AMD introduceert ATI Radeon HD 4870 X2

Pagina: 1
Acties:

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:33
"De RV700, zoals AMD zijn gecombineerde gpu's noemt, heeft een rekenkracht van 2,4Tflops en een die-oppervlak van 520mm2"

Ik had begrepen dat de dubbele core van de HD4870 X2 R700 (en niet RV700) wordt genoemd. De V in in RV700 staat namelijk voor value

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Je hebt gelijk, dus aangepast

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

De Asus Geforce GTX 280 werd gekoppeld aan de Forceware 177.41-drivers terwijl de HIS Radeon HD 4870 X2 van de Catalyst 8.8-drivers werd voorzien.
Catalyst 8.8 drivers?
http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx de nieuwste daar zijn 8.7
meuk: ATI Catalyst 8.7 en volgens de meuktracker ook.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:42
Met de 8.7-drivers krijg je de kaart volgens mij niet eens aan de praat.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

dan is het dus een pre release 8.8 driver lijkt me.

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 23:43
Velen zijn het oneens met de review van tweakers over de 4870X2, zoals ook uit 90% van de reacties blijkt. Er onstaat nogal wat commotie als je de reacties doorleest. De testmethode schiet te kort en de conclusie ongegrond, zoals alle andere hardwaresites bewijzen met hun review van de 4870x2.

Ik vroeg me af, doen jullie nog wat aan de hand van de reacties/commentaar? komt hier een verklaring voor of misschien een vervolgreview?

[ Voor 16% gewijzigd door lawtshjj op 13-08-2008 01:52 ]

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Lawtje schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 01:50:
Velen zijn het oneens met de review van tweakers over de 4870X2, zoals ook uit 90% van de reacties blijkt. Er onstaat nogal wat commotie als je de reacties doorleest. De testmethode schiet te kort en de conclusie ongegrond, zoals alle andere hardwaresites bewijzen met hun review van de 4870x2.

Ik vroeg me af, doen jullie nog wat aan de hand van de reacties/commentaar? komt hier een verklaring voor of misschien een vervolgreview?
Het commentaar wordt uiteraard ter harte genomen. Het bewuste testsysteem wordt voorzien van onder meer een nieuw moederbord en een actueel scherm. Intern zullen we kijken of de benchmarks dan anders uitvallen. Als dit significante verschillen oplevert zullen we deze uiteraard publiceren.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verder zag ik dat de 3DMark06 test is verdwenen uit het lijstje met benchmarks, waarom is dat? Het is de meest gebruikte methode van het moment. Dit omdat Vantage maar 1x gratis gelopen kan worden per systeem en je dan een 'reïnstall' van je windows moet doen of handmatig je geheugen moet controleren op Vantage achtergebleven sleutels.

Dat het besturingssysteem inmiddels is "opgewaardeerd" naar vista snap ik omdat je anders geen DX10 benchmarks hebt, maar volgens mij is er onlangs een onderzoek geweest en nog lang niet iedereen (lees: vooral gamers) zijn nog niet overgestapt op Vista en geven dus alleen iets om de DX9 benches, waaronder dus 3DM06. Ook heeft deze al meer scores online staan zodat je een vergelijking kan maken met je eigen systeem.

Hardware.info heeft de '06 wel meegenomen en komt uit op 17k punten voor een enkele kaart (wel met 2 cores) wat de hoogste score is voor een enkele grafische kaart (met twee cores). Als tweakers hier ook iets gelijkends tegen was gekomen hadden we misschien een extra drive gehad om deze kaart te kopen voor in een DX9 systeem of puur voor puntengeile 3DMark06 scores.

Pagina: 1