Voorstel om 5 TV's in appartement aan te sluiten

Pagina: 1
Acties:

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-02 10:50
Het is de bedoeling om volgende week 5 TV's in een appartement te voorzien. Nu wil ik het graag meteen goed aanpakken zodat alle 5 TV's acceptabel signaal zullen krijgen. Er komt dus een signaalversterker tussen. Ik heb even wat rondgezocht op internet en heb nu het volgende in gedachten, maar aangezien ik totaal geen verstand van zaken heb wil ik het toch graag even laten checken door mensen die er wat meer verstand van hebben.

Waar het signaal binnenkomt, wil ik meteen een Hirschmann GHV 20M antenneversterker plaatsen. Vervolgens wil ik 3 TV's direct vanaf de versterker verbinden en de laatste poort wil ik eerst een splitter tussen zetten en vervolgens 2 TV's mee verbinden.

Ik heb even proberen te bedenken wat ik dan allemaal nodig heb en ben op het volgende uitgekomen:

- 1x Hirschmann GHV 20M antenneversterker
- 1x Splitter met F-connectors
- 9x F-connectors
- 6x coax-stekker
- 1x coax-kabel met voldoende lengte (en die in stukjes knippen)

Zie onderstaande tekening voor een beter inzicht (wel wat slordig helaas).

Afbeeldingslocatie: http://www.picamatic.com/show/2008/08/12/12/797858_bigthumb.jpg

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:50

Onbekend

...

Waarom neem je geen andere versterker en laat je die splitter niet weg?
Hoe lang zijn de kabels?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Schelte
Overal lees ik dat Hirrschmann een aardig goed merk is, maar die maken geen 5+ versterkers.

De kabels zijn ongeveer 3 tot 5 meter lang (voor 4 TV's) en 1 TV vanaf de splitter iets langer.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Van dat splittertje ga je niets merken hoor, zeker niet nadat het signaal al versterkt is. Overigens ook niet te veel versterken; dat ga je ook zien.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Probeer het eerst eens gewoon zonder versterker...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Deze is denk ik beter op zijn plaats in LCD, Plasma, Projectie & Recording, dus daar verplaats ik hem even heen :)

• Schelte
Oké. We hebben al gehoord dat het signaal niet voldoende is om 5 tv's fatsoenlijk van signaal te kunnen voorzien zonder versterker.

In principe moet het zo wel redelijk worden op deze manier, of niet?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Schelte schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:04:
Oké. We hebben al gehoord dat het signaal niet voldoende is om 5 tv's fatsoenlijk van signaal te kunnen voorzien zonder versterker.

In principe moet het zo wel redelijk worden op deze manier, of niet?
Van wie? Heb je het geprobeerd. Ik heb wel meer mensen gezien die een bagger signaal hadden dat ze een versterker nodig zouden hebben. Alles goed aansluiten met goed spul en de versterker kon eruit. Dus zou ik dat eerst proberen, want die versterker kun je alsnog aanschaffen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 09:21
Schelte schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:24:
Overal lees ik dat Hirrschmann een aardig goed merk is, maar die maken geen 5+ versterkers.

De kabels zijn ongeveer 3 tot 5 meter lang (voor 4 TV's) en 1 TV vanaf de splitter iets langer.
Waarom juist de tv aan de langste kabel aan de splitter hangen?
Het lijkt me logische de 2 tv's met de kortste kabels aan de splitter te hangen?

[ Voor 3% gewijzigd door frickY op 12-08-2008 18:35 ]

• Friedchicken
  • Laatst online: 20-06-2015
Veel duidelijker dan dit kan niet (6)

http://multimedia.hirschm..._configurator/index.phtml

Neem bijvoorbeeld het schema voor 6 aansluitingen. Je zou de versterker weg kunnen laten.. Denk dat met beter is. Heb je overigens ook internet via de kabel? Daarvoor moet je speciale versterkers gebruiken. Wanneer je die van 6 aansluitingen gebruikt kan je op 1 output een afsluitweerstand zetten.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21
Ik ben het wel eens met cyberpope (komt wel vaker voor :P) om het eerst eens zonder versterker te proberen. Ik schat echter zo in dat de kans dat je er een nodig hebt wel vrij groot is aangezien veel LCD TVs brakke tuners hebben. Als je dan ook nog meeneemt dat een 5 of 6-weg splitter een flink aantal dB demping geeft dan is het al gauw bekeken.

Ik heb zelf recent ook het spul in huis in orde gemaakt. Als ik m'n LCD TV boven direct aansloot met 10m goede kabel (door het trapgat) dan ging het nog net, maar met de langere (in de muur/plafond gelegde) kabels en met een splitter er tussen was het signaal al niet om over naar huis te schrijven.

Zelf heb ik het aantal aansluitingen van 2 uitgebreid naar 5 + kabelmodem. Hiervoor heb ik een Hirschmann GHV 830C op de kop getikt. Het voordeel van die versterker is dat hij retourgeschikt is (passief+actief) zodat je een kabelmodem of setopbox op elke gewenste plek aan kunt sluiten. Als ik het me goed herinner is de GHV 20M hiervoor ongeschikt.

Verwijderd

In mijn ervaring heeft digitale TV een stuk minder last van een slecht signaal (het is immers digitaal, dus het is perfect of niet :9), of wordt dat een te dure zaak?

Analoog is hier de kwaliteit na eenmaal een tweewegsplitter en een driewegsplitter overigens om te janken, maar dat is dan ook op een 40" en met matige bekabeling/splitters.

• bennovb
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-01 21:49

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

Volg het advies van friedchicken en kies de handleiding van Hirschmann welke het beste bij jouw situatie past.
In bijna alle gevallen haal je het beste resutaat door eerst een kwalitatief goede versterker te plaatsen bij het overnamepunt en vervolgens verdelen met een multitap.

Digitale TV zal mits het aangeleverde signaal binnen de norm valt altijd goed zijn, daarbuiten zullen storingen gaan optreden.
Punt is alleen dat DTV 'altijd' een aparte decoder of tuner nodig heeft en is derhalve niet te verdelen zoals analoge TV.

[ Voor 31% gewijzigd door bennovb op 12-08-2008 20:02 ]

Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zolang het binnenkomende signaal van goede kwaliteit is, kun je makkelijk met een versterker een afstand van 20 meter overbruggen en vervolegsn afsplitsen naar 3 tv`s.

Als je goede afgeschermde bekabeling hebt (Hirschmann is gewoon goed spul), zul je perfect beeld hebben.

Is het binnenkomende signaal al slecht, dan versterk je dat alleen maar met zo`n versterker; vervolgens splitten en het is om te janken.

Overigens zijn er ook splitters te krijgen met een draairegelaar voor versterking. Zo kun je het signaal per lijn afstellen. grotere afstand = meer versterking. Dichtbij = weinig versterking.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Friedchicken
  • Laatst online: 20-06-2015
Plaatsing van de versterker is belangrijk. Deze plaats je op het overnamepunt en daaruit ga je verder. Je overnamepunt moet goed zijn, is dat niet het geval dan laat je je kabelexploitant komen.

Zoals eerder genoemt. Heb je ruis op een aansluiting en je zet daar een versterker, dan versterk je alleen maar meer ruis.

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:33

Viking Kvinne

Bestla

Alles staat of valt met de keuze van kabels en aansluitingen. Die F conn die je bij de bouwmarkt haalt zuigen zwaar. Tevens alle coax conn en bekabeling is daar bagger.

Alleen die F conn die je moet knijpen met een speciale tang zijn goed. Die haakse plastic coax dingen zijn uit den bose. je kunt beter male/female schroefconn voor F conn kopen. Neem ook zo dik mogelijke kabel met massieve kern.

Gebruik ook de beste splitters die kunt krijgen. Je kunt ze van mij overnemen, ik heb er nog genoeg liggen uit mijn Casematijd.
Dat zijn geen schuifsplitters maar splitters waar je een F conn rechtstreeks opschroeft. En deze kan je vastzetten aan de muur. Deze worden in de versterkerkasten buiten gebruikt.
Ook heb ik een cablemodem optimizer van Tratec CF-02/60 voor de TS liggen met een tv out , een radio out en een data in/out. Deze kun je gewoon op je 2 gats AOP steken.

Laat het maar weten wat je wilt.

Signaalversterkers? Als het niet echt nodig is vooral weglaten dus. :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Viking Kvinne op 13-08-2008 16:59 ]

Pagina: 1