Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] aanmaken Share via Net Share

Pagina: 1
Acties:

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik heb een script wat een folder op een werkstation shared het probleem is alleen dat hij niet de guest user rechten geef zoals windows dit normaal doet wanneer je Sharing and security gebruikt via de rechter muisknop. Dan wordt namelijk automatisch de guest user toegevoegd tot de share en aan gezet.

Mijn script maakt een share aan in het netwerk ik zie de share ook maar kan er niet in totdat ik zelf handmatig de guest user toevoeg op de share.

Iemand enige idee hoe je via een script commando een user rechten kan geven op een share?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Ben erzelf al achter dat het een NTFS permissie is dus de NTFS rechten moeten de Guest user toevoegen maar hoe dit via een command gaat wordt ik niet echt wijs uit. Fileacl en dergelijke werken niet echt.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

cacls gebruiken is de makkelijkste manier.
cacls "drive:\pad\naar\folder" /e /g "Guest":c 

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 12-08-2008 11:31 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device