Poging tot oplichting via eBay?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.608 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik heb op 19 juli via eBay een iPod Nano gekocht en gelijk via PayPal betaald. Van de verkoper helemaal niks gehoord, zelfs na meerdere mails met daarin de vraag wanneer ik het ongeveer kan verwachten, of het ongeveer verstuurd wordt in verband met een cadeautje.

Toen kreeg ik op 2 augustus het volgende mail van Paypal:
Status: Electronic Shipping Info Received

The U.S. Postal Service was electronically notified by the shipper on August 2, 2008 to expect your package for mailing. This does not indicate receipt by the USPS or the actual mailing date. Delivery status information will be provided if / when available. Information, if available, is updated every evening. Please check again later.
Dus de zender zal ooit het pakketje versturen, USPS heeft alleen maar ontvangen dat het zal gebeuren maar nog niks concreets is gebeurd. Ik ben even op eBay wezen kijken bij de feedback van de verkoper en zag opeens de laatste maand een paar meldingen van "object never received", etc. Hierop een boos mailtje gestuurd met dat ik hem nog wat uitstel geef maar een week later toch de koop ontbind en hem aanmeld bij eBay/Paypal. Uiteraard wel een antwoord ontvangen hierop (hoe vreemd :P)
First I'd like to apologize for my tardiness and any inconvience I may have caused you. I have been backed up lately. Your iPod was sent on Sat. 8/2. It may take a little longer to arrive since it's overseas.Again I apologize.
Ik heb het hierna bij hem aangekaart dat de status bij USPS nog steeds niet veranderd is. Zijn antwoord hierop was:
The status doesn't change until a delivery or attempted delivry changes.
Moet ik dit nu vertrouwen en wachten? Hoe lang wachten? Of zal ik alles maar annuleren? Heeft iemand hier ervaring mee?

Het is deze verkoper: solefood308

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:07

SmartDoDo

Woeptiedoe

=> SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Laat je geld terug storten met Paypal! Als ik de laatste feedback bekijk belooft het weinig goeds!

De laatste vijf:
  • Beware, non-delivery, seller gone AWOL, dispute opened with paypal! stayaway!
  • WARNING ! ! Won 7/20/08. 8/05/08 never recieved item... disputed through paypal.
  • BEWARE! Bought and paid for camera on 7/19. Never received item Dispute open!
  • Won 7/20/08 paid sameday. 8/02/08 never recieved item... disputed through paypal
  • horrible experince

[ Voor 138% gewijzigd door sjolmers op 11-08-2008 22:31 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:59

paQ

het is in elk geval duidelijk dat het de laatste weken goed mis gaat.

Als je een klacht indient bij paypal zullen ze minimaal nog een week de boel afwachten.
Buitenlandse transacties wordt ruim de tijd voor genomen. (verschepen e.d.)

je kunt het wellicht wel al vast aanmelden, er gebeurt toch niet binnen 2 dagen iets. Dan gaat paypal alvast de verzender om een reactie vragen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Slechte laatste feedback en door de 'verlate shipping' die je niet kan controleren, verloopt je mogelijkheid om de betaling te annuleren? Afkappen die handel.

Je koopt iets via een VS website, bij een persoon in de VS? Met jouw onderschrift? Principes ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik keek net bij Paypal en ik heb 45 dagen de tijd. Dus misschien probeert hij het te rekken. Ik zal het wel aanmelden en dan zie ik het wel. Dank jullie wel voor de bevestiging van mijn verdenkingen.
Dacht ik lekker goedkoop een iPod te scoren (100EUR), heb ik weer zo'n oplichter :(
Edmin schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 22:30:
Je koopt iets via een VS website, bij een persoon in de VS? Met jouw onderschrift? Principes ftw!
OT: Dat is nog de tijd van de Irak oorlog, begin 2003; he helemaal vergeten :P

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Los van de vraag of de verkoper al dan niet betrouwbaar is: uit ervaring kan ik zeggen dat die status, afhankelijk van het type zending, inderdaad niet wordt bijgewerkt, ook niet na bezorging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:31
Ik kan de opmerking van Dav1d bevestigen: onlangs een WiFi kaartje vanuit Amerika laten overkomen. Tot aan de dag van bezorging stond die melding van UPS nog op 'electronically notified....'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Hmm, bedankt Dav1d en vanaalten; het is wel goed om te weten. Ik heb in ieder geval een dispute geopend bij Paypal (heb 45 dagen de tijd, dus wil het zeker op tijd doen), ik trek het wel in als de verkoper de waarheid gesproken heeft en het pakketje inderdaad aankomt. Jullie horen het wel :)

Btw. weet iemand wat er met de dollar gebeurd is? Het is opeens ingezakt naar 1.50 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:17

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Nadat ik had betaald ontving ik niks meer. De USPS code werkte niet en gaf een soortgelijke melding. De verkoper bleef maar beweren dat mijn pakket bij de douane lag. Het pakket is nooit meer aangekomen.

Suffice to say dat de verkoper daardoor (helaas voor hem) geen bewijs van verzenden had (wellicht door een fout bij USPS), en PayPal me gewoon heeft terugbetaald.
Darkvater schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:51:
Btw. weet iemand wat er met de dollar gebeurd is? Het is opeens ingezakt naar 1.50 :(
De olieprijzen zijn weer wat aan het dalen. Dat plus de vele injecties in de Amerikaanse economie hebben die wat gestabiliseerd, en daarmee ook de dollar.

[ Voor 30% gewijzigd door Robtimus op 13-08-2008 08:10 ]

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat de ebay user ook NARU (No Longer A Registerd User) is.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Eindelijk antwoord van Paypal:
We have concluded our investigation into your case and have decided in your
favor.

We were able to recover $152,50 USD and this amount has been credited to
you. Please allow five business days for this adjustment to be posted.
Gelukkig maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

^^ van harte! Ik hoop dat je er ook iets van geleerd hebt trouwens ;-)

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 13:20

painkill

Pain(k)(ill)

No longer a registered user

Zie wat je hem hebt aangedaan :p

Mijn SNES verzameling!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
sjolmers schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:25:
^^ van harte! Ik hoop dat je er ook iets van geleerd hebt trouwens ;-)
Wat moet ik er nou van leren? Niks meer via eBay kopen? :) Op het moment dat ik mijn item heb besteld bij die gozer was er nog geen negatieve feedback, ik kon dat dus ook niet weten. Naja, toch wel jammer, nu heb ik nog geen iPod :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zip McOccup
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 13:02
Darkvater schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 18:18:
[...]

Wat moet ik er nou van leren? Niks meer via eBay kopen? :) Op het moment dat ik mijn item heb besteld bij die gozer was er nog geen negatieve feedback, ik kon dat dus ook niet weten. Naja, toch wel jammer, nu heb ik nog geen iPod :P
Nope, het leermoment is: "If it sounds too good to be true, it probably is..." O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 20:30

Prozac[NL]

zucht.......

Heb iets soortgelijks gehad met een accu.
verkoper reageerde niet meer, dispute via ebay. Ik hoor vrij weinig van Ebay terug maar de verkoper verkoopt niks meer en lijkt gekicked te zijn van Ebay.
Het ging om slecht 12.50 euro, maar me geld is wel weg.

Gelukkig heb jij je geld wel terug, bedrag aanzienelijk hoger nml.

En tjah, ook in de winkel kan je bedondert worden en heisa hebben, dus waarom niet meer via Ebay kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Stopman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Zip McOccup schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 12:37:
[...]

Nope, het leermoment is: "If it sounds too good to be true, it probably is..." O-)
Voor wie het [nog] interesseert, zo ziet een fake-aanbieding op eBay er dus uit:

Afbeeldingslocatie: http://i1297.photobucket.com/albums/ag27/BigFucker/R_U_FUCKING_BELIEVE_THIS_SHIT_zps3f1d87af.jpg

Een (2.0 HighSpeed) USB-Stick met een rvs-behuizing, 256GB (zal dus 'BIT' zijn en niet BYTE) voor 20 Pond??

Laat mij niet lachen! _O-

(Was er bijna ingetrapt!) :D

Ik heb eBay direct een waarschuwingsemail gestuurd :)

[ Voor 11% gewijzigd door John Stopman op 16-10-2013 17:23 ]

Wust um yn 'e moele ha? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

dutch666 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:53:
[...]

Voor wie het [nog] interesseert, zo ziet een fake-aanbieding op eBay er dus uit:

[afbeelding]

Een (2.0 HighSpeed) USB-Stick met een rvs-behuizing, 256GB (zal dus 'BIT' zijn en niet BYTE) voor 20 Pond??

Laat mij niet lachen! _O-

(Was er bijna ingetrapt!) :D

Ik heb eBay direct een waarschuwingsemail gestuurd :)
Ik heb ook wel eens 32GB SD kaarten besteld toen ze er nog niet zo lang waren. Waren uiteindelijk gewoon gehackte 2GB kaartjes. Heb gewoon mn geld terug geclaimed toen.

Sowieso, onder de 98% positive feedback moet je je altijd eens afvragen of hij wel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Stopman
quote: mark-k
Sowieso, onder de 98% positive feedback moet je je altijd eens afvragen of hij wel goed is.
Onder de 98%?

Zegt niet per sé dat een verkoper [eerder] corrupt is: iemand met een feedbackscore van 90-95% kan veel "zeurende" klanten hebben en/of een slechte leverancier.

En toch: veel mensen zullen hun ware(z) niet controleren en direct een "Thumbsup" geven... (er zullen er genoeg zijn die pas enkele jaren later ontdekken dat hun 'spul' (ge)fake(d) is :P )

[ Voor 7% gewijzigd door John Stopman op 16-10-2013 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

dutch666 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 18:00:
[...]

Onder de 98%?

Zegt niet per sé dat een verkoper [eerder] corrupt is: iemand met een feedbackscore van 90-95% kan veel "zeurende" klanten hebben en/of een slechte leverancier.

En toch: veel mensen zullen hun ware(z) niet controleren en direct een "Thumbsup" geven... (er zullen er genoeg zijn die pas enkele jaren later ontdekken dat hun 'spul' (ge)fake(d) is :P )
Ik zeg ook niet dat ze allemaal oplichters zijn, maar als je de keuze hebt tussen iemand met 99,9% positive en iemand met 93%, dan weet ik wel waar ik het bestel. Verder merk ik zelf dat als ik gezeik met iets heb het meestal onder de 98% ligt, daarboven heb ik eigenlijk nog nooit problemen gehad.

Maar de echte vraag is, waarom reageren we op een thread van 5 jaar oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Stopman
quote: mark-k
Maar de echte vraag is, waarom reageren we op een thread van 5 jaar oud?
Werd dat uit mijn eerste Re: niet duidelijk dan?

Zolang een Re: wat aan de discussie toevoegt, is de leeftijd van de thread irrelevant.

On-topic:

Zodra ik een reactie van eBay op mijn e-mail krijg, zal ik het aan mijn eerste Re: toevoegen :)

[ Voor 4% gewijzigd door John Stopman op 16-10-2013 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zullen we deze oude koe maar lekker in de sloot laten liggen? Leedvermaak over maffe eBay advertenties past niet echt hier in SF.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.