microfoon werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• woetie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-02 22:20
Vandaag heb ik een nieuwe geluidskaart aangeschaft, omdat ik naast mijn boxen ook een microfoon wilde aansluiten op mijn computer, iets wat niet lukte met mijn standaard geluidskaart.

De boxen doen het prima, als ik echter mijn microfoon aansluit op de daarvoor bestemde poort, dan wordt het geluid wat ik maak met de microfoon afgespeelt op de boxen.

Mijn vraag is dus hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn microfoon zich niet meer op mijn boxen afspeelt.

Ik heb voor de oplossing er al flink op los gegoogled en heb wel vergelijkbare problemen gevonden maar niet dé oplossing, ik heb daarnaast een vista 64bit systeem.

alvast bedankt!

- geluidskaart (Sweex 5.1 surround sound kaart)
- boxen (Trust 5.1 Surround Speaker Set SP-6800)
- microfoon (Trust 610 Silverline Compact Headset)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-02 10:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Lijkt me een eenvoudige kwestie van microfoon dichtgooien in de afspeel mixer van windows :?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Ik denk dat je het fenomeen, "rondzingen" bedoelt van een microphone die te hard en te dicht op een luidspreker staat die irt weergeeft wat de microphone "hoort".
Meerdere mogelijkheden om dit op telossen:
1. Je mic gewoon zachter zetten of zelfs gewoon uit als je hem niet gebruikt.
2. Je mic op een betere plek neer zetten. Meestal achter de de denkbare lijn tussen de tweeluidspreker voorkanten en zo hoog mogelijkheid, bv op je monitor.
3. Je kan een soort van schermpje op je microphone maken die dus minder de "omgeving" er op heen hoort en meer op je stem is gericht.
Denk aan dit, maar veel kleiner natuurlijk:
Afbeeldingslocatie: http://www.wiretotheear.com/wp-content/uploads/2008/05/reflexion_filter.jpg

Verder is de voorstel van voodooless zoals ook in mijn punt 1, zo gek nog niet :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2008 08:36 ]

• woetie
Hartelijk bedankt voor jullie antwoord.

Het rondzingen is inderdaad het probleem denk ik, maar ik denk niet dat het een gevolg is van te hard en te dicht op een luidspreker staan.
Toen ik de microfoon in plugde hoorde je al een geluid uit de boxen komen, ditzelfde geluid krijg ik ook als ik met mijn vinger op de microfoon tik.

Ik heb jullie oplossingen geprobeerd maar dit heeft niet geholpen. Ik ben zover mogelijk van mijn boxen gaan staan met de microfoon, maar nog steeds kwam er geluid uit de boxen als ik op de microfoon tikte. Daarnaast zit er ook een volume controle op de microfoon zelf, maar deze uit zetten had geen effect. Op de computer heb ik verder niet de volume controle van de microfoon gevonden.

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:50
Ik heb dit laatst ook gehad met een laptop met vista. Ik had de ingebouwde microfoon uitgeschakeld maar nog steeds geluid.

Je moet ergens bij de settings van je geluidskaart (in configuratiescherm), dus niet bij input devices op je rechterknop klikken en dan eigenschappen. In een van de tabjes kun je dan de microfoon versterking op 0 zetten. Beetje raar aan vista dat alleen het uitschakelen niet voldoende is in configuratiescherm en dat er geen fader bij volume rechtsonder in de startbalk zit.

Weet niet zeker of je dit bedoelt.

[ Voor 4% gewijzigd door wiene op 12-08-2008 12:58 ]

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-02 07:37
wiene schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:56:
Beetje raar aan vista dat alleen het uitschakelen niet voldoende is in configuratiescherm en dat er geen fader bij volume rechtsonder in de startbalk zit.
Hmmm, geen fader?

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/avhchx.jpg

Even scrollen misschien?
Configuratiescherm - Geluid - afspelen - eigenschappen - niveaus

Voila..volumecontrol.

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:50
Ja die bedoel ik juist. Waarom zit die volumeregelaar niet rechtsonder in je taakbalk bij de klok zoals bij xp, of kun je dat instellen? Ik heb het zelf niet nodig vandaar dat ik er nooit naar gekeken heb.

Maar bij een film kijken op die laptop ging het galmen en bij voip of weet ik wat wil je dus snel je microfoon weer aan hebben. Dus niet: Configuratiescherm - Geluid - afspelen - eigenschappen - niveaus, dat vind ik persoonlijk veel werk om even een filmpje te gaan kijken.

En wat ik ook raar vond is dat als je niet in de eigenschappen maar dus 1 niveau terug je microfoon uitschakeld dat hij niet uitgeschakeld is. Je moet hem dempen in het eigenschappen scherm wat jij laat zien.

• woetie
Iedereen bedankt voor zijn reactie, met behulp van het plaatje van VCDfan heb ik het geluid van mijn microfoon uitgezet en geen last meer van het "rondzingen".
Pagina: 1