Toon posts:

Dumpen van image op raid0 configuratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

In mijn bedrijf hebben we onlangs nieuwe toestellen aangeschaft die ondersteuning bieden voor raid1 en raid0 configuraties. Wat ik onlangs geprobeerd heb is een image te dumpen op deze raidconfiguratie(raid1) over het netwerk met Acronis. Deze weigert te booten omdat de drivers niet aanwezig zijn. Als ik RAID afzet in de bios boot hij normaal. De drivers kunnen echter niet geïnstalleerd worden zonder de aanwezigheid van de controller zelf. En als deze disabled staat in het BIOS kan deze niet gevonden worden in Windows.
Is er een manier om een nieuwe image te maken van onze bestaande configuratie met die drivers included? Dat Windows automatisch zijn drivers terugvindt bij het booten van de image van de raid controller door het in een bepaalde map te zetten?

mvg,

Jasper
edit:onderwerp is fout, het gaat wel degelijk om een raid1 config.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2008 12:12 ]

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:15
neem aan dat 't hier gaant om een Intel integrated controller die je van normale werking omzet naar raid. Wat je zou kunnen proberen is de driver van je ide-controller updaten met de RAID-driver en daarna rebooten.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Je kunt toch gewoon een driver forceren te installeren? Met .inf bestanden uit de driver kun je simpelweg rechtermuisknop -> installeren klikken en bij Add Hardware in je configuratiescherm kun je kiezen om hardware te installeren die nog niet is aangesloten (no hardware is not connected yet bij eerste scherm). Laat eens weten of dat werkt, met name die tweede methode ;).