Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een vijftal Home Cinema Speakers in mijn huiskamer plaatsen. De keuze is hierop gevallen:

http://www.infinityspeake...ENG&Region=USA&Country=US

Maar waarop moet ik dit aansluiten? Op mijn Samsung LCD TV heb ik een Samsung DCB-9401R digitale tuner van Ziggo staan. Op mijn TV zit ook de DVD/HDD-recorder.

Moet ik deze dan via tulp-aansluiting op de TV zetten of op de DVD/HDD-recorder? Ik neem aan dat mijn TV de audio die via de Scart vanaf de DVD/HDD recorder binnenkomt, wel naar 5.1 door kan zetten?

Graag jullie advies, ik heb hier werkelijk geen verstand van. ;-)

Verwijderd

Aan de speakers, met uitzondering van de subwoofer, zit geen tulp stekker maar alleen de kabel.
je kan ze aansluiten op een versterker. Deze zal je nog apart moeten kopen.

je kan bijvoorbeeld hier kijken http://tweakers.net/pricewatch/cat/656

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2008 12:39 ]

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Zowel over je TV als over een Scart kabel ga je never nooit niet een 5.1 signaal krijgen. Zoals hierboven gemeld zal je beste optie zijn om een 5.1 Receiver te kopen en daar de hele boel op aan te sluiten.

Zonder Receiver zul je die speakerset niet kunnen aansluiten, als je wel een Receiver zou kopen zou ik het als volgt aansluiten:
- Digitale Tuner blijft aan je TV
- Audio (Tulp L+R) van je TV naar een input kanaal van je Receiver zodat je de keus hebt om het over de TV te doen of 5 kanaals stereo over de Receiver
- DVD/HDD Recorder aansluiten op je Receiver als dat mogelijk is, anders op je TV
- Receiver via HDMI of Component naar je TV (Scart = zo'n beetje het meest waardeloze signaal wat je kunt hebben tegenwoordig)
- Speakerset wordt aangesloten op de Audio output van je Receiver, afhankelijk van hoe de speakers aangesloten kunnen worden, sommige Home Cinema sets hebben namelijk een soort van 'ingebouwde' Receiver en dan kun je "officieel" ook alleen de speakers daarop aansluiten, die zul je dan vervolgens naar je Receiver moeten lussen via S/PDIF, Coax, whatever.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het antwoorden, hier kan ik wat mee. Die versterker was ik helemaal vergeten. Ik ga er even over nadenken, de speakerset is een koopje, maar de versterker is aan de, voor deze leukigheid, dure kant.