Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

OV niet geldig, wel 2 personen korting of niet?

Pagina: 1
Acties:

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Morgen ga ik op vakantie en met de trein naar Schiphol. Echter is van 16 juli t/m 16 augustus m'n OV (weekkaart) niet geldig. Zelf kan ik dan wel met korting reizen, maar kan ik dan ook nog iemand anders met korting mee laten reizen?

De terugreis is m'n OV weer geldig, dus kan ik zelf gratis reizen en dan sowieso ook nog iemand met 40% korting meenemen.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Naar mijn weten kan dat gewoon, volgens mij kan ik met mn weekend-OV door-de-weeks ook gewoon mensen met korting meenemen enzo?

Zie ook de folder.
Korting
40 procent ‘meereiskorting’ op alle binnenlandse treinreizen voor maximaal drie personen die met je meereizen op hetzelfde traject, in dezelfde trein en in dezelfde klasse (door de week na 09.00 uur, in het weekend, op feestdagen en in juli en augustus de hele dag)
Dat is een apart kopje naast "Weekkaart" en "Weekendkaart", dus dat zal wel gewoon voor beide soorten zo zijn? Al wist ik dat nooit, van dat voor 9 uur niet enzo. :X

[ Voor 77% gewijzigd door Osiris op 12-08-2008 01:03 ]

• bartbh
  • Niet online
Osiris schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:58:
Naar mijn weten kan dat gewoon, volgens mij kan ik met mn weekend-OV door-de-weeks ook gewoon mensen met korting meenemen enzo?

Zie ook de folder.

[...]

Dat is een apart kopje naast "Weekkaart" en "Weekendkaart", dus dat zal wel gewoon voor beide soorten zo zijn? Al wist ik dat nooit, van dat voor 9 uur niet enzo. :X
Aah, voor 3 personen is nog weer een meevaller. Dacht maar voor 1 persoon.
We zijn met z'n 5en en met 2 OV's dus iedereen kan de heenreis met 40% korting reizen.

Alleen de 9uur nekt ons op de terugweg, want dan reizen we voor 9 uur. Dus kunnen er 2 gratis en moeten er 3 het volle pond betalen.

Komt dus beide keren op ongeveer €65,- (van Almelo -> Schiphol en terug). Dat valt me nog alles behalve tegen :)

edit:
Of lees ik het nu verkeerd:
door de week na 09.00 uur, in het
weekend, op feestdagen en in juli en
augustus de hele dag
Betekend dit, dat in augustus de GEHELE dag mensen mee mag nemen? Dat zou dan betekenen dat de terugreis 2 personen gratis kunnen en 3 anderen met 40% korting.

[ Voor 15% gewijzigd door bartbh op 12-08-2008 01:14 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja, korting geldt altijd voor jezelf (als je niet vrij reist) plus maximaal drie medereizigers, mits binnen de voordeeluren (dus idd, na 9 uur 's ochtends gewoonlijk). Dat laatste weten veel mensen (inclusief conducteurs) overigens niet, dus je kunt altijd een gok wagen ;)

[ Voor 51% gewijzigd door CyBeR op 12-08-2008 01:19 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dat laatste wist ik inderdaad ook niet :X Die info staat ook helemaal niet op je OV-kaart zelf (ok sure, beperkte ruimte, snap ik). Alsof iedereen de PDF gaat lezen :+

[ Voor 60% gewijzigd door Osiris op 12-08-2008 01:15 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

bartbh schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 01:10:
[...]
Betekend dit, dat in augustus de GEHELE dag mensen mee mag nemen? Dat zou dan betekenen dat de terugreis 2 personen gratis kunnen en 3 anderen met 40% korting.
http://www.ns.nl/cs/Satel...iskorting?p=1160724828566

Ja. In juli en augustus zijn de voordeeluren 24 uur per dag.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• bartbh
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 01:18:
[...]

http://www.ns.nl/cs/Satel...iskorting?p=1160724828566

Ja. In juli en augustus zijn de voordeeluren 24 uur per dag.
Danku :D Scheelt nog weer €25,-. Kunnen we nog weer een extra biertje voor halen ;)
Afbeeldingslocatie: http://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_cheers.gif

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-11 17:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

CyBeR schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 01:12:
Ja, korting geldt altijd voor jezelf (als je niet vrij reist) plus maximaal drie medereizigers, mits binnen de voordeeluren (dus idd, na 9 uur 's ochtends gewoonlijk). Dat laatste weten veel mensen (inclusief conducteurs) overigens niet, dus je kunt altijd een gok wagen ;)
Dat laatste weten conducteurs anders dondersgoed hoor. De keren dat ik met m'n suffe kop een kaartje met 40% korting had gehaald en voor 9 uur in de trein zat, kreeg ik of een waarschuwing of een boete (gelukkig maar 1 keer)...
Ik vind dat hele voordeeluren gedoe een beetje geldklopperij eigenlijk... De invloed op het aantal reizigers is door die regel namelijk nihil, maar iedereen die voor z'n werk in de trein zit, kan voor 9 uur wel de volle mep betalen... Maar goed, dat is een andere discussie.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:47

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Nu gelukkig de hele dag ja, kwam er een maand te laat achter :P Die regel dat het voor 09:00 niet geldig is vind ik ook wel frustrerend en heb er wel eens een boete voor gehad toen ik het vergeten was nadat ik brak uit een vliegtuig kwam rollen. * sh4d0wman was not amused

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:17

Exigence

dnkroz

bartbh schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 01:10:
[...]

Aah, voor 3 personen is nog weer een meevaller. Dacht maar voor 1 persoon.
We zijn met z'n 5en en met 2 OV's dus iedereen kan de heenreis met 40% korting reizen.

Alleen de 9uur nekt ons op de terugweg, want dan reizen we voor 9 uur. Dus kunnen er 2 gratis en moeten er 3 het volle pond betalen.
Anders zou je altijd nog een kaartje tegen het volle tarief kunnen kopen tot het station waar je om 9:00 uur passeert. En een apart kaartje met korting vanaf dat station vanaf 9:00 uur :) Werkt ook altijd wel :P
Pagina: 1