Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De computer van mijn vader heeft zojuist besloten om niet meer op te starten.
Windows start niet meer op, we komen het laadscherm nog voorbij, daarna wil xp de schijf controleren op fouten (FAT32, 20GB) maar blijft daar hangen. (Dit gaat bij een random aantal procenten soms 6, soms 60)

Ik heb al geprobeerd om de check te skippen maar daarna blijft hij ook hangen. Ook in veilige modus geen succes, ik kwam daar eerst nog succesvol in. (chkdsk gedaan, niks gevonden) Opnieuw opgestart zelfde probleem. Nogmaals veilige modus in, niet meer te bereiken blijft hangen bij een knipperend balkje linksbovenin beeld.

Iemand met een tip/truc/wat dan ook om dit mysterie op te lossen?

Bij voorbaat dank,

Fasthate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je alleen chkdsk gedaan, of chkdsk /F?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:10
Waarschijnlijk is je hardeschijf defect. Probeer hem eens in een ander systeem te hangen, en probeer hem zo te benaderen. Als dat lukt heb je geluk, backup dan je bestanden en formatteer de boel. Anders is je hardeschijf hardwarematig defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maak ff een bootdisk
vervolgens in DOS C:\>chkdsk & mem
should do the job meestal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 21:20:
Heb je alleen chkdsk gedaan, of chkdsk /F?
Ik heb via de WIndows cd (Reparen en dan kom je in console) chkdsk /F gedaan, het werkt nog steeds niet.

Ik ga nu proberen HD in ander systeem te hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hardeschijf werkt in de andere pc... we zijn nu alles aan het overkopieren, waarschijnlijk morgen opnieuw XP erop, kijken hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de hardeschijf lijkt ok, we hebben netjes alle belangrijke bestanden kunnen kopiëren naar mijn hardeschijf. Nu probeer ik opnieuw Windows te installeren maar iedere keer bij het "installeren van netwerkaart" loopt die installatie (en daarbij de hele computer) vast. Ik moet daarna herstarten kan weer opnieuw proberen maar loopt toch weer vast.

Ik heb nu een Hirens Boot CD 9.5 van iemand geleend, alle individuele test van PC-Check doen het, maar als ik een stress test doe dan loopt de hele pc vast. (Dit gebeurt soms na 5 seconden, soms 10 minuten) Ik dacht dat het misschien de temps waren, niet dus. Proc. 60 Graden, Moederbord 36.

Iemand nog enig idee wat er met deze pc mis kan zijn?

bvd

Fasthate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pentium 4, 1.70 Ghz
256 MB Ram Geheugen
40 GB Hardsechijf
Geforce FX 5200 Videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je toch aan het schroeven bent moet je eens kijken wat ie doet als je de voeding wisselt met die uit de PC waarin de schijf het wel doet.

Als de schijf goed is dan vermoed ik een brakke voeding of een mobo met een brakke controller.

Controleer ook of je CPU fan wel goed draait en of de heatsink schoon is.

Verplicht leesvoer: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
(en nee dat is niet vrijblijvend maar een must voordat je een dergelijk topic opent ;) )

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ben er nu zo goed als zeker van dat het mobo voor de problemen zorgt, hij geeft nu ook een melding bij opstarten. "couldn't initialize PS2 mouse, press any button to continue"
Pagina: 1