Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een stuk of 10 laptops die nu voorzien zijn van XP Home moeten worden voorzien van XP Pro/
Ik zie dat XP Professional nog wordt verkocht, mag je een OEM versie installeren of moet je echt een retail versie kopen die niet te betalen is.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Officieel mag een OEM versie alleen samen met nieuwe hardware verkocht worden.

In de praktijk werken OEM licenties ook prima op niet nieuwe hardware. Maar volgens Microsoft is het duidelijk niet de bedoeling dat dit gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is dit iets waar de BSA moeilijk over kan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:32

Duinkonijn

Huh?

overigens krijg je geen boete als je er OEM stickers op plakt.

[ Voor 95% gewijzigd door Duinkonijn op 12-08-2008 12:20 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:27:
Is dit iets waar de BSA moeilijk over kan doen ?
Lijkt me niet, hoe kan de BSA nou zien dat jij die OEM er gisteren op heb geinstalleerd of 2 jaar terug.

Volgens Microsoft mag het niet, maar volgens de wet mag je wel losse OEM's kopen.

Als jij gewoon legaal via een groothandel losse OEM's koopt is er niemand die daar moeilijk over doet.
En daarbij: XP Retail (en Upgrade) is officieel niet meer te koop dus de kans dat je er nog 10 van vind is klein en als ze er zijn ben je veel geld kwijt aangezien XP Pro Retail Upgrade versie al snel € 250,- incl. BTW kost en een volledige retail versie € 375,- incl. BTW en een 3-pack OEM's heb je al voor € 300,- incl. BTW.

[ Voor 50% gewijzigd door crack_en_hack op 12-08-2008 11:26 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
crack_en_hack schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:15:
[...]

Lijkt me niet, hoe kan de BSA nou zien dat jij die OEM er gisteren op heb geinstalleerd of 2 jaar terug.

Volgens Microsoft mag het niet, maar volgens de wet mag je wel losse OEM's kopen.

Als jij gewoon legaal via een groothandel losse OEM's koopt is er niemand die daar moeilijk over doet.
En daarbij: XP Retail (en Upgrade) is officieel niet meer te koop dus de kans dat je er nog 10 van vind is klein en als ze er zijn ben je veel geld kwijt aangezien XP Pro Retail Upgrade versie al snel € 250,- incl. BTW kost en een volledige retail versie € 375,- incl. BTW en een 3-pack OEM's heb je al voor € 300,- incl. BTW.
Daar zit wat in.
Andere optie wat ik nog heb gezien:
Openlicene Windows Vista Business, hierbij mag je dan downgraden naar XP professional
Deze kost 184 euro, worden verkocht per 5
Pagina: 1