Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[c#] Outlook verstuurt e-mails niet

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:45
Hallo,

Ik probeer met c# via de Outlook Interop een e-mailbericht aan te maken en te versturen. Echter, het verzenden wil niet lukken.

De code gebruik ik van deze site: http://www.joejoe.org/for...owtopic=792&mode=threaded

Dat werkt allemaal goed. Er wordt keurig een e-mailbericht aangemaakt en het wordt ook verzonden. Althans, het komt in postvak uit. Maar daadwerkelijk verzonden wordt het helemaal niet. Het bericht openen en nogmaals verzenden is geen optie, want dat is disabled.

Op geen enkele manier lukt het om te verzenden. Op internet zijn er talloze problemen hiermee, en daar worden oplossingen gegeven van het aanmaken van nieuwe pst bestanden tot offline werken en dan weer online, maar niets werkt. Deze oplossingen zijn voornamelijk geënt op het verwijderen van de 'stuck' e-mail, en voor het verzenden wordt aangeraden het bericht nogmaals te maken.

Ik moet echter 60+ automatische berichten maken, dus zoals je begrijpt zit ik daar niet echt op te wachten.

Heeft er iemand hiervoor een oplossing?

Verwijderd

Lijkt mij een fout in die code. Ik doe ook zoiets dergelijks en ondervindt geen enkel probleem. Ik gebruik dan ook COM Interop voor Outlook 2007 vanuit C#.

De fout die ik zie na even snel ernaar kijken is:
C#:
1
oMailItem.SaveSentMessageFolder = oOutboxFolder;

Dat lijkt mij een heel vreemde regel; het verzonden bericht opslaan in de outbox. Maarja, die developers uit India verzinnen wel vaker van dit soort truuks ;) Ik zou die regel weglaten en gewoon Send() gebruik van je MailItem. Voor zover ik weet komt het bericht dan vanzelf in Verzonden items terecht. Nogmaals heb ik nu even niet alles paraat, maar wellicht kun je er wat mee.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:42

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je hebt code gedownload en wij mogen het voor je gaan debuggen en fixren voor je? Zo werkt het hier niet. Je zal de maker van het script moeten benaderen of zelf aan de slag moeten. Lees aub Programming Beleid en dan met name Programming Beleid - De Quickstart eens door, daar staat dat prima in uitgelegd.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.