Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Looplicht.

Pagina: 1
Acties:

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-11 14:06
Hallo,

In mijn nieuwe auto, wil ik een (Knight Rider 2008 achtige) looplicht inbouwen in de voorkant.
Daar heb ik bij mijn auto (Renault) buiten het logo van de auto 2 roosters.
Daar wil ik dat dan in plaatsen.

Weet iemand hier zo wat hier de regels over zijn over het gebruik hiervan?
Dus bijvoorbeeld:

- Welke kleur mag wèl, en welke mag nièt?
- Is het toegestaan om bewegende verlichting voor op de auto te hebben?

Als ik het erin bouw, zorg ik er sowieso voor dat er een knopje op mijn dashboard komt waarmee ik het dan aan en uit kan zetten.

Maar ik wil dus ff de richtlijnen weten voordat de blauwe petjes weer gaan zeuren om minimale dingen en gelijk een bonnenboekje tevoorschijn weten te toveren.

Liever voorkomen dan genezen.

Bedankt.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

het mag sowieso NIET.

elke verlichting buiten het standaard verlichting pakket van de auto is ten strengste verboden en kan je een hoop geld aan boetes opleveren!

niet om je meteen bang te maken ofzo hoor ;)

wat wel mag is de verlichting aan als je geparkeerd staat (dus niet stilstaan voor verkeerslicht).

Geloof mij, ik heb er ervaring mee :P (zie link in mijn onderschrift)

[ Voor 40% gewijzigd door KatirZan op 12-08-2008 14:54 ]

Wabbawabbawabbawabba

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-11 04:30

MadMan

What the....

Zo'n looplicht (of andere extra verlichting) mag inderdaad niet. Als je het alleen gebruikt op bijv een parkeerplaats bij een clubmeet ofzo, waarbij de motor van de auto uit staat en je niet op de openbare weg staat, dan mag het wel.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Verwijderd

het zal wel onder hetzelfde vallen als, neonlicht, en is verboden, en als je politie je pakt, dan mag je fijn naar de garage, het spul eruit halen, en dan mag je mooi WEER naar het politieburea , en laten zien,, iemand anders zijn ervaring in mijn vriendenclub

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-11 14:06
Oke, bedankt voor jullie reacties.
Irritant dat die blauwe petjes zich er zo druk om maken, ze hadden het ook kunnen verbieden als je dusdanig felle verlichting gebruikt in de plaats van simpele sierverlichting wat de auto beperkt versiert zodat het geen rijdende discobal wordt..

Dan houdt het helaas op...

Nogmaals bedankt voor het besparen van boetes :9.
Die boetes zullen namelijk ook niet bepaald mals zijn.

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-11 23:56

Zyppora

155/50 Warlock

Elke verlichting buiten de standaard verlichting (+ mistlampen) is sowieso verboden op de openbare weg. Zodra je priveterrein oprijdt geldt deze regel volgens mij niet meer (maar als je dat toch wilt, speur het dan even na, zodat je zeker bent van je zaak). De verlichting an sich aanbrengen is niet strafbaar, zolang de auto door de technische keuring heen komt. Je mag het alleen niet aanzetten. Let er overigens op dat onbewaakte parkeerterreinen, dus zonder slagboom of toegangscontrole oid. -ook- als openbare weg wordt beschouwd.

De reden dat het verboden is, is omdat het hinderlijk is voor het overige verkeer, het kan voor verwarring zorgen en daardoor gevaarlijke situaties opleveren (aldus Koos Spee).

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

• Raging_Trancer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-06-2022
Niet argumentatieloos ranten aub. Overigens zie ik 80%+ van de vrachtwagens met extra verlichting rijden (al helemaal met de kerst) en dat mag dan weer wel lijkt het...

[ Voor 14% gewijzigd door Sprite_tm op 12-08-2008 15:35 ]

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-11 23:56

Zyppora

155/50 Warlock

Volgens mij is ook dat verboden, maar wordt het gedoogd (om wat voor reden dan ook). Het blijft 'hinderlijke' verlichting volgens de wet.

[ Voor 5% gewijzigd door Zyppora op 12-08-2008 15:27 ]

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 13:04
jvsjmedia.nl schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:16:
Irritant dat die blauwe petjes zich er zo druk om maken, ze hadden het ook kunnen verbieden als je dusdanig felle verlichting gebruikt in de plaats van simpele sierverlichting wat de auto beperkt versiert zodat het geen rijdende discobal wordt..

Waar leg je dan de lat? Nu is het simpel: geen extra verlichting, klaar. Geen gezeur met wat mag wel, en wat niet. Ik vind het een goede regel, ik zie de behoefte niet om extra verlichting aan te brengen. Vind het wel raar dat vrachtwagens gedoogd worden, dat is een beetje scheef natuurlijk.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dit is meer een vervoers-topic, in ieder geval zolang het niet over de daadwerkelijke verlichting gaat. Schopje die kant op.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:36

paQ

maar om antwoord te geven op je vraag :+
Velleman (verkrijgbaar bij Conrad) heeft hier relatief simpele zelf-soldeer moduletjes voor.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

jvsjmedia.nl schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:16:

Niet irritant, prettig. Het leidt (net als onnodig mistlicht en grootlicht) af.
Pagina: 1