd door Gomez12 op 12-08-2008 23:46 ]

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11 20:56
Tja,

De database is net even iets te onbekend voor mij om zomaar dingen te veranderen.

In de repair tab voor de admin is ook al niet veel te vinden helaas.

Ik ben bang dat er weinig anders op zit om een tape terug te laten komen en de sql terug te zetten.

In de logs zie ik wel dit voorbij komen:

createRelationshipMeta: Metadata for table tracker does not exist

[ Voor 17% gewijzigd door basset op 13-08-2008 08:12 ]

Hop,hop,hop!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
basset schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 08:10:
Ik ben bang dat er weinig anders op zit om een tape terug te laten komen en de sql terug te zetten.
Maak een test db met 1 account met vergelijkbare data, zet query log aan en verwijder dat account. Zie je gauw genoeg of er meer gebeurt dan enkel het kolommetje `deleted` updaten.

[ Voor 24% gewijzigd door Voutloos op 13-08-2008 08:25 ]

{signature}

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:11
Is dit niet iets voor een evt support afdeling van dat CRM ?

Iig, heeft dit helemaal niks met programming te maken. Het is ook niet de bedoeling dat we hier in dit forum 'support' geven op 3rd party software. Dus, ik stel voor dat je evt eens te rade gaat bij de makers van SugarCRM

[ Voor 42% gewijzigd door whoami op 13-08-2008 09:08 ]

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.