Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ondergrond onder je case, welke ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb dus laminaat en daarvover een dik kleed, de voeding in me nieuwe pc ligt op de bodem met de opening aan de onderkant, ik wil dus een plankje kopen zodat hij niet vol op het kleed ligt maar wat meer ruimte heeft tussen de bodem en de onderkant zodat er net wat meer frisse lucht in/uit kan.

Dus is mijn vraag, wat zal ik gebruiken ? wat voor soort ondergrond materiaal ? wat voor soort hout als ik dat moet gebruiken ? :) het gaat om de trilling enzo, ik denk als ik het verkeerde materiaal gebruik als ondergrond hij meer geluid over kan dragen en mee kan trillen etc.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2008 02:36 ]

Verwijderd

Je PC staat dus sowieso op een dik kleed. Dat scheelt al veel. Ik zou er persoonlijk een set zwenkwieltjes onder zetten. Altijd handig. Anders is een stuk stevige foam wel een idee. In een U-vorm of zo. Dan kan er dus verse lucht onder aangezogen worden. Maar installeer wel een stoffilter want anders mag je elke maand je PC flink uitzuigen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een stuk dik meubelplaat, dat leg ik eronder zie hoe dat werkt.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jDgK21U5KHXfb3HTqQI4NJoZ/full.jpg

Zet er anders een setje van zulke voetjes onder. Lijkt me beter dan een plank. (sowieso, als je een plank met het formaat van je case pakt kan je voeding toch nog steeds geen lucht aanzuigen? :P)

Ze zitten oa in de Nexus Anti-Vibration Mounting Kit, in een soortgelijke kit van Sharkoon en ik heb ze ook wel eens los voorbij zien komen.

[ Voor 15% gewijzigd door Xander op 13-08-2008 22:30 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Xander, ik neem aan dat TS er wel rekening mee heeft gehouden dat wanneer je voeding z'n lucht naar onderen afvoert er aardige pootjes onder moeten. Maar de kans dat de dopjes op jouw plaatje volledig in een dik kleed verdwijnen is vrij groot, vandaar een stevige tussenlaag.

Ik zou voor 't mooi gaan voor een mooie granieten of marmeren plaat, maar een stuk meubelplaat kan natuurlijk ook prima.

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-11 12:58
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:34:
Xander, ik neem aan dat TS er wel rekening mee heeft gehouden dat wanneer je voeding z'n lucht naar onderen afvoert er aardige pootjes onder moeten. Maar de kans dat de dopjes op jouw plaatje volledig in een dik kleed verdwijnen is vrij groot, vandaar een stevige tussenlaag.

Ik zou voor 't mooi gaan voor een mooie granieten of marmeren plaat, maar een stuk meubelplaat kan natuurlijk ook prima.
Deze platen kan je overigens vrij simpel bij een grafsteen of keuken firma weg halen. Zo heb ik 2 mooie tegels voor onder mn speakers bij de grafsteen firma gekregen. Bij keuken firma's zijn altijd stukken over die bijvoorbeeld voor de wasbak of het gasstel zijn. Is het proberen waard, kost je misschien nog een paar euro om de boel op maat te laten zagen.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:01

Zenix

BOE!

Gewoon Wieltjes met vloerbedekking eronder. Ga verhuizen dan komt er Laminaat of Novilon onder. Zorgt voor minder stoff want heb ook fans onder mn pc dus die blazen naar buiten. :)
Pagina: 1