Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EXCEL 2003] aantal_als

Pagina: 1
Acties:

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17
Hopelijk voor jullie een makkelijke.....maar ik kom er even niet uit.....

Ik heb een excell lijst waarin een werkblad (1) staat waarin we datum invullen als: 12-8-08
Deze data kopieer ik naar een volgend werkblad (2) in excell en zet dan de celeigenschappen op:
dinsdag 12 augustus.

In wéér een volgend werkblad (3) zou ik graag alle cellen uit werkblad (2) willen tellen waarin de dag dinsdag uitkomt. Normaal zou ik hierovor de functie =aantal_als ( =AANTAL.ALS(F2:F22;"dinsdag"))voor gebruiken. Maar schijnbaar werkt dit niet omdat de inhoud van de cel nog steeds 12-8-08 is.....

Hoe zou ik dit kunnen oplossen??

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Op werkblad 2 een hulpkolom toevoegen waarin je in die hulpkolom een functie toevoegd. Hiervoor neem je de functie 'weekdag' en bij je aantal.als functie neem je als criterium 3 (in mijn Excelversie is dit 'dinsdag').

Succes.

[ Voor 36% gewijzigd door Rizzi op 12-08-2008 11:29 ]

What's a cube to you?

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17
Rizzi schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:19:
Op werkblad 2 een hulpkolom toevoegen waarin je in die hulpkolom een functie toevoegd. Hiervoor neem je de functie 'weekdag' en bij je aantal.als functie neem je als criterium 3 (in mijn Excelversie is dit 'dinsdag').

Succes.
Gefikst!!
Wij danken u!