Voor een formulier is het nodig dat er een keuze is tussen 3 ondertekenaars. De keuze omvat de naam, en daaronder een digitale scan van hun paraaf. Nu wil ik dit in een dropdownmenu krijgen in Excel. Dus, als je de naam van iemand kiest, dan komt die naam in een cel, en in de cel daaronder de bijbehorende paraaf.
Een dropdown menu maken voor de namen is makkelijk, iets pittiger wordt het wanneer je een verwijzing wil maken naar een plaatje (de scan dus)! Plaatjes worden (in ieder geval in Office 2003) floating in het document geplaatst, en niet gekoppeld aan een cel. Vraag is dus:
- is het mogelijk om een plaatje aan een cel te koppelen?
- de inhoud van die cel ook direct te laten zien? (dus geen verwijzing, maar echt het grafische)
- kijk ik ergens overheen en zijn er misschien andere oplossingen?
Ik hoor het graag!
Een dropdown menu maken voor de namen is makkelijk, iets pittiger wordt het wanneer je een verwijzing wil maken naar een plaatje (de scan dus)! Plaatjes worden (in ieder geval in Office 2003) floating in het document geplaatst, en niet gekoppeld aan een cel. Vraag is dus:
- is het mogelijk om een plaatje aan een cel te koppelen?
- de inhoud van die cel ook direct te laten zien? (dus geen verwijzing, maar echt het grafische)
- kijk ik ergens overheen en zijn er misschien andere oplossingen?
Ik hoor het graag!
edit:
Tipevauten
Tipevauten
Je hebt een druk leven, je bent de hele dag in touw ..