Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] registreren en activeren VOOR setup?

Pagina: 1
Acties:

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Hoi, ik heb een laptop, 'nieuw', wel als nieuw gekocht , of niet...
Hierop windows vista hp.
Het is een c2d 2,2 Ghz, 2 x 250 GB WD hdd's, 3 GB, dus niet echt traag lijkt me met zijn optiarc blue ray / DVD station.

Na aankoop moest ik een installatie doen die ongeveer 30 minuten in beslag zou nemen.
Dit werd 1 uur en 5 minuten, en begon met een recovery, met de 'grappige' woorden in dat scherm achter elk bestand waar wat mee gedaan werd: ' hier wordt bestandsnaam niet blij van '

Toen de hele riedel na wat herstart klaar was, ik had geen serial in hoeven vullen, geen netwerk settings, geen internet opzetten, niet activeren, bleek dus dat windows al geregistreerd en geactiveerd was.

Volgens de winkel zou een medewerker die een pixel test deed (zegel was verbroken van laptop doos) dit wellicht gedaan hebben, het betreft een Acer laptop.

Zijn de meesten hier ' gezegend' met een acer die na aankoop en 'eerste setup' al geheel klaar voor de start was zonder zelf ook maar iets te hoeven invullen?

En wat zegt dit misschien; 2 harddisks, maar C en E zijn disk 1, hele disk 2 = station D, toch ook raar, of niet bij acer?

[ Voor 14% gewijzigd door notsonewbie op 12-08-2008 10:36 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ja, is vrij standaard dacht ik.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ja, dat is standaard bij Acer, zelf moet je niet meer activeren.
En wat zegt dit misschien; 2 harddisks, maar C en E zijn disk 1, hele disk 2 = station D, toch ook raar, of niet bij acer?
Twee partities op disk 1, en dan heb je nog disk 2. Lijkt me niks mis mee?

March of the Eagles

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Hacku schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:38:
Ja, dat is standaard bij Acer, zelf moet je niet meer activeren.
[...]
Twee partities op disk 1, en dan heb je nog disk 2. Lijkt me niks mis mee?
Er is inderdaad niets mis mee dat het 2 op 1 is en 1 op 1, maar die volgorde, moet dat normaal als je nergens zelf 'opdracht toe geeft' middels fdisk of noem maar op, 1e disk C en D zijn, en dan die 2e disk geheel E, dus ik noem het even maar hardwarematig-alfabetisch?

[ Voor 4% gewijzigd door notsonewbie op 12-08-2008 11:05 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En wat als je later (dus nadat disk 2 als D: is aangemaakt) die eerste schijf in extra partities verdeeld?
Dan wordt dat inderdaad een E: ;)

Maar wat is nu concreet je vraag? Of het normaal is dat OEMs soms pre-activatie toepassen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
alt-92 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:53:
En wat als je later (dus nadat disk 2 als D: is aangemaakt) die eerste schijf in extra partities verdeeld?
Dan wordt dat inderdaad een E: ;)
Ik deed dat niet, dit gebeurde na de recovery, de eerste setup (wat er dan te recoveren valt en een bedrijf als acer dat dan in de schermen van het kopieer en installeer proces heeft staan ' dat bestand x daar niet blij van gaat worden' lijkt me geen zuivere koffie.
Maar wat is nu concreet je vraag? Of het normaal is dat OEMs soms pre-activatie toepassen?
Ja, ook eigenlijk wel, en dus niet alleen activatie, maar ook registratie nummers invoeren nog voor dat ik het uberhaupt hoef of kan doen bij een eerste setup van een systeem.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

notsonewbie schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:31:
Ik deed dat niet, dit gebeurde na de recovery,
Dat was ook meer een uitleg waarom je een E: letter ziet bij een schijf ;)
en een bedrijf als acer dat dan in de schermen van het kopieer en installeer proces heeft staan ' dat bestand x daar niet blij van gaat worden' lijkt me geen zuivere koffie.
Is het ook niet, dat is denk ik geen default Acer image wat er op staat.

Standaard procedure is dat je zelf de mini-setup met het opgeven van je naam en dergelijke mag doen, en je de keuze krijgt om je installatie bij MS te registreren of niet (tenminste dat laatste was bij XP nog zo).

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 12-08-2008 19:33 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• HTeK
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik heb zelf een Acer laptop met Vista (5920G), en hier ging het iets anders. Wel inderdaad eerst een setup van een half uurtje ongeveer (volgens mij ook zonder activatie), maar wel met 'semi-normale' tekst : 'bestandsnaam wordt gek...' (letterlijk). Vervolgens gewoon Windows, je kan anders altijd even acer-support bellen, of proberen een recovery disk te maken (via acer software die er als het goed is op staat?).

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-11 11:26
Ik heb ook een Acer laptop, en hoefde ook niet te activeren. Direct gparted cd'tje erin gestopt toen ik Vista op het scherm zag, werkte prima.

Hulde aan Acer _/-\o_

offtopic:
sorry :X

[ Voor 9% gewijzigd door WeeJeWel op 12-08-2008 22:52 ]

Homey — Critics are those without skills to create.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Acer laptops(eigenlijk alle grote merken) en PC's zijn altijd voor-geactiveerd. Acer maakt hiervoor gebruik van volume-licenties.
De laptops van Acer zijn altijd 50%/50% out-of-the box. Dat de 2e HD 100% is lijkt me ook vrij normaal.

De vertaling van de recovery van Acer is vrij drama, moeten ze echt wat aan gaan doen.
Pagina: 1