Toon posts:

[xp] hd kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer (laptop f.siemens p3)liep gisteren vast nadat die een kendal data error had gekregen, ik starte hem opnieuw op en toen kwam er de gehele tijd een hard krakend geluid uit de computer..

Nadat ik de computer in veilige modus had opgestart kwam er een melding " check cable"
Ik heb toen mijn laptop opengeschroefd ( f. siemens amilo 9 serie) maar kwam niks raars tegen, voor zover ik dat kan zien.

Als ik nu mijn computer opnieuw opstart geeft hij geen melding meer, maar nadat ik de keuze krijg om hem in veilige modus op te starten blijft het beeld zwart en gebeurd er niks meer..

Wat nu te doen?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je nog garantie? Het lijkt me zo-goed-als zeker dat de schijf defect is.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:02:
Heb je nog garantie? Het lijkt me zo-goed-als zeker dat de schijf defect is.
de laptop is vier jaar oud, volgens mij niet meer..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de recovery cd van f siemens geprobeerd, met CHKDSK gaf die aan dat er schade aan de hd was die niet meer te repareren viel, toen ik mijn externe hd erop aansloot, werd de hd in mijn laptop helemaal niet meer aangegeven.. iemand enig idee hoe dat kan?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:38

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Test je schijf eens met de tool van de fabrikant. Als die ook aangeeft dat de HD niet goed functioneerd, dan kan je kijken om de HD te vervangen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 09:09
Outerspace schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 08:38:
Test je schijf eens met de tool van de fabrikant. Als die ook aangeeft dat de HD niet goed functioneerd, dan kan je kijken om de HD te vervangen.
Tricky, kan ook het moederbord of de controller zijn. Ik zou 'm ter reparatie ergens droppen. Afhankelijk van de kosten dan kiezen: dumpen of repareren.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reactie, weten jullie toevallig een goed reparatiecentrum in de buurt van rotterdam?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

JAHRASTAFARI schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 08:40:
[...]

Tricky, kan ook het moederbord of de controller zijn. Ik zou 'm ter reparatie ergens droppen. Afhankelijk van de kosten dan kiezen: dumpen of repareren.
Er komen krakende geluiden vandaan, een controller doet dat meestal niet. Naast dat gaan die zelden of nooit kapot.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hardware != Windows > OM dus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1