Toon posts:

Beeld van de pc op de tv

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn pc op mijn tv aansluiten, zodat ik bijv dvd's kan draaien op mijn pc en die op mijn tv zien kan. Nou heeft mijn pc een FX5200, die 1 composiete uitgang, 1 VGA uitgang en 1 S-Video uitgang heeft. De VGA uitgang wordt bezet door een monitor.

Onze 32" LCD tv heeft alledrie de soorten als ingang. Aangezien composiet het slechts is, valt die meteen af. In de handleiding van de TV raden ze VGA aan. Nou vraag ik mij af of dat kan, met een splitter, aangezien de resolutie van de TV anders is dan het scherm(17").
Als dat niet blijkt te kunnen, zal ik dus S-Video moeten gebruiken. Is die kwaliteit minder dan VGA? Een probleem vind ik wel, dat als ik een nieuwe pc koop, daar waarschijnlijk geen S-video uitgang meer opzit. Dat zou zonde zijn van de kabel...

Wat kan ik doen (Los van een nieuwe videokaart kopen). En kan mijn videokaart sowieso redelijk beeld geven op een 32"?

Alvast bedankt, Nico

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Je geeft zelf al alle drie je opties. Kies er een.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:21
1) Compromis in kwaliteit -> Svideo gebruiken
2) Andere VGA kaart
3) Spliten, maar denk dat dit resolutie problemen gaat opleveren

Bekijk anders dit topic even: De grote tv-out FAQ :)

[ Voor 18% gewijzigd door asfaloth_arwen op 12-08-2008 10:01 ]

Specs

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
Is het noodzakelijk dat de monitor ook aangesloten blijft? In dat geval lijkt een videokaart die dual screen aankan me de beste oplossing (dus inderdaad niet via alleen een splitter zoals je zelf aangeeft ivm resolutie ed).

EDIT: spuit 11 :)

EDIT2: Ik lees op verschillende sites dat hij 2 uitgangen heeft. DVI en VGA, dan zou hij toch dual screen aan moeten kunnen? Dan kan je monitor op DVI (als die beschikbaar is) en TV op VGA, als je TV die aansluiting bezit.

Kijk hier maar:
Site 1
Site 2

[ Voor 55% gewijzigd door speek1984 op 12-08-2008 10:08 ]

"It's about time you showed up Fox!"

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou gewoon een nieuwe videokaart kopen met 2 vga/dvi-uitgangen. De goedkoopste is nog altijd sneller dan jouw fx5200 en hoeft niet meer dan 30/40 euro te kosten. Dan heb je een stuk betere kwaliteit dan composiet/s-video.

Overigens, als je er geen geld aan wilt uitgeven kan composiet of s-video (kwaliteit is ong. hetzelfde) wel als je alleen films kijkt. Dan valt de mindere kwaliteit niet zo op. Alleen bij het lezen van tekst zoals in windows/internetpagina's etc. zie je dat de tv-out echt slechter is.

[ Voor 39% gewijzigd door Palomar op 12-08-2008 10:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de racties, ik heb net even de pc naast de tv gezet, en met de monitorkabel (uit het tftscherm getrokken dus) in de tv gezet. Dat zag er nog best wel goed uit, gewoon op 1024*1280...

Die kaart heeft geen DVI uitgang, maar wel de software NView. Dat kan je toch alleen gebruiken als de schermen op twee verschillende uitgangen zitten? S-video en VGA dus?

Jullie zouden dus voor een simpel nieuw videokaartje gaan. Dan heb ik weer zoiets van: Is het dat nog wel waard in een 5-6jr oude pc...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De grote tv-out FAQ - wel een tikje verouderd qua voorbeelden, maar op zich nog volledig relevant.

Verder is het regelen van een tweede videokaart een kwestie van EUR 5 en een kringloopwinkel...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.