Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Lieve Got'ers,

Ik moet over 2005 nu extra belasting betalen, omdat ik officieel geen recht heb op ondernemersaftrek en niet kan bewijzen dat ik de uren (1040, 1260?) gemaakt heb.

Ik vind het zo zinloos werken, om steeds achteraf te noteren wat je op een bepaalde tijd globaal gedaan hebt. Maar voor extra duizenden euro's belastingaftrek... is het wel de moeite iets bij te houden, of op z'n minst globaal.

Hoe houden jullie je uren bij?

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Excel sheetje? Werkt hier voor meerdere projecten redelijk goed. Zodra je meer dan 5 keer per dag iets anders moet doen zal dat wel niet meer werken ben ik bang.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Als je eventjes als advocaat zou werken zou je merken hoe het is om je uren structureel bij te houden en dan nog wel per 'tik' van 5 minuten, dag in dag uit, en altijd moet het sluitend zijn :P

Iets andere branche, maar het werkt voor mij om het gewoon bij te houden op een voorgedrukt, uitgeprint Excelsheetje met de verschillende bezigheden erop. Gewoon ergens op een goed bereikbare plek neerleggen en steeds als je weer iets ánders gaat doen, noteren wat je de afgelopen tijd (kwartier/halfuur/uur) hebt gedaan.

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Meestal hoef je alleen maar aannemelijk te maken dat je die uren gemaakt hebt, ik ken natuurlijk niet het hele verhaal, maar bijhouden administratie, netwerken, verder klantwerving .... horen allemaal bij dat urencriterium, ook eventueel studie in die richting. Gaat om 1225 uur is 25 uur per week, is niet zo heel veel hoor. Onze cliënten, allemaal ondernemers houden bijna geen urenlijsten bij, die maken het alleen maar aannemelijk. Dus wil je er een beter antwoord op, zal je toch meer info moeten geven, werktijden en was je starter in dat jaar, startdatum.

JPL-Racing --- iRacing Profiel